aanjager problemen

Forumindex Forums Modellen Astra aanjager problemen

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17228107
    sophia12
      Lid sinds:
      31 October 2009

      Hoi
      Ik heb een astra station caravan 1.6 van 1998.
      Mijn aanjager doet het wel en dan opeens weer niet, er is geen pijl op te trekken. Wel heel erg lastig en gevaarlijk als je met meer dan twee personen in de auto zit …
      Heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen?

      Alvast hartstikke bedankt

      #17754893
      KadAstra-EF
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 July 2010

        Dan denk ik dat de kachelweerstand bezig is om kapot te gaan…..

        Rik

        #17754894
        GSI Racer
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 June 2009

          of hij maakt slecht contact

          #17754895
          Remi91
            Lid sinds:
            6 June 2010

            Heb dit toevallig een week of twee verholpen. Astra G 1.6 16V.

            Had al een tijd dat hij het soms wel en niet deed, maakte niet uit in welke schakelaarstand. Rommelen of wiebelen hielp niks. En soms ging hij spontaan weer draaien.
            Bij mij bleek 1 stekkertje niet over het andere stekkertje ” geschoven”, maar er tegenaan te hangen/liggen
            Dus het zou bij jou misschien ook dit probleem kunnen zijn.

            Dashboardkastje loshalen (6 torx schroeven dacht ik) Dan heb je de aanjager voor je neus. Dan gaan er 2 snoeren(Rood & Zwart) vanaf je motor naar boven in een wit stekkerblok. Daarin zat 1 stekkertje los bij mij.

            En anders zou het evt. een ander contactpunt kunnen zijn, of iets heel anders, maar ik had hetzelfde probleem, en kon het zo oplossen.

            Succes!

            #17754896
            sophia12
              Lid sinds:
              31 October 2009

              Dank voor de reacties. :)
              Manlief heeft het dashboard losgehaald en aansluitingen en weerstanden gecontroleerd en doorgemeten. Kan natuurlijk dat, als de kachelweestand dreigt kapot te gaan, dait niet altijd meetbaar is. Kunnen versleten koolborstels ook een oorzaak zijn en zijn die dan te vervangen of moet de hele motor van de aanjager vervangen worden? Zo ja..enig idee welk prijskaartje er dan aanhangt?

              #17754897
              Blue-Dragon
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 July 2006

                Schakelaar misschien defect:hmmz

                #17754898
                Remi91
                  Lid sinds:
                  6 June 2010

                  Heb toen ook gekeken. 2ehands motor + ventilator en deel van kap kostte op eBay duitsland zo’n 50 euro. Wel goed opletten dat je het juiste type voor de juiste auto hebt, zitten namelijk kleine verschillen in. Denk dat dat de makkelijkste oplossing is als je toch spullen wilt vervangen.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.