Aandrijfashoes gescheurd?

Forumindex Forums Modellen Corsa Aandrijfashoes gescheurd?

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Joostjeb

Beste liefhebbers,

Sinds anderhalf jaar ben ik in het bezit van een turquoise Corsa C z1.2xe. Het is een heerlijke auto met een klein blokje ;)
      Nu hoop ik eigenlijk van jullie technische kennis gebruik te kunnen maken omdat ik sinds een week af en toe een soort ‘bonk’ hoor bij het sturen. Natuurlijk heb ik zelf het een en ander bekeken maar toch viel er 1 ding op. Bij de linker aandrijfas lijkt de hoes wel gescheurd. Er zit flink wat olie op de draagarm en de slang hierbij in de buurt. Nu is mijn vraag: Heb ik de juiste diagnose gesteld of zie ik wat over het hoofd? Ik heb zelf wel een beetje verstand van auto’s dus is dit iets wat ik zelf kan repareren?

De foto’s:

Alvast bedankt! :wors

bart-gsi
      Deelnemer

hoor je met het insturen van een scherpe bocht/draai steeds de bonken of tokken herhalen?? dus bij voorbeeld bij een bocht naar rechts dat je steeds tok tok tok tok hoort??
        dan zou je schelpen van je homokineet te ver versleten zijn en zul je een andere as moeten zoeken of kijken of je een nieuwe homokineet kan plaatsen.. een nieuwe hoes en nieuw vet gaat het dan niet meer goed maken..

mocht dit niet het geval zijn dat het zich herhaald dan zal het euvel elders zitten op de sturende en bewegende delen van de ophaning/stuurinrichting maar dan zul je sowieso een nieuwe stofhoes nodig hebben en die zijn opzich makkelijk te vervangen… een reparatie set van opel koste mij 45 euro voor de bakzijde van mijn auto die van jouw zal niet veel daar van af wijken tenzij je imitatie koopt..
        de reparatie set van opel bevat daar zit in 2 tubes met vet ,2 klemmen voor de stofhoes en de stofhoes zelf

Joostjeb

Beste Bart,

Bedankt voor je reactie.
          Het rare is dat de bonk niet altijd hoorbaar is. Soms wel maar lang niet altijd bij scherpe bochten.
          Hierdoor vroeg ik mij ook af of dit geluid wel hier vandaan komt…

bart-gsi
          Deelnemer

Een keer op een parkeer terrein een ronde rijden met je ramen open.. Maar wel de hoes op korte tijd vervangen.. Anders rijdt je je homokineet kapot… En ben je verder van huis

bart-gsi
            Deelnemer

Je kunt volgens mij ook de auto op de krik of steunen zetten motor uit en in de neutrale versnelling zetten…
              En dan je stuur vol naar links of recht zetten en met de hand het wiel rond draaien… Als je beide voorwielen van de grond hebt kun je met de handen je wielen vanaf se buiten kant sturen.. Dan kun je kijken en luisteren waar dat bonken vandaan komt…

computerbug
              Deelnemer

Kan ook een van de bussen in de draag armen zijn, dat geeft ook gebonk, heb ik ook gehad.
                Als je hem dan toch omhoog moet zetten, kan je deze ook gelijk controleren.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.