Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Aandachtpunten bij aankoop Vectra C
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 februari 2014 om 20:43 #17264028
Hoi!
En welkom bij mijn eerste post op dit forum! :D
Omdat mijn gezinnetje van 2 naar 3 personen gaat binnenkort, moet nu ook mijn Toyota’tje eraan geloven en plaatsmaken voor wat meer auto. Ik heb vanaf mijn 18e in de lease Opel Astras van mijn pa rondgereden (G serie is en blijft de meest robuuste en comfortabele tot nu toe, vind ik dan he..), dus mijn voorkeur voor een gezinswagen ligt dan ook bij een Opel. Alleen waar mijn pa altijd lease technisch aan Astras gebonden is, kan ik natuurlijk wel verder kijken en ik heb de Vectra C GTS altijd al een hele mooie hatchback gevonden, dus ben me daar nu een beetje in het verdiepen.
Aangezien ik met deze aankoop een flink aantal jaren wil kunnen overbruggen, heb ik wel wat tips nodig om geen kat in de zak te kopen. Vooral ook omdat mijn budget niet echt megahoog is (5k), kom ik automatisch al uit in de 100.000km+ klasse:
-wanneer of bij welke km stand moeten de standaardingen zoals distri riem en pomp vervangen worden/zijn?
-2.2 16v heeft mijn voorkeur en heeft een ketting, maar moet je dan juist met andere dingen rekening houden?
-zijn er bepaalde GTS kwaaltjes waar je op moet letten? Had bijv. al ergens gelezen over de koplampen die dof zouden worden.Hoop dat er iemand wat nuttige tips heeft voor me, dan kan ik met een beetje geluk binnenkort mijn fotos showen! :agent
11 februari 2014 om 21:50 #18217054hoi,
welkom hier. vectra is zeker een goede keuze en t.o.v. de astra g zul je meteen merken dat deze meteen een stuk luxer is. ik ben ook onlangs overgestapt van een astra g naar een signum, welke vele gelijkenissen heeft met de vectra c. ik had toen een beetje dezelfde vragen.
ik keek eerst ook naar een 2.2 ivm de ketting, maar ik ben toch voor de 3.2 v6 gegaan. afwegingen: het verschil in verbruik zal niet groot zijn tov de 2.2, al ligt het natuurlijk altijd aan je rechtervoet. voordeel is dat de v6 blokken over het algemeen langer mee gaan omdat ze niet zo hard hoeven te werken om hetzelfe resultaat te behalen als een 2.2, als je begrijpt wat ik bedoel. buiten dat rijdt de v6 gruwelijk lekker!
verder is het natuurlijk aan jou zelf wat voor opties je er op wil hebben. verdiep je in het audio/navigatiesysteem je wil hebben. er zijn vectra’s/signums uitgevoerd met bepaalde audiosystemen (ncdc 2013 of 2015) waar je wat minder mee “kan” als met andere systemen. wil je bijvoorbeeld mp3 kunnen afspelen, zul je dat bijv. via een parrot moeten doen. andere systemen hebben weer mogelijkheden tot een aux ingang. het is een heel gedoe om zo’n systeem om te wisselen naar een “nieuwer” systeem, wat je ook best wel wat geld gaat kosten. Je kan er natuurlijk ook een all in one 2 din audiosysteem in plaatsen, maar dan ben je in de ncdc uitgeruste modellen je boordcomputer kwijt.
er zijn natuurlijk genoeg mogelijkheden, maar je zal er veel aan hebben om ook hier eerst even e.e.a. over uit te zoeken en wat je met je audio wil voordat je voor verrassingen komt te staan. Dit was juist hetgeen waar ik niet bij stil had gestaan en ik liep er dus tegenaan dat ik geen versterker kan aansluiten op deze radio (via tulp aansluitingen). ook hier zijn weer mogelijkheden voor, maar ik wil nogmaals alleen maar aangeven dat je van te voren wel moet weten wat je koopt.
