Aanjager Meriva cosmo

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Aanjager Meriva cosmo

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234713
    Meriva Turbo
      Lid sinds:
      3 March 2011

      Een vraag,ik heb een meriva 1.4 cosmo,iedere keer als ik de auto start begint de aanjager hard te blazen terwijl de climate control niet op automatisch staat,bij alle auto’s die ik gehad heb staat de aanjager altijd op stand 1 en op de voorruit gericht maar nu moet ik iedere keer als ik de auto start de aanjager handmatig terug van stand 6 naar 1 zetten,volgens de dealer hoord dit zo maar normaal gezien toch alleen als de climate control op automatisch staat??
      Is dit bij andere meriva-b rijders ook zo of klopt er toch iets niet? graag jullie reactie’s

      Groet Harmen.

      #17844245
      yperen
        Lid sinds:
        31 August 2010

        het is mij nog niet opgevallen teminste….zal er eens op gaan letten.

        maar heb je al eens gekeken en gespeeeld met de instellingen in je schermpje: voertuiginstellingen,comfortinstellingen klimaat o.i.d uit mijn hoofd…. daar kan je de fan hard,middel of zacht laten draaiien

        #17844246
        Meriva Turbo
          Lid sinds:
          3 March 2011

          Ja heb van alles al geprobeerd,de dealer zegt ook dat het zo hoort,lijkt mij sterk dus daarom ben ik benieuwd hoe het bij een ander is.

          #17844247
          twistam
            Lid sinds:
            18 June 2007

            Klopt wat hierboven staat.
            In ieder geval bij onze Zafira ook zo. Wij hebben 3 knoppen, van links naar rechts ; temperatuur, blaasrichting, aanjager snelheid.
            De middelste knop kan ook ingedrukt worden. Wanneer de auto op contact staat kan ja hier de automatisch gekozen blaasrichting en fan-snelheid instellen. Langzaam, normaal & hard.

            Nog een leuk weetje (werkt tenminste zo bij de Zafira). Als je de auto uitzet en je drukt de middelste knop nog een keer in, dan blijft de fan nog even na draaien. Om zo bijv. nog alle kou uit de airco te krijgen ‘s zomers.

            #17844248
            Meriva Turbo
              Lid sinds:
              3 March 2011

              [rquote=1902728&tid=145205&author=yperen]het is mij nog niet opgevallen teminste….zal er eens op gaan letten.

              maar heb je al eens gekeken en gespeeeld met de instellingen in je schermpje: voertuiginstellingen,comfortinstellingen klimaat o.i.d uit mijn hoofd…. daar kan je de fan hard,middel of zacht laten draaiien[/rquote]

              Ik heb net nog even gekeken maar de aanjager staat in de voertuiginstellingen op langzaam maar zodra je de auto start begint hij direct op vol vermogen te blazen,de lampjes op de schakelaar branden dan ook niet,pas als je de ventilator handmatig terug zet dan gaan de lampjes branden.

              #17844249
              yperen
                Lid sinds:
                31 August 2010

                ik hen zojuist even gekeken:

                als op je op AUTO/Cooling start gaat aanjager blazen als je temp boven de ingestelde temp. staat,bij opdraaien temp. instelling gaan ze zachter natuurlijk lijkt mij logisch.

                bij starten zonder Cooling/AUTO gaat aanjager niet draaien ook geen lampjes van de handinstelling branden,bij indrukken kan je 1 tot 6 kiezen en gaan de lampjes wel branden….

                dus er lijkt mij jij wel iets mis….stap anders eens een showroom binnen en kijk in de proefritauto…..

                ik heb een 1,4 turbo,cosmo 120 pk

                #17844250
                stillekracht
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 May 2007

                  [rquote=1902745&tid=145205&author=twistam]Klopt wat hierboven staat.
                  In ieder geval bij onze Zafira ook zo. Wij hebben 3 knoppen, van links naar rechts ; temperatuur, blaasrichting, aanjager snelheid.
                  De middelste knop kan ook ingedrukt worden. Wanneer de auto op contact staat kan ja hier de automatisch gekozen blaasrichting en fan-snelheid instellen. Langzaam, normaal & hard.

                  Nog een leuk weetje (werkt tenminste zo bij de Zafira). Als je de auto uitzet en je drukt de middelste knop nog een keer in, dan blijft de fan nog even na draaien. Om zo bijv. nog alle kou uit de airco te krijgen ‘s zomers.[/rquote]

                  Druk je op de auto knop, dan kan je de airco laten nadraaien totdat je condensor droog is…..
                  scheelt nare luchtjes…..:thumbup

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.