Aandachtpunten bij aankoop Vectra C

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Aandachtpunten bij aankoop Vectra C

  • Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264028
    Sendur
      Lid sinds:
      11 February 2014

      Hoi!

      En welkom bij mijn eerste post op dit forum! :D

      Omdat mijn gezinnetje van 2 naar 3 personen gaat binnenkort, moet nu ook mijn Toyota’tje eraan geloven en plaatsmaken voor wat meer auto. Ik heb vanaf mijn 18e in de lease Opel Astras van mijn pa rondgereden (G serie is en blijft de meest robuuste en comfortabele tot nu toe, vind ik dan he..), dus mijn voorkeur voor een gezinswagen ligt dan ook bij een Opel. Alleen waar mijn pa altijd lease technisch aan Astras gebonden is, kan ik natuurlijk wel verder kijken en ik heb de Vectra C GTS altijd al een hele mooie hatchback gevonden, dus ben me daar nu een beetje in het verdiepen.

      Aangezien ik met deze aankoop een flink aantal jaren wil kunnen overbruggen, heb ik wel wat tips nodig om geen kat in de zak te kopen. Vooral ook omdat mijn budget niet echt megahoog is (5k), kom ik automatisch al uit in de 100.000km+ klasse:

      -wanneer of bij welke km stand moeten de standaardingen zoals distri riem en pomp vervangen worden/zijn?
      -2.2 16v heeft mijn voorkeur en heeft een ketting, maar moet je dan juist met andere dingen rekening houden?
      -zijn er bepaalde GTS kwaaltjes waar je op moet letten? Had bijv. al ergens gelezen over de koplampen die dof zouden worden.

      Hoop dat er iemand wat nuttige tips heeft voor me, dan kan ik met een beetje geluk binnenkort mijn fotos showen! :agent

      #18217054
      kadett-supreme
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 July 2004

        hoi,

        welkom hier. vectra is zeker een goede keuze en t.o.v. de astra g zul je meteen merken dat deze meteen een stuk luxer is. ik ben ook onlangs overgestapt van een astra g naar een signum, welke vele gelijkenissen heeft met de vectra c. ik had toen een beetje dezelfde vragen.

        ik keek eerst ook naar een 2.2 ivm de ketting, maar ik ben toch voor de 3.2 v6 gegaan. afwegingen: het verschil in verbruik zal niet groot zijn tov de 2.2, al ligt het natuurlijk altijd aan je rechtervoet. voordeel is dat de v6 blokken over het algemeen langer mee gaan omdat ze niet zo hard hoeven te werken om hetzelfe resultaat te behalen als een 2.2, als je begrijpt wat ik bedoel. buiten dat rijdt de v6 gruwelijk lekker!

        verder is het natuurlijk aan jou zelf wat voor opties je er op wil hebben. verdiep je in het audio/navigatiesysteem je wil hebben. er zijn vectra’s/signums uitgevoerd met bepaalde audiosystemen (ncdc 2013 of 2015) waar je wat minder mee “kan” als met andere systemen. wil je bijvoorbeeld mp3 kunnen afspelen, zul je dat bijv. via een parrot moeten doen. andere systemen hebben weer mogelijkheden tot een aux ingang. het is een heel gedoe om zo’n systeem om te wisselen naar een “nieuwer” systeem, wat je ook best wel wat geld gaat kosten. Je kan er natuurlijk ook een all in one 2 din audiosysteem in plaatsen, maar dan ben je in de ncdc uitgeruste modellen je boordcomputer kwijt.

        er zijn natuurlijk genoeg mogelijkheden, maar je zal er veel aan hebben om ook hier eerst even e.e.a. over uit te zoeken en wat je met je audio wil voordat je voor verrassingen komt te staan. Dit was juist hetgeen waar ik niet bij stil had gestaan en ik liep er dus tegenaan dat ik geen versterker kan aansluiten op deze radio (via tulp aansluitingen). ook hier zijn weer mogelijkheden voor, maar ik wil nogmaals alleen maar aangeven dat je van te voren wel moet weten wat je koopt.

        Ik weet niet wat voor wensen je nog meer hebt, maar je kan natuurlijk voor een iets minder luxe model gaan en dus minder duur. je kan voor relatief weinig geld wat dingen scoren om alsnog je auto wat luxer te maken. denk aan een lederen interieur, dimmende binnenspiegel etc.

        ik hoop dat je er wat aan hebt. en anders zullen er vast nog wel meer tips komen…..

        succes met de zoektocht

        #18217055
        Sendur
          Lid sinds:
          11 February 2014

          Hi, thanks voor de info! Heb inderdaad ook een beetje naar de v6 modellen zitten kijken, maar die schieten qua gemiddeld verbruik al snel onder de voor mij magische grens van 1 op 10, dus geef toch de 2.2 de voorkeur hierin. Wij rijden momenteel nl vooral korte afstanden.

          Wat luxe betreft is een GTS volgen mij standaard al redelijk voorzien; al zoek ik wel op half- of vol leder interieur.

          Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

          #18217056
          cano666
            Lid sinds:
            28 September 2012

            Zou wel goed na denken. Heb nu ook een 2.2 die ik kwijt wil voor een v6..

            #18217057
            cano666
              Lid sinds:
              28 September 2012

              Je hebt een pm

              #18217058
              kadett-supreme
              Deelnemer
                Lid sinds:
                4 July 2004

                op korte afstanden zal de 2.2 echt niet veel zuiniger zijn dan de v6 hoor. Als ik mijn BC mag geloven, haalt mijn v6 gewoon netjes 1:15 als ik constant 100 rij op de snelweg. Maar korte stukjes met veel drempels en stoplichten……… dan kan ik beter maar niet naar de BC kijken. Over het algemeen haal ik 1:11

                #18217059
                SigNumberOne
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 May 2011

                  op korte afstanden, bv naar het werk (14 km) rij ik 1 op 12

                  bij de 2.2 let op de ketting, vervangen kost snel rond de € 1000,-
                  koplampen worden inderdaad dof, maar die kun je (laten) polijsten voor relatief weinig geld.

                  #18217060
                  Sendur
                    Lid sinds:
                    11 February 2014

                    Ja, dat is ongeveer wat ik nu ook verbruik dus dat is best acceptabel. Waar moet ik precies op letten bij de ketting?

                    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

                    #18217061
                    SigNumberOne
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      26 May 2011

                      of ie rammelt bij de koude start.
                      er staan wel filmpjes op YouTube ;-)

                      #18217062
                      cano666
                        Lid sinds:
                        28 September 2012

                        Eerste paar seconden met koud motor geen rare geratel dan is het goed. Ik weet niet ik rij bijna alleen binnen de stad en haal 1op10 volgens mijn bc? met een z2.2se blok huh?

                        #18217063
                        cano666
                          Lid sinds:
                          28 September 2012

                          Als je plannen hebt om te tunen zou ik voor de z2.2se gaan en anders voor de andere 155pk versie daar zit verbetering in bij de ketting dacht ik.

                          #18217064
                          Sendur
                            Lid sinds:
                            11 February 2014

                            En moet er bij de automaat versies nog specifiek ergens op gelet worden? Of wat zijn de ervaringen hiermee?

                            Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

                            #18217065
                            cano666
                              Lid sinds:
                              28 September 2012

                              Geen ervaring met automaat wat ik wel weet verbruikt wat meer dan handgeschakeld.

                              #18217066
                              DG80
                                Lid sinds:
                                21 November 2013

                                Ik wist het wel als je toch niet veel kilometers gaat maken