Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Aandrijfas en andere problemen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 mei 2010 om 22:54 #17221818
Hallo
Ik heb een aantal dingen die tzt vervangen moeten gaan worden.
Ik ben vooral even aan het kijken of dat TZT wel zo tzt is als de monteerd beweerd.Mijn schokdempers worden slecht, ze hebben wat gelekt, dit was vorig jaar met de APK (september al zo) toen ik dit aangaf zei de monteur dat ik me pas druk moet gaan maken als ik de auto hoor klappen op de schalen. Dat is niet het geval, maar ik ga van de zomer wel naar kroatie, moet er niet aan denken dat het de dempers er daar mee ophouden.
Hoe erg is het als de schokdempers wat hebben gelekt?Een ander punt,
wanneer ik vanuit stilstand een scherpe bocht maak, dan hoor ik een licht gebonk, onder de auto.
Bij een garage geweest die zei halverwege mijn verhaal, dan gaat die zeker bonken? dat is je aandrijfas. Ik vroeg hem wat dat ging kosten, toen had hij het over dat het waarschijnlijk alleen de buitenkant is. En dat dit dan 250 euro kost. Hij zei ook dat het pas een probleem werd als ik hem ook in normale bochten ging horen. Dat is natuurlijk een rekbaar begrip. Ik hoor het niet in bochten waar ik met 50 of harder door heen kan, andere bochten heel af en toe.
Ik heb zo’n boek over hoe de corsa in elkaar zit, daaruit kon ik geen buitenkant van de aandrijfas vinden. Is dat het zelfde als de homokineet?En dan de laatste, op mijn swift van 1994 heb ik 2 keer zelf de remschijven vervangen, is dat bij de opel net zo makkelijk? Remblokken heb ik al wel gedaan, dus dat is het probleem niet.
Zou ik schokbrekers, en de buitenkant van de aandrijfas, ook zelf kunnen doen? zonder al te veel kennis van auto’s.
En dan nog een vraag, zijn er hier mensen die het wel zelf kunnen en dit voor een goede prijs ook willen doen voor mij? Zelf woon ik in Utrecht.
Groet Niels
30 mei 2010 om 07:08 #17680251remschijven vervangen kun je makkelijk zelf.
als je schokdempers beginnen te lekken zijn ze vaak ook snel stuk…dus die moet je wel binnen afzienbare tijd vervangen,
dit is ook wel zelf te doen als je klemmen voor je veren hebt aangezien die gespannen gemonteerd zitten…heb je die klemmen niet zelf, begin er dan ook NIET aan!!
en dat bonken is waarschijnlijk je homokineet aan de wielzijde en waarschijnlijk als je met lage snelheid ver instuurt. de homokineet kun je zelf vervangen als je het goeie gereedschap hebt (lees dacht iets van dop 30 of 32 en wat circlip tangetjes)
denk er ook aan dat als je je schokdempers of homokineet vervangen hebt je de auto opnieuw laat uitlijnen anders gaat het ook nog banden vreten ook!!
30 mei 2010 om 09:24 #17680252okee remmen ga ik zelf doen..
de rest blijf ik maar vanaf.
Ik heb even gekeken bij mijngarage.. Zijn dat echt voordelige prijzen? of kan dat goedkoper? Want ik schrok wel een beetje van wat ik nu kwijt zou zijn.Het kraken is zowel naar links als naar rechts, Zegt dat iets over welke er versleten is.
Aangezien ik zowel de dempers als de homokineet vervang hoeven een aantal dingen toch maar 1 keer los en vast? dat lijkt me toch een stuk schelen in de prijs?
Iemand ervaring met DHZ garages? wat zijn de prijzen daarvan? en kan ik verwachten dat de veerklemmen en circlip tangetjes daarzijn?
alvast bedankt.
Groet Niels30 mei 2010 om 11:48 #17680253bij DHZ garage zullen die spullen zeker aanwezig zijn…
en idd als je alles in 1 keer doet hoeft het ook maar 1 keer los
6 juni 2010 om 08:36 #17680254De homokineten zijn vervangen.
Nu stuurt de auto wel een beetje vreemd. Hij trekt behoorlijk naar links, en het lijkt bij sturen wel alsof die in een spoor rijdt waar ik hem uit moet trekken. Het is niet zo erg als ik het nu voor stel hoor.Is dit gewoon een kwestie van uitlijnen?
6 juni 2010 om 08:53 #17680255indd ff latem uitlijnen.. schokbrekers kan je makkenlijk zelf vervangen.. krik eronder 4 boutjes los draaien 2 boven 2onder dan valt hij er zo onder vandaan.
corsageak
6 juni 2010 om 09:28 #17680256schokbreker zijn niet meer nodig, die zijn na gekeken en gemeten, en zijn nog helemaal prima!
dus eerdaags even laten uitlijnen en 2 nieuwe voorbanden erop.
Doe ik zelf wel de flters en de bougies, en dan kan ik heerlijk op vakantie. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.