Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Aandachtspuntjes bij aanschaf van een D Kadett
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 november 2009 om 07:44 #17214410
Hallo allemaal,
Wij zijn van plan op een Kadett D aan te schaffen. Ik ken de algemene Opel plekjes wel, maar zijn er nog model specifieke aandachtspunten waar ik op moet letten als ik de auto ga bekijken.
Het betreft een 1.2n met een gewone 4 bak uit 1981.
23 november 2009 om 08:08 #17554905net als de e kadett spatborden dorpel veerschotels ze roesten eenmaal niks aan te doen ook onder de achterlichten gaan ze hard had mijn vorige behoorlijk wat rottigheid zitten
23 november 2009 om 09:43 #17554906er zijn niet echt punten die bij een d kadett altijd slecht zijn.
in de motorruimte, achter de koplampen willen ze vaak roesten.
Ook de onderkant van de deuren, met name de binnenkant.
ik weet niet of het een 2 deurs of een 4 deurs is, maar voor een 4 deurs zijn er amper goede deuren te vinden, ik heb er een half jaar naar gezocht en uiteindelijk de oude deuren weer klaar gemaakt met nieuwe deurplaten.verder rondom de ruiten, en de binnenschermen.
eigenlijk zoals elke opel, gewoon overal goed kijken, want ze willen allemaal graag roesten:hmmz
23 november 2009 om 10:23 #17554907Dat van de moeilijk te verkrijgen deuren had ik wel eens gehoord. Maar het is een 2-deurs.
En rond de ruiten is dus makkelijk te kontroleren, evenals de binnenschermen. En het plaatwerk achter de koplampen zal ik dus even extra aandacht geven.
23 november 2009 om 11:30 #17554908ik weet niet of je savonds of overdag gaat kijken, neem anders een goede zaklamp mee. om de wielkasten te bekijken.
en voel even achter de rand van de wielranden.
kun je vaak wel voelen of er aan gelast is.moet mooi glad zijn.
23 november 2009 om 11:45 #17554909Zaklamp is standaard uitrusting als ik naar een auto ga kijken :P
23 november 2009 om 12:06 #17554910bij een d kadett, moet je vooral op letten.
oren van de knipperlichten / koplampen.
ophanging triejangel’s
A-styllen .
spatborden voor roesten vaak weg zowel boven als onder.
deuren roesten meestal van binnen uit de kitnaat. soms slaat het over naar de buiten plaat.
Dopels zijn ook heel erg gevoelig.
Veerschotels , en achterste chassis balken willen ook nog wel eens rotten .
slotplaat en keienvanger onder de bumpers kunnen ook nog wel eens aardige roest vertonen.
lekbakjes aan de zijkanten onder de achterbumper rotten ook goed.
Ook rond het voor raam en achter raam kan zich roest voor doen, met name de achterklep met vaste ruit meestal
En de achter schermen en binnen schermen kunnen aardig rotten.
dat was het wel even
dat zijn ongeveer de punten waar je op moet letten.
23 november 2009 om 12:40 #17554911oftewel, de standaard opel plekken:jerry
maar gelijk heb je, verschilt heel veel per auto.
bij mn berlina waren de lekbakjes, dorpels, wielranden, achterpaneel, en noem maar op allemaal verrot.bij mn 400r project, is de basis niet echt mooi maar wel heel hard.
@ rinus, heb je foto’s van de kadett?
23 november 2009 om 13:04 #17554912Inderdaad de standaard Opelplekjes. Het verschilt inderdaad erg van auto tot auto van hetzelfde model, zelfs binnen het zelfde bouwjaar. Het ligt er ook maar helemaal aan, wat de vorige eigenaar eraan gedaan heeft.
Nou, ik wilde naar deze gaan kijken. Als het goed is, gebeurt dat a.s. weekend. Voor mij een eind rijden (want in Friesland en ik kom uit Zuid-Holland).
23 november 2009 om 13:25 #17554913Gewoon zoeken naar een roestvrije; ze zijn er echt!
23 november 2009 om 13:42 #17554914origineel gepost door Arjen
Gewoon zoeken naar een roestvrije; ze zijn er echt!Ik weet het, mijn Rekord is ook helemaal roestvrij (1979-er) en mijn Monza was ook voor 98% roestvrij toen ik hem kocht.
