Aanhanger verlichting storingen Astra J

Forumindex Forums Modellen Astra Aanhanger verlichting storingen Astra J

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    nielss

Hallo mensen,

Ik hoop dat ik jullie even mag vermoeien met een vraagje
      over de Astra-J 1.4Turbo (140pk) SportsTourer van mijn vader.

Mijn vader is heel regelmatig onder weg met aanhangers achter zijn auto.
      Dit is altijd al zo, en heeft nog nooit problemen opgeleverd! ook niet
      bij zijn vorige Astra-H, Vectra-B2, Vectra-B1, Vectra-A, enz :D

Nu met zijn nieuwe Astra helaas wel, ik geef even een voorbeeld van wat er zonet
      gebeurde;

Mijn vader komt thuis met de paardentrailer achter de Astra, alle verlichting
      werkt correct zowel van de Astra als van de paardentrailer.
      Er zijn dan ook geen meldingen van defecte lampen op de boordcomputer te vinden king:

Vervolgens zetten we de Astra uit, en halen zelfs de sleutel uit het contact! :vertag
      Koppelen zowel de paardentrailer, als ook de verloopstekker los van de auto.
      Ik stap weer in de Astra om te vertrekken, start de motor, nog geen storingen….

Vervolgens druk ik op de rem en gelijk verschijnt in het display de melding remlicht aanhanger….
      Vervolgens geef ik richting aan, eerst knipperen de lichten dan 4x normaal, om vervolgens snel te gaan knipperen en de melding richtinaanwijzer aanhanger in het display te toveren!

Dit blijft dan ook zo, na opnieuw starten enz. is mijn vader weken onderweg met meldingen op de boordcomputer en Turbo richtingaanwijzers :argue
      Hij is al bij de garage geweest, zat een draadje los volgens de monteur,
      maar het probleem is dus helaas niet verholpen.

Heeft iemand hier toevallig een idee wat het probleem kan zijn? of doen wij iets verkeerd?
      (Lijkt bijna wel of de auto nog denkt dat de aanhanger er nog achter hangt!)

In ieder geval bedank voor het lezen :thumbup ,

Niels

Opeltje17
      Deelnemer

Wil wel eens gebeuren dat er water in de aanhangwagen stekker doos zit zou deze even losschroeven en even kijken of er water inzit zoja even droog blazen en contact spray erin.

Zou ook kunnen dat de contact puntjes weg gecorrodeerd zijn door het vele water wat erin zit dan zou je een nieuwe moeten monteren.

Luuk

nielss

Oké, maar het rare is dat het probleem pas optrede toen de aanhanger al was afgekoppeld.

Ook hebben we meerdere aanhangers maar met allemaal de problemen:roll:

Verstuurd van mijn GT-S5830 met Tapatalk

Opeltje17
          Deelnemer

Ja klopt storing krijg je ook pas als je alles afkoppelt heb het al vaker meegemaakt met canbus gestuurde wagens gewoon doen wat ik in m’n vorige post al aangaf.

Het zou ook kunnen dat als je alles schoon heb gemaakt en alles weer goed werkt geen storing etc als je dan de aanhangwagen weer aan en afkoppelt dat hij weer dezelfde storing heeft dan zou je ook een nieuwe aanhang wagen stekkerdoos moeten monteren.

Succes,

Luuk

Sjors-V6

Probleem is opgelost !

Er zit een schakelaartje in welke constateert of er wel of geen stekker in zit, door er een stekker van een kar of paardentrailer enz.. in te steken drukt er achter de rubberen rand een pinneke in welke de BCM/trailer module laat weten dát er een trailer of kar achter hangt, echter dit pinneke kwam niet uit zichzelf terug toen we de stekker eruit trokken ! het geval was dus dat de BCM dacht dat er nog wel iets aan hing ! ja dan komen de fout meldingen wel :vertag

We hebben het weer gangbaar gemaakt (pinneke komt weer terug op het moment dat de stekker eruit getrokken word) even wat contactspray/WD-40 erop (kan nooit geen kwaad) en de alles terug gemonteerd.

Paps is weer blij hé Niels :thumb

Groetkes,
              Sjors

Opeltje17
              Deelnemer

Mooi dat het weer opgelost is :thumb

Luuk

wim-v6
                Deelnemer

Wou ik al melden, er zit een schakelaartje in de stekkerdoos welke Contact wil blijven maken, hierdoor denk ie dat er nog een aanhanger aan zit..

Willem

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.