Forumindex › Forums › Overige › Opel algemeen › aangereden van achteren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 oktober 2010 om 23:42 #17227786
Hallo luitjes,
Ik kwam vandaag van me werk en was onderweg naar huis.
Totdat ik een camera ploeg langs de kant van een (50km) weg zag staan.
(iets met een kind wat uit het raam gegooid zou zijn :o, was nog in het nieuws vandaag)
Hierbij letten ik niet echt op wat er voor me gebeurde maar zag in eens dat het verkeer stil stond voor een auto wat wou afslaan.
Dus ik remde iets harder als normaal en kon gewoon op tijd stil staan.
Maar een auto achter mij keek vermoedelijk naar het zelfde waar ik naar keek en kon niet meer op tijd remmen en ramde mij vol van achter aan.Nu is er op het eerste gezicht zo geen schade te zien aan de auto.
Maar de auto heeft mij met een beste hoge snelheid aangereden als ik kijk naar de schade die hij aan zijn auto had zitten kon je zien dat de klap best hard was.
Maar nu vermoed ik dat mijn complete trekhaak compleet krom is getrokken.Nu vraag ik mij af wat je het beste kan doen in zo’n geval.
Want ik vraag mij nu af zou er ook niet zichtbare schade aan de auto kunnen zijn?Want als de trekhaak naar binnen staat kan dit gevolgen hebben voor de APK? voor de veiligheid als ik er nog een kar achter hang.
Kan zijn het zijn dat de chassis balken een opdonder hebben gehad en die schade hebben?Ook vraag ik mij af omdat mijn bumper lichte lak schade heeft of zoiets ook te verhalen valt? en zoja gaan ze dan alleen de bumper spuiten?
Want waar ik bang voor ben is kleur verschil in de bumper en de rest.
en of verborgen gebreken.Wat is jullie ervaring hierin?
of tips om dit goed af te laten handelen?30 oktober 2010 om 07:13 #17750708Goed naar (laten) kijken in ieder geval.
Er is meestal meer onderhuidse schade dan zichtbare schade!!
Willem
30 oktober 2010 om 15:46 #17750709idd,ken een soortgelijk geval dat de auto geen zichtbare schade had,dus gewoon doorgereden,tot de man een lekke band had en toen pas bleek dat het reservewiel klem lag,oftewel,de koffervloer finaal opgelopen.
2 november 2010 om 19:58 #17750710Gewoon expertise laten uitvoeren.. Degene achter jou is toch fout, dus als je goede verzekering hebt hoef je expertise ook niet te betalen + je auto wordt goed nagekeken en desnoods gerepareerd.
4 november 2010 om 13:40 #17750711Zo heeft er eens iemand met een parkeervak uitrijden het achterspatbord van de auto van mijn ouders geraakt. Natuurlijk doorgereden. :swear Alleen maar krasjes te zien. Maar opeens kwam de aap uit de mouw. De as had een flinke tik gehad en moest opnieuw gezet worden. 1500 euro schade :puke
Dus goed na laten kijken, want de ellende kan dieper zitten dan je denk!
7 november 2010 om 22:22 #17750712Ben bij 2 verschillende autoschadeherstel bedrijven geweest.
En beide hebben ze alleen gekeken of de deuren en kofferbak nog mooi sluit.Daaruit konden ze wel opmaken dat er niks verbogen was.
ze schatten de schade nu op zo 900 euro.
Complete nieuwe trekhaak en bumper spuiten.Binnen kort opnieuw afspraak maken voor expert dan maar kijken want die te zeggen heeft.
8 november 2010 om 12:02 #17750713origineel gepost door asconahobbyist
idd,ken een soortgelijk geval dat de auto geen zichtbare schade had,dus gewoon doorgereden,tot de man een lekke band had en toen pas bleek dat het reservewiel klem lag,oftewel,de koffervloer finaal opgelopen.Sorry dat ik even op dit topic inbreek.
Een hele tijd geleden (kan goed al 7, 8 jaar geweest zijn), toen ik zelf nog geen rijbewijs had zijn we (met het hele gezin) in een McDrive in de achterhoek dacht ik van achteren aangereden. Wij stonden op de plaats ‘parkeren op aanwijzing personeel’ daar en een man achter ons moest daar ook parkeren maar die was een krant aan het lezen o.i.d. dacht ik. De bumper van onze auto zat los en voor de rest geen schade. Ook nooit iets van een lekke band o.i.d. meegemaakt of dat m’n ouders dat verteld hebben.
Wil dat zeggen dat als je stil staat of met een lage snelheid op bijv. bovengenoemde positie rijdt dat de koffervloer niet per sé finaal op hoeft te lopen of is dat juist alleen maar bij hogere snelheden vroeg ik me af???8 november 2010 om 12:53 #17750714AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Banaantjes
Ben bij 2 verschillende autoschadeherstel bedrijven geweest.
En beide hebben ze alleen gekeken of de deuren en kofferbak nog mooi sluit.Daaruit konden ze wel opmaken dat er niks verbogen was.
ze schatten de schade nu op zo 900 euro.
Complete nieuwe trekhaak en bumper spuiten.Binnen kort opnieuw afspraak maken voor expert dan maar kijken want die te zeggen heeft.
hebben ze niet onder de auto gekeken dan???
op z,n minst had die even op een brug gemoeten
als ze hem goed hadden bekekenwel vreemd dat er geen zichtbare schade
te vinden is
maar wel meteen een prijs van 900 afgeven:hmmzdas best geld voor een trekhaak
en een bumper spuiten :hmmz9 november 2010 om 21:15 #17750715weet niet, maar ik krijg genoeg schades voor me neus waarbij deuren en kofferbak goed sluiten, maar die toch degelijk flink opgereden zijn, dus ga er zelf maar even onder liggen en bij je reservewiel kijken en het achterpaneel, als daar geen plooien zitten dan zit t wel goed
10 november 2010 om 09:16 #17750716ik heb aankomende maandag een afspraak voor een expert die er naar gaat kijken.
De kosten die ze gerekend hadden was ongeveer:
nieuwe trekhaak.
nieuw licht unit rechts. (zat een scheurtje in)
En bumper spuiten.
en montage kosten -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.