Aangenaam; Jummy!

Forumindex Forums Overige Even voorstellen dit ben ik Aangenaam; Jummy!

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Mr Jummy

Hoewel dit op het eerste moment voelde als vreemdgaan heb ik mij na een aantal maanden toch geregistreerd. Mijn naam is Ruben en ben op het moment eigenaar van een BMW E36. Duits autorijden is er vanaf het eerste moment bij mij aanwezig geweest. Ouders hebben verschillende Opel’s gehad en na een verkeerde overstap naar een Franse vierwieler toch teruggegaan naar een Duitser (met een Spaans uiterlijk). Ikzelf moest niet lang nadenken over mijn eerste eigen auto nadat ik mijn huidige 316i in het zicht kreeg. Altijd binnen gestaan, van de eerste eigenaar die op leeftijd was, elk jaar bij een BMW garage geweest voor onderhoud en in 13 jaar tijd maar een kleine 70xxx gereden! BMW rijden blijft leuk. Helaas moet je ook gelijk flink in de buidel tasten.

Daarom ben ik ook verder gaan kijken. Hoewel ik niet zo zeer goedkoper wil gaan rijden weet ik wel dat ik sneller kan voor het geld dat ik nu kwijt ben aan verzekering, wegebelasting en benzine. Uiteindelijk rond gaan kijken en rijden in auto’s van bekenden. Volkswagen Golf rijden vond ik niks, voelde traag aan en was ook aardig zwaar in gewicht. Een BMW of Audi rijden wil ik niet meer. Toen maar een paar keer gereden in de Opel Astra’s en zelfs een Corsa. De Corsa was welliswaar erg netjes maar met een 1.2 gewoon te licht. Daarintegen de Astra’s, aiii! Dat ging als een trein. Dan waren het wel de 2.0 OPC en 2.2 waar ik in reed dus ik weet niet hoe dat zou misstaan tegenover een 1.8 GSI in de Corsa. De 2.0 OPC trok mijn aandacht wel. In het ‘OPC blauw’, iets wat meer naar de grond geduwd en een paar kleine aanpassingen onder de motorkap wat uitkomt op een kleine 190PK.

Nu de BMW verkocht is (aan mijn broertje die geen rijbewijs heeft dus ik rij er nog steeds in) ben ik weer serieus gaan kijken naar een nieuwe aanwinst. Ik wil niet mijn hele budget gaan uitgeven aan een auto want dat zal m’n vriendin niet leuk gaan vinden maar ik laat me ook aanpassen door het aanbod. Ik kijk het liefste uit naar een OPC maar mocht er een andere versie op het pad komen dan laat ik me graag verleiden. Ik wil geen Coupe, voorkant ziet er net wat mooier uit maar vind het vanaf de zijkant niet mooi staan.

Dus vooralsnog Opel-loos maar zeker op zoek! Hopelijk is het forum één dezer maanden een Opel rijder rijker!

jeroenk
      Deelnemer

Mooie intro, zo netjes zien we ze niet vaak king:

BMW’s blijven (in mijn ogen) ook voortreffelijke wagens al dan niet met een flink kostenplaatje qua onderhoud.

Veel succes bij je zoektocht naar een “Arden” blue wagen :thumb

Vannos
        Deelnemer

Welkom ruben,

astra opc en corsa d opc alle bij leuke wagens.

let wel bij de astra opc heb je versie 1 en 2.

versie 1 is 2.0 16V
          versie 2 is 2.0 16V turbo

en wat is ongeveer je budget. hier op het forum staat een erg nette astra opc versie 2 met flink wat pk,

:thumb

Mr Jummy

Bedankt. Duidelijkheid staat voorop natuurlijk.

Het zal gaan om een eerste versie. De andere versie is alweer te duur. Budget ligt tussen de 4000 en 5000.

Hier nog twee foto’s van de huidige auto’s.

1.4 met Turbo en chip goed voor 146PK.

1.9 met veel gewicht en net geen 110PK. Blij dat ik glij geldt alleen met nat wegdek.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.