Ik weet niet wat voor wensen je nog meer hebt, maar je kan natuurlijk voor een iets minder luxe model gaan en dus minder duur. je kan voor relatief weinig geld wat dingen scoren om alsnog je auto wat luxer te maken. denk aan een lederen interieur, dimmende binnenspiegel etc.
ik hoop dat je er wat aan hebt. en anders zullen er vast nog wel meer tips komen…..
succes met de zoektocht
12 februari 2014 om 10:09 #18217055Hi, thanks voor de info! Heb inderdaad ook een beetje naar de v6 modellen zitten kijken, maar die schieten qua gemiddeld verbruik al snel onder de voor mij magische grens van 1 op 10, dus geef toch de 2.2 de voorkeur hierin. Wij rijden momenteel nl vooral korte afstanden.
Wat luxe betreft is een GTS volgen mij standaard al redelijk voorzien; al zoek ik wel op half- of vol leder interieur.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
12 februari 2014 om 10:10 #18217056Zou wel goed na denken. Heb nu ook een 2.2 die ik kwijt wil voor een v6..
12 februari 2014 om 10:11 #18217057Je hebt een pm
12 februari 2014 om 11:40 #18217058op korte afstanden zal de 2.2 echt niet veel zuiniger zijn dan de v6 hoor. Als ik mijn BC mag geloven, haalt mijn v6 gewoon netjes 1:15 als ik constant 100 rij op de snelweg. Maar korte stukjes met veel drempels en stoplichten……… dan kan ik beter maar niet naar de BC kijken. Over het algemeen haal ik 1:11
12 februari 2014 om 11:59 #18217059op korte afstanden, bv naar het werk (14 km) rij ik 1 op 12
bij de 2.2 let op de ketting, vervangen kost snel rond de € 1000,-
koplampen worden inderdaad dof, maar die kun je (laten) polijsten voor relatief weinig geld.12 februari 2014 om 12:02 #18217060Ja, dat is ongeveer wat ik nu ook verbruik dus dat is best acceptabel. Waar moet ik precies op letten bij de ketting?
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
12 februari 2014 om 12:05 #18217061of ie rammelt bij de koude start.
er staan wel filmpjes op YouTube12 februari 2014 om 12:05 #18217062Eerste paar seconden met koud motor geen rare geratel dan is het goed. Ik weet niet ik rij bijna alleen binnen de stad en haal 1op10 volgens mijn bc? met een z2.2se blok huh?
12 februari 2014 om 12:07 #18217063Als je plannen hebt om te tunen zou ik voor de z2.2se gaan en anders voor de andere 155pk versie daar zit verbetering in bij de ketting dacht ik.
12 februari 2014 om 12:27 #18217064En moet er bij de automaat versies nog specifiek ergens op gelet worden? Of wat zijn de ervaringen hiermee?
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
12 februari 2014 om 12:37 #18217065Geen ervaring met automaat wat ik wel weet verbruikt wat meer dan handgeschakeld.
12 februari 2014 om 17:16 #18217066Ik wist het wel als je toch niet veel kilometers gaat maken! Alleen het geluid al wat een 6 cilinder produceert. Dan maar een iets hoger verbruik.
Alleen heb ik gehoord dat het voor een groter blok nog belangrijker is dat het soms echt goed warm draait. Het wordt minder snel warm en doordat het er minder aan hoeft te trekken vervuilt het van binnen. Voor mij altijd een mooi excuus om dat ding af en toe flink te laten werken :P
12 februari 2014 om 20:11 #18217067het warm krijgen van het blok valt niet mee in de winter, dan mag je wel behoorlijk doorrijden denk ik
12 februari 2014 om 20:16 #18217068@johan1979 wrote:
het warm krijgen van het blok valt niet mee in de winter, dan mag je wel behoorlijk doorrijden denk ik
Volgens mij zit er wel standaard een warmtewisselaar op zodat de olie wat sneller warm wordt. De kachel blaast al wel vrij snel warme lucht, maar die warmte lijkt mij niet van de motor te komen in het begin.
