aanhaal momenten

Forumindex Forums Techniek Cih aanhaal momenten

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223844
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      wie heeft aanhaal momenten van de drijfstagen van een 2,2 cih?
      en voor de cilinderkop? is geen 10kg. deze heeft rekbouten.
      dank u

      #17703275
      kiyamizio
        Lid sinds:
        5 February 2010

        drijfstang was 110 dacht ik.

        cilinderkop geen idee.

        #17703276
        bessy
          Lid sinds:
          4 February 2007

          Cilinderkopbouten 100Nm.
          Drijfstangbouten 45Nm.

          #17703277
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            drijfstangen inderdaad 45 nm
            maar pas op, de kop heeft bij deze 86er 2,2 rekbouten!
            dus nieuwe bouten gebruiken, de aanhaalmomenten heb ik ook die zet ik er van de week wel ff bij.

            #17703278
            H-400
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 November 2006

              Bij de recentere CIH blokken:
              eerst alles op 6kgm trekken,
              dan 90° bijdraaien,
              na warmdraaien nog eens 30° bijdraaien.

              #17703279
              mr-turbo
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 July 2004

                ik neem aan dat je de kopbouten bedoelt, het is een beetje zeuren als je na het warmdraaien de drijfstangbouten moet natrekken :D

                #17703280
                henk 400rr
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 June 2004

                  cih met rekbouten in de kop?

                  #17703281
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    op 3 verschillende plaatsen hebben ze me verteld dat er rekbouten in zitten, en ik heb de zelfde aanhaalmomenten gekregen als h400 doorgeeft,
                    er zouden 2 verschillende bouten zijn, de torx en inbus.
                    1 van de 2 zouden rekbouten moeten zijn?:hmmz

                    #17703282
                    henk 400rr
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 June 2004

                      d’r zijn zelfs 3 verschillende, maar geen enkele is een rekbout.
                      Rekbouten hebben een dunner deel in de lengte van de bout en dat hebben deze niet.

                      maar het is 3 tegen 1 ;) dus kijk maar es.

                      #17703283
                      Anoniem
                        Lid sinds:
                        1 January 1970

                        bestonden toener tijd wel rekbouten?
                        ik twijfelde al.

                        #17703284
                        boyanka
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          8 June 2005

                          :agentrekbouten bestonden toen wel maar niet in opels

                          #17703285
                          H-400
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 November 2006

                            Ik bedoel inderdaad de kopbouten, en de gegevens zijn voor de latere CIH blokken.
                            Ik heb steeds de 10kgm toegepast en nog nooit problemen gehad. Over al dan niet
                            rekbouten in CIH weet ik niet, ik gebruik al meer dan 20 jaar dezelfde 12-kantige ster-
                            imbussen op m’n motors.

                            #17703286
                            henk 400rr
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              29 June 2004

                              origineel gepost door boyanka
                              :agentrekbouten bestonden toen wel maar niet in opels

                              zeker wel, de OHC zat al vanaffeeeh..:hmmz 1982? erin met rekbouten in de kop.

                              Maar goed, lekker belangrijk ;)

                              #17703287
                              mr-turbo
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                1 July 2004

                                als we toch gaan muggeziften, ELKE bout is een REKBOUT :P

                                maar zonder gekkigheid, de imbus 12kant was de sterkste voor de cih (oude motoren)
                                de 2.2 en 2.4 hadden slechtere bouten, en die draaide je zelfs welees af.

                                Let wel op, er zit ook een lengte verschil in ..

                                een “rekbout” was voor de cih niet van toepassing omdat de kop van gietijzer was.
                                De uitzettingscoëffiecient van gietijzer is veel lager als van aluminium, waardoor de kopbouten niet zo mee hoeven te rekken als de motor warmer wordt.

                                Dit is tevens ook de oorzaak dat je niet moet gaan trappen met een steenkoude motor met alu kop, dan wil de koppakking er nogal eens uitvliegen :)

                                #17703288
                                Anoniem
                                  Lid sinds:
                                  1 January 1970

                                  kijk dat is leerzame stof!:thumbup

                                  #17703289
                                  henk 400rr
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    29 June 2004

                                    origineel gepost door mr-turbo
                                    als we toch gaan muggeziften, ELKE bout is een REKBOUT :P

                                    beetje “johan Cruijf wijsheid” niet? ;)

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.