aanhanger verloopstekker nu boordcomputer meldingen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum aanhanger verloopstekker nu boordcomputer meldingen

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261780
    melvinheer
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 January 2013

      toen ik de vectra kocht zat hier een 13polige stekker onder en een afneembare trekhaak van thule, onze aanhanger heeft een 7 polige stekker. ( we hebben de aanhangwagen met 2 perseonen aangeschaft dus de 7 polige stekker moet blijven zitten)

      nu heb ik dus een verloopstekker gekocht van 13 naar 7 polig

      echter nu blijft de boordcomputer de hele tijd meldingen geven over bijv: controleer remlichten aanhanger, controleer knipperlicht rechts.
      Alleen bij controle branden de lampen gewoon, het lampje op het daschboard voor als een lampje stuk is blijft tijdens deze meldingen ook uit.

      wie weet een oplossing

      #18191069
      theunm
        Lid sinds:
        29 June 2004

        je hebt ook een ander type 13 pollige stekker.
        hier past ook een 7 polige stekker op

        http://www.caravantrekker.nl/algemeen/stekkers.php

        #18191070
        sw_reijnders
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 October 2005

          Ik zou de volledige aanhanger 13p maken.
          een tweede 13p stopkontakt bij de dissel maken
          en dan allebei een tussenkabel.
          jij een 13p en de ander een 7p

          bevriezen je stekkers ook niet in de winter

          #18191071
          remutr
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 August 2012

            Wat ik weet zijn er 2 soorten verloop stekkers 1 van 7 naar 13 met behoud van alle functies van de 13 polige en 1 van 7 naar 13 die niet alle functies ondersteund.

            Als de aanhanger 7 polig is met mist achterlicht moet je degene kiezen die alle functies kan behouden. is het zonder mistachterlicht is het goedkope model mogelijk maar blijft je boordcomputer zeuren.
            In nederland letten ze er niet op, maar eigenlijk moeten alle aanhangers een mistachterlicht hebben, die toevoegen met een extra 7 polige stekker, een foto kan ik wel maken van mijn boottrailer en je kan hem op beide stekkers gebruiken zonder problemen met de boordcomputer.
            Voordat ik berichten krijgt dat het niet klopt, het is wat ik uit eigen ervaring meegemaakt heb met mijn boottrailer. Extra info is altijd welkom.

            #18191072
            melvinheer
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 January 2013

              je mag me altijd info / foto’s mailen.

              ik denk dat de storingen nu komen door het verloop, dat is zo’n goedkoop ding.

              #18191073
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                Heb je ook een aanhangwagen met 13 polige stekker geprobeerd? Is het probleem dan niet? Zit er wel een aanhangwagen module in de auto of is de trekhaak geprogrammeerd in de ecu’s in de auto?

                #18191074
                remutr
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 August 2012

                  Beste Melvin, ben zaterdag bij de trailer dan maak ik even een foto hoe ze het bij mijn trailer met het mistachterlicht hebben opgelost.

                  Met de Omega hadden we dat dus ook, goedkope brezan stekker en foutmeldingen, stekker van de caravanhandel en nergens last meer van, ja in het dashboard een groen trekhaak tekentje.

                  #18191075
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Groen trekhaak tekentje is controle richtaanwijzer aanhangwagen.

                    Echter mag bij de omega geen melding optreden bij kapotte verlichting op de bc, remlicht uitgezonderd indien deze via originele stekker en met controle relais is aangesloten

                    Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

                    #18191076
                    melvinheer
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      25 January 2013

                      het zou dus inderdaad aan de goedkope verloopstekker kunnen liggen?

                      denk dat de haak wel ingeleerd is: de pdc worden uitgeschakeld en het mistachterlicht op de auto ook.

                      #18191077
                      remutr
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 August 2012

                        willem, klopt het trekhaak symbool ging niet groen maar rood branden en de melding check remlicht kwam op de bc.

                        buurman had een stekker die 7 naar 13 polig en daarmee kwam er een groen trekhaak symbool en geen melding meer van check remlicht.

                        Volgens hem had ik een stekker die niet alle functie overnam, en was die van hem dat wel.

                        #18191078
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          Bij de omega kan de trekhaak alleen maar groen branden
                          (Het is een gewoon 1.2watt lampje wat acher een groene lichtdoorlatente plaat zit).

                          Als de knipper niet of onjuist werkt licht het trekhaakje niet op.

                          Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

                          #18191079
                          remutr
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            7 August 2012

                            Morgen hangt de boot er achter, zou eens kijken wat er dan rood ging branden. die check remlicht herken ik wel, die bleef aan ook al trapte je op de rem.

                            #18191080
                            tuinmeubel
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              2 April 2010

                              Ik heb ook het probleem dat het kapotte lamp symbool gaat branden zodra ik een aanhanger of de fietsendrager aansluit. En ook ik heb de goedkope verloopstekker van Brezan. Welke verloopstekker is wel goed om foutmeldingen te voorkomen ?

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.