Aanjager probleem

Forumindex Forums Modellen Astra Aanjager probleem

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Remi91

Een tijdje terug het probleem gehad dat mijn aanjager het op bepaalde momenten niet deed, in geen enkele stand, maar soms spontaan weer aansprong. Het moment waarop hij uitviel, of weer aanging kon ik niet met een andere bediening of iets dergelijks in verband brengen.

Toen ben ik eens achter het dashboardkastje gaan kijken, en de twee snoeren opnieuw gesoldeerd naar de aanjager, want slecht contact leek het probleem te zijn. Sinds die reparatie geen problemen meer gehad, en deed de aanjager het zonder problemen, in iedere stand.

Sinds het is gaan vriezen gebruik ik de aanjager natuurlijk steeds meer om het een beetje op temperatuur te krijgen. Iedere keer als ik naar mijn werk rij stopt mijn aanjager er iedere keer mee na ongeveer 10 minuten, in stand 3/4 gestaan te hebben op zijn warmst. Dan doet de aanjager niets meer, in geen enkele stand(1-4).
      Als ik hem iets kouder zet, en in bijvoorbeeld stand 2 heel de rit, lijkt het of de aanjager het heel de rit het blijft doen.
      Ik zou dus bijna denken dat hij ermee stopt omdat er iets (te) warm wordt? Contactpunten zijn oke.
      Dus wie o wie zou kunnen zeggen wat de oorzaak is? Heb iets over de kachelweerstand gelezen, maar hoe zou ik dit kunnen controleren, en waar zit deze?

Het gaat om een Astra G 1.6 16V Sport uit 2000

Alvast bedankt!

Remi

tim_j

Ik zou denken dat de kachelweerstand niet helemaal fris meer is.

wim-v6
        Deelnemer

dan zou stand 4 blijven werken, die gaat namelijk niet over de weerstand.

Dit kan de schakelaar zijn, maar ook de kachelmotor zelf (Koolbordtels).

Willem

Laagvlieger
          Deelnemer

99% kans dat het de motor zelf is.
            Haal het dashboardkastje eruit op het moment dat hij niet werkt.
            Trek dan een keer aan die dikke rode en bruine draad die de motor ingaan.
            Gegarandeerd dat ie dan ineens aanspringt.
            Dan is de kachelmotor dus kapot.

valveron
            Deelnemer

die van mij doet precies het zelfde maar zodra ik aan de bedrading trek werkt aanjager weer tot dat je over een drempel rijdt of hem uitzet
              zijn de aanjagers van astra g allemaal het zelfde
              heb een 1.8 16v
              mvg

Remi91

Maar iedere ochtend als ik de auto start doet hij het, en pas na verloop van tijd stopt hij?

Of is dit juist het geval met kapotte koolborstels?

valveron
                Deelnemer

wat je kan proberen is dashboardkastje demonterenen, en bedrading te bewegen
                  rood en bruin als aanjager aanspringt dan bedrading met duktape vastplakken aan de aanjager behuizing.
                  mvg

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.