23 november 2009 om 13:44 #17554915heb em zien staan ja, lijkt me een goeie. als het echt aantoonbaar is van de historie is het helemaal mooi.
en idd, ze zijn er gewoon helemaal hard te vinden.
het nadeel bij mij was toen, dat de vorige eigenaar erg goed met plamuur en tektyl was. en dat bijgewerkte plekken amper opvielen. alleen jammer dat het allemaal slecht lapwerk was. nieuwe delen over het oude heengezet.
heel veel werk mee gehad.:thumbdown en veel te duur gekocht achteraf….
23 november 2009 om 14:09 #17554916een goeie is zeker te vinden. mijne is zo aardig hard, enkel de deuren en balken onder de veerschotels achter moet een nieuw stukje in.
deuren, voorschermen vind ik nooit interessant qua roest, zolang de A stijl erachter maar hard is. deurtje of voorschermpie is zo vervangen.
hou vooral rekening met de draagarm ophanging. onderzijde ter hoogte van de pedalen. als ie daar rot is, heb je een bult werk om het fatsoenlijk te repareren.
24 november 2009 om 18:53 #17554917ik heb eentje gekocht dat opgelast stond.
Maar toch nog eens goed gekeken en in de ruit opening van de koffer toch een plekje gevondengrts kenny
25 november 2009 om 16:47 #17554918regenbak links en rechts wil ook doorrotten. En dan niet naar beneden maar vanuit de balken links en rechts
7 december 2009 om 11:38 #17554919Nou, we zijn van het weekend wezen kijken, en hij gaat het worden. Het ding is als nieuw. Heeft een Dinitrol behandeling gehad al gelijk in 1981, dat is netjes bijgehouden (door periodieke nabehandelingen, certificaten erbij) door de eerste eigenaar. Autootje ziet er werkelijk als nieuw uit (in zover een auto van zowat 30 jaar nieuw kan zijn) en rijdt ook als nieuw. Alles werkt zoals het werken moet. Over een weekje of 2 staat tie voor de deur, dan halen we hem op.
7 december 2009 om 12:27 #17554920Gefeliciteerd :D
7 december 2009 om 13:59 #17554921zo te horen heeft deze kadett altijd een goede baas gehad, hopen dat de nieuwe baas er ook zo zuinig op is.:thumbup
een oldtimer in originele nieuwstaat wordt toch uniek zo langzamerhand.
veel succes en plezier ermee.
20 december 2009 om 10:21 #17554922Nou, hier zijn de eerste foto’s
20 december 2009 om 16:45 #17554923Mooie D ! Ook al van die chrome lijstjes langs de ruiten :P wil ik ook nog steeds
20 december 2009 om 20:20 #17554924ja glenn anders hoor je er niet meer bij:jerry
wel een leuke kadett lijkt op de mijne alleen een donkere kleur bruin
wat zijn de plannen ???grtz
21 december 2009 om 08:19 #17554925Plannen? We houden hem helemaal origineel, net zoals mijn andere Opels. Hij is van en voor m’n vrouw. . Hij heeft maar 66.000 gelopen (aantoonbaar, en alles zit er bij, alle rekeningen vanaf 1981, keuringsrapporten, onderhoudsboekje, enz). De auto heeft in z’n eerste 8 jaren van z’n bestaan maar 18.300 gelopen. Alleen rondjes rond de kerk gedraaid. En hij heeft van 1997 tot 2005 geschorst gestaan, altijd in een verwarmde garage. Heeft een Dinitrol behandeling gehad (al gelijk bij de aankoop) en dat is altijd mooi bijgehouden.
Er zit net nieuwe apk op. We gaan de auto eerst maar eens een grote beurt geven, dan is tie weer helemaal toppie. M’n vrouw is de derde eigenaar.
Oh ja, het is een Deluxe, daarom de chroom- en stootlijsten. En geheel beklede kofferbak, en stof op de stoelen. Maar met een mooie 2 knops Philips mono radio, die wel weer 2 (originele GM) luidsprekertjes aanstuurt.
21 december 2009 om 09:59 #17554926Ziet er goed uit, veel succes ermee!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.