Aandrijfas informatie

Forumindex Forums Modellen Corsa Aandrijfas informatie

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18361311
    Mozivaluca
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 October 2018

      Hallo allen ,

      Wie kan /wil me helpen ??

      Ben een amateur sleutelaar en in het bezit van een Opel Combo Tour (2009) 17CDTI.

      Het schijnt zo te zijn dat de Combo gemaakt is op basis van de Corsa, vandaar de vraag hier.

      De rechtse aandrijfas is een “verlengde”. Aan diff. zijde komt een stuk as die pakweg 20 cm verder wordt ondersteund door een lagerkonstruktie.

      Op zich natuurlijk geen vreemde oplossing bij langere aandrijfassen .

      Na deze (ondersteunende)lagerkonstruktie begint de eigenlijke aandrijfas zoals je die gewoon overal kunt kopen /bestellen en net op dit punt voel ik een behoorlijke speling. Graag zou ik dit willen oplossen . De aandrijfas zelf is zoals eerder gezegd overal verkrijgbaar maar… hoe kom ik aan het “verlengstuk”aan diff.zijde . Is deze alleen via dealer beschikbaar ? Kan het lager in dit “verlengstuk” separaat vervangen worden ?

      Dank vast voor de genomen moeite

      Mozivaluca :bye:   :help:

      #18361353
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Heb je het over de Combo op basis van de Corsa C of Fiat Doblo?

        #18361355
        Mozivaluca
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 October 2018

          Deze is van 2009 en dus op basis van de Corsa. De Combo X12 is inderdaad op basis van de Fiat.

          Het gaat om de “echte” opel.

          #18361374
          pjotter
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 November 2013

            [quote quote=18361355]Deze is van 2009 en dus op basis van de Corsa. De Combo X12 is inderdaad op basis van de Fiat. Het gaat om de “echte” opel.[/quote]

            Als uw wilt kan ik je de downloadlink toesturen van het wkpl handboek in hoofdstuk 8 wordt de aandrijfas besprokenhttp://ecat24.com/opel/catalog/part/1/17/394/4326/17750/combo as

            #18361556
            Mozivaluca
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 October 2018

              Hallo PJOTTER,

              Dank je wel voor de reactie.

              Graag wil ik van je aanbod gebruik maken vwb de downlink.

              wat ik ops bovenstaande exploded view zie is een linker en en rechter aandrijfas.

              Het gaat mij nu net om het gedeelte wat hier niewt op staat .

              Het is het stukje “verlengstuk” komende vanuit de diff. Klaarblijkelijk hoort het onderdeeltechnisch bij het differentieel en niet bij de aandrijfas.

              De speling bevindt zich nu net op de (schuif) koppeling tussen deze twee.

              Wellicht kan ik vie het WP Handboek het eea herleiden .

              Dank je wel vast.

              #18361570
              pjotter
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 November 2013

                [quote quote=18361556]Hallo PJOTTER, Dank je wel voor de reactie. Graag wil ik van je aanbod gebruik maken vwb de downlink. wat ik ops bovenstaande exploded view zie is een linker en en rechter aandrijfas. Het gaat mij nu net om het gedeelte wat hier niewt op staat . Het is het stukje “verlengstuk” komende vanuit de diff. Klaarblijkelijk hoort het onderdeeltechnisch bij het differentieel en niet bij de aandrijfas. De speling bevindt zich nu net op de (schuif) koppeling tussen deze twee. Wellicht kan ik vie het WP Handboek het eea herleiden . Dank je wel vast.[/quote]hierbij de downloadlink

                Mocht het niet werken stuur maar een pb met je email dan stuur ik wkpl handboek van corsa 2006-2010 naar je toe

                https://drive.google.com/file/d/10MCQEUyUkG6tn8gh7pVqD-MofA0fkLwQ/view?usp=drive_web

                #18361831
                FritsVrolijk
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 August 2018

                  [quote quote=18361570]

                  Hallo PJOTTER, Dank je wel voor de reactie. Graag wil ik van je aanbod gebruik maken vwb de downlink. wat ik ops bovenstaande exploded view zie is een linker en en rechter aandrijfas. Het gaat mij nu net om het gedeelte wat hier niewt op staat . Het is het stukje “verlengstuk” komende vanuit de diff. Klaarblijkelijk hoort het onderdeeltechnisch bij het differentieel en niet bij de aandrijfas. De speling bevindt zich nu net op de (schuif) koppeling tussen deze twee. Wellicht kan ik vie het WP Handboek het eea herleiden . Dank je wel vast.

                  hierbij de downloadlink Mocht het niet werken stuur maar een pb met je email dan stuur ik wkpl handboek van corsa 2006-2010 naar je toe https://drive.google.com/file/d/10MCQEUyUkG6tn8gh7pVqD-MofA0fkLwQ/view?usp=drive_web[/quote]

                   

                   

                   

                   

                  Thanks ook namens mij  :happy02:

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.