Aanhaalmomenten

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Aanhaalmomenten

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213670
    Fearless
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 January 2005

      Ik heb laatst mn computer leeggehaald om windows opnieuw te instaleren..

      Kom ik er dus achter dat ik al mn beun data kwijt ben.:thumbdown
      Daar kom ik wel weer aan, maar nu zit ik dus even zonder.:swear

      Ik moet van mn 16v de kop aanhalen.
      Wat waren daar de aanhaalmomenten voor?

      Tevens de aanhaalmomenten van de nokkenas bouten..

      Alvast bedankt!!!:thumbup

      #17543877
      jason
        Lid sinds:
        1 July 2004

        kop bouten 25nm 3x 90 graden
        lagerkappen m8 20nm
        m6 10nm

        #17543878
        Fearless
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2005

          Is dat ook nog verschillend met de nieuwe en oude type bouten?
          Ikheb namelijk nieuw type …met binnentorx… (zoals een inbus)

          #17543879
          jason
            Lid sinds:
            1 July 2004

            ja op auto data staat 25nm 3x 90 voor c20xe/let
            op tis 2000 staat 25nm 3x 90 let en 25nm 3x 65 voor xe

            #17543880
            mattemaker
              Lid sinds:
              28 September 2007

              c20xe 1991 tm 1998
              Fase 1 25 (Nm)
              Fase 2 60° (°)
              Fase 3 60° (°)
              Fase 4 60° (°)
              Fase 5 T=80°C
              Fase 6 30° (°)
              Vervang de bout !!!!
              Bougies 25 (Nm)
              Nokkenastandwielen:
              Fase 1: 50 Nm
              Fase 2: 60°
              Fase 3: 15°
              Distributieriemkappen: 10 Nm
              Trillingsdemper: 20 Nm
              Sensor van de nokkenas: 5 Nm
              Nokkenaslagerkappen: 10 Nm
              Uitlaatpijp / uitlaatspruitstuk: 20 Nm
              Uitlaatspruitstuk / cilinderkop: 20 Nm
              Inlaatspruitstuk / cilinderkop: 20 Nm
              Dynamo: 20 Nm
              Wielmoeren / bouten: 110 Nm
              Brandstoftoevoerleiding(en): 15 Nm

              altijd makkelijk..

              #17543881
              TRPower
                Lid sinds:
                13 October 2008

                ik doe altijd 25nm en dan 3x 90 graden, ipv eerst de motor warm te laten draaien,weer nokkenassen eraf en nog een x natrekken…

                nog nooit problemen gegeven

                moeten bij een m2.8 motor de nokkenaslagerkappen op 10? voor oude type moesten ze op 8…

                #17543882
                Fearless
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 January 2005

                  origineel gepost door mattemaker
                  c20xe 1991 tm 1998
                  Fase 1 25 (Nm)
                  Fase 2 60° (°)
                  Fase 3 60° (°)
                  Fase 4 60° (°)
                  Fase 5 T=80°C
                  Fase 6 30° (°)
                  Vervang de bout !!!!
                  Bougies 25 (Nm)
                  Nokkenastandwielen:
                  Fase 1: 50 Nm
                  Fase 2: 60°
                  Fase 3: 15°
                  Distributieriemkappen: 10 Nm
                  Trillingsdemper: 20 Nm
                  Sensor van de nokkenas: 5 Nm
                  Nokkenaslagerkappen: 10 Nm
                  Uitlaatpijp / uitlaatspruitstuk: 20 Nm
                  Uitlaatspruitstuk / cilinderkop: 20 Nm
                  Inlaatspruitstuk / cilinderkop: 20 Nm
                  Dynamo: 20 Nm
                  Wielmoeren / bouten: 110 Nm
                  Brandstoftoevoerleiding(en): 15 Nm

                  altijd makkelijk..

                  king: dank u!
                  mn kopje zit vast:thumbup

                  #18554644
                  Corsa A GTI 2.0 16v
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    11 August 2024

                    Weet iemand aanhaalmomenten van de krukas V riem poelie?

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.