Mijn Meriva 1.7cdti die ik ooit van de zaak had deed er een eeuwigheid over om warm te worden.
12 februari 2014 om 20:23 #18217069in de winter haal ik niet of nauwelijks de 90 graden, maar binnen snel genoeg warm
12 februari 2014 om 20:30 #18217070Welkom.:)
Ik heb een jaar geleden gekozen voor een Vectra C GTS, ook komende van een Astra G. Auto is inderdaad luxer en rijdt o zo lekker. Ik heb de 1.8 met 140pk en die rijdt als een dolle toch. 180 rijdt je zo en top op de teller heb ik 223km/h gehad. En als je rustig rijdt dan scoor ik op de Boordcomputer bij 80 met cruisecontrol aan ongeveer 1:18/1:19.
Nadelen die ik gemerkt heb tot nu toe van Vectra C:
– Achterbanden die lawaai maken, uitlijning/bandendruk/bandenmerk komt heel nauw wil je geen geluid horen :(
– Achterzijdeur en kofferbakrubbers die toch iets lekken (vervangbaar natuurlijk)
– Sturen kan iets preciezer, verlagen lost dit op (maar ik kom ook van auto’s met hoogteverstelbaar en die sturen messcherp)
– Kan moeilijk wennen aan climatecontrol, als ik hem op warm zet wil ik warme lucht in mijn gezicht geblazen krijgen de hele reis, met climate control blaast ie ook koude lucht naar binnen wanneer de temp te hoog wordt.Voordelen:
– Lekkere grote kofferbak kan echt heel veel in
– Is een autobahn cruiser, lekker linkshangen met 180+ en auto’s van de weg drukken king:
– Mooi sportief uiterlijk en prachtig interieur met die sportstoelen (ik heb halfleer en dat oogt zo fantastisch)14 februari 2014 om 19:20 #18217071Welkom.
Ik heb nu twee jaar een Vectra C GTS uit 2005. Ik heb de 1.8 met 122 pk. En ook ik ben zeer te spreken over deze auto. Het verbruik is zeer netjes. Ben erg tevreden met het comfort van deze auto. Acceleratie is ook met de 122 pk zeer acceptabel en heb op de autobahn de 215 aangetikt.
Sluit wat kritiekpunt aan bij Wagnas voor wat betreft het lawaai van de achterbanden.
Ik heb voor deze 1.8 een GTS 2.2 gehad uit 2003. Met deze auto diverse problemen gehad die aardig in de papieren liepen of zouden gaan lopen want daarom heb ik hem de deur uit gedaan. Stuurhuis twee keer kapot gegaan (tweede keer garantiewerk) en de ketting van tijd waardoor er forse schade in het blok is ontstaan. Zou een ruilblok in hebben gemoeten. Totale kosten voor dat blok ruim 2500,00 en het vliegwiel zou d’r ook aankomen. Dus toen maar afscheid genomen. Waarschijnlijk was dit gewoon een pechgeval deze 2.2. Voordat deze problemen ontstonden was dit wel een prettige auto. Heb er bijna 2 jaar in gereden. De 147 pk gaven net even wat meer dan 122 die ik nu heb. Maar goed dat wist ik bij de aankoop van de 1.8 waar ik nu in rond toer.
Ik zou zeggen neus eens lekker rond op het forum want daar staan genoeg tips en voor- en nadelen van de Vectra GTS. Ik weet wel dat je er een prima aankoop mee doet!
12 maart 2014 om 18:54 #18217072ik heb een vectra b2 uit 2001 . met 125 pk is z1.8xe . nu zie ik dat de vectra c en dan ook nog de mooiste vind ik.. de gts uit 2005 met een motor 1.8 met 122pk, nu mijn vraag ? waarom is deze mooie eigenlijk sportieve wagen met 122 pk en dan niet met 125 pk ? ik moet er wel bij zeggen mijn auto is een automaat , en haald ook geen 215 km . houd met 200 km op
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.