Aanjager rekord 20S

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    rudy67
    Deelnemer

Hallo,

De aanjager van mijn rekord 20S uit 1981 piepte al enige tijd en sinds kort komt er dus ook zo nu en dan wat rook vrij.
      aangezien het nogal een hele klus is om dat te klaren had ik graag wat tips.
      Een tweedehandsie kost €40,00 dus lijkt het mij het beste hem te vervangen of zeggen de kenners hier dat het te repareren is??
      Volstaat het om enkel het bovenste gedeelte van het dashbord te verwijderen of moet het helemaal verwijderd worden.
      moet ik nog ergens speciaal op letten om los te halen of wijst het zichzelf.
      Ben wat opel betreft een leek dus alle tips zijn welkom.

Alvast bedankt

GSE
      Deelnemer

Dashbord moet los:
        Hij moet der van onderen uit het is een klote systeem hoe dat gemaakt is je ziet um zitten onder de kap je kunt de kachelmotor ook voelen,alleen je kunt um der niet van bovenuit uitkrijgen je onderste helft van je dashbord moet deruit van stuurkolom tot aan bijrijders deur en dan kun je der makkelijk bij.

Het is een uurtje of 4-5 werk.

Als ik je een kleine tip mag geven…Vervang ook gelijk je kachel radiateur dit is net zoveel werk om bij te komen als de kachelmotor,zou zonde zijn als een bv over een paar maanden je kachelradiateur kapot gaat..

En probeer zo,n kachelmotor nieuw te vinden…2de hands weet je ook niet wat je koopt en de meeste motors hebben toch wel wat uren/km gedraait en nieuw is altijd beter.
        Dicht ook je kleppen in je kachelhuis opnieuw af zodat deze 100% sluiten en je geen warme lucht met koude mengt,doe dit als je ontevreden bent met warme lucht temp.

rudy67
        Deelnemer

Bedankt voor de reactie, ga er morgen mee aan de slag.
          Wil er niet te veel eurootjes in pompen daar ik het nog niet weet hoe het zal gaan met de oldtimers.
          Had deze gekocht om hem weer in een goede staat te brengen maar ben nu afwachtend en hou hem eerst “gewoon” op de weg.
          Wat het werk betreft vindt ik het niet erg om het eventueel twee keer te doen de tweede keer weet ik immers precies wat te doen.
          Tweedehandsie komt bij opel4ever weg en daar lees ik niets dan goeds over.

GSE
          Deelnemer

Ieder zijn keuze….

Ik weet je of je van 100% origineel houd,maar ik zou het kachelhuis 2 delig maken zodat je ten alle tijden bij de kachelmotor kunt..

Je snapt wel wat ik bedoel als je het huis in de hand hebt waar ie inzit.

Mvg Ben

rudy67
            Deelnemer

Ben,
              orgineel is mooi als het in zicht is maar uit zicht komen eerst de kosten.
              Zal morgenmiddag een begin maken,zal jullie op de hoogte houden en waarschijnlijk nog wel om een tip vragen.
              Ga hem eerst even demonteren om er zeker van te zijn dat hij stuk is, heb namelijk een keer gehad dat er een stukje touw in zat en dat de reden was dat het motortje moeilijk draaide, weet dan direct of ik de goede bestel.

Mvg. Rudy

rudy67
              Deelnemer

Demontage kleine 2,5 uur valt dus mee voor een leek op opel gebied.
                Heb ook nog geluk want het waren dus stukjes roest wat tussen het anker en de spoel zaten die hem tegenhielden.
                Ben nog wel bezorgd om de weerstand die erop zit dus even een foto bijgevoegd, motor loopt prima op al de drie standen maar ik kijk er niet al te fris op en er zit een kleine barst in, graag even een mening hierover ben niet bekend met deze weerstanden.

Gr. Rudy

R.schleich

hey pak de weerstand van een corsa a die zijn het zelfde

rudy67
                  Deelnemer

Hen de weerstand verlengd en buiten het huis geplaatst, doet het nog dus laat hem voorlopig gewoon zitten.
                    In iedergeval bedankt voor de tip zal er binnenkort eentje halen alvast op reserve.

R.schleich

http://www.senator-monza.de/?wM9QUSE1kJxITPElUTT1kJwkzM9QUSF10UmUDN8lTM9EkUBBVT” onclick=”window.open(this.href);return false;

gewoon wat hierstaat zelfde doen met een corsa a weerstand
                      owja bruin die op de weerstand zit die moet je op deze foto’s zijn als zwart

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.