Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › aandrijfashoezen vervangen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 juni 2011 om 17:41 #17236537
mensen kan iemand mij een goede how to geven voor het vervangen van de aandrijfashoezen van een corsa a1.2st.
dit is een van die dingen die ik nog nooit heb gedaan dus dacht ik laat ik voor de zekerheid eerst even wat mensen vragen die het vast vaker hebben gedaan.27 juni 2011 om 17:53 #17867272Heb je speciaal gereedschap?
k heb een ashoesspreider op perslucht. daarmee hoef je dan niet de homokineet van de as te tikken. Scheelt een berg werk.
Desnoods ga je even met die as langs de garage waar ze zon ding hebben.
27 juni 2011 om 17:55 #17867273was dat maar waar dat ik zo een ding heb.
ik heb mij wel laten vertellen dat ik heb binnenstebuiten moet draaien en in behoorlijkheet water zachter kan laten worden.
dan deze zo er overtrekken maar of dit zo lukt ???27 juni 2011 om 17:57 #17867274Dat trukje werk mischien wel als je een cola fles half doorsnijdt .
Het is een hoop gemartel zo hoor. Beter zoek je het veertje op wat je homokineet op de as houd. Dan trek je de kineet er af en druk je zo de hoes er op.
27 juni 2011 om 17:58 #17867275ik hoor het weer…..dat is niet zo gedaan toch??????
27 juni 2011 om 19:11 #17867276Jawel, net wat fearless zegt gewoon werken met een halve colafles werkt prima!
Anders ff je homokineet eraf tikken, is ook het werk niet ;)27 juni 2011 om 19:11 #17867277jawel. dat veertje heet ook wel clipje. een ringetje met een stukje missend zeg maar.
die zit in een groef en houdt alles vast. Kan je uit elkaar spreiden en dan kan de kineet van de as. ijkt me dat ie dat bedoeld.
Maar moet je ze allemaal vervangen?27 juni 2011 om 19:21 #17867278wat allemaal vervangen
27 juni 2011 om 19:58 #17867279Je hoeft maar een kineet van de as te hebben. Dan zou je eventueel beide hoezen kunnen vervangen.
Het veertje wil wel eens dramatisch slecht los te drukken zijn, maar het is te doen.
27 juni 2011 om 20:11 #17867280moet aan beide kanten de hoezen aan wiel zijde vervangen.
ik heb nog een complete korte as liggen maar die is van een 1.3nb en ik weet niet of die ook past27 juni 2011 om 20:25 #17867281als het veertje rond is en niet 4kant tik je de kop er zo af, zonder te pielen…
Willem
27 juni 2011 om 22:52 #17867282Misschien stomme vraag hoor, maar wat bedoelen jullie met de cola fles hoe werkt dat?
Moet ze zelf ook binnenkort gaan vervangen van mijn a, dus ben wel benieuwd.
28 juni 2011 om 04:15 #17867283zeg wim v6 als ik deze zo los tikken kan tik ik die er dan ook zo op
28 juni 2011 om 05:44 #17867284jah…..dat is dan ook het makkelijkste
28 juni 2011 om 08:09 #1786728513NB is dezelfde en kun je er zo in drukken.
28 juni 2011 om 08:13 #17867286je kunt anders voor het veertje misschien het beste even een spreidtangetje pakken ;)
28 juni 2011 om 13:20 #17867287voordeel is dat je de hoes toch moet vervangen , dus als je nu eerst de hoes in de lengte door snijd en verwijdert kun je de borgring heel gemakkelijk vinden en kun je eventueel met een schroevendraaier het borgringetje verwijderen ;)
Je kunt eventueel de aandrijfas in de bak laten zitten , omdat het soms best klote werk is om deze uit de bak te trekken als ie goed vast zit + als je hem laat zitten kun je de homokineet ook niet vernielen aan de bakzijde ;)
montage is simpel , hoes over de as schuiven , homokineet er op drukken tot ie weer borgt en dan de hoes vol met het bijgeleverde vet blabberen en klemmen er om zetten .
ik knijp de klemmen meestal aan met een grote nijptang ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.