Aandrijfas demonteren: homokineet tevoorschijn halen

Forumindex Forums Modellen Omega Aandrijfas demonteren: homokineet tevoorschijn halen

• Dit onderwerp is leeg.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    ErwinBnl

Hallo allemaal,

Zelf bezit ik geen Opel Omega, maar mijn zelfbouw buggy heeft wel het differentieel en aandrijfassen van een Opel Omega king:

Voor de geïnteresseerden, een foto van mijn volledige buggy vindt je hieronder. Het is een oudere foto en ik ben inmiddels alweer heel wat verder maar heb geen recente foto waar hij volledig op staat.

De aandrijfassen zijn langer dan mijn ophanging zelf, eerst wilde ik er een stuk tussenuit halen en de as opnieuw aan elkaar lassen en verstevigen met een bus. Hier wil ik toch vanaf stappen omdat het toch erg gevaarlijk is áls het mis gaat. Dat zal namelijk wel een zwakke plek worden.

Daarom wil ik een nieuwe aandrijfas laten maken met de juiste lengte en aantal splines. Om dit te kunnen berekenen haal ik de aandrijfassen uit elkaar en meet ik alles op.

Bij het verwijderen van de stofhoes stuitte ik echter op een zwarte kap die mijn toegang tot de homokineet belemmerd. Weet iemand hoe ik deze moet verwijderen? Ik heb op dit Forum al flink gezocht maar krijg het niet gevonden!!

Je ziet hem op de foto hieronder in het zwart:

Ik hoop dat iemand van jullie dit mij kan vertellen :angel

Hartstikke bedankt alvast!

Mochten jullie vragen of iets hebben, beantwoord ik ze ook graag natuurlijk!

Groeten,
      Erwin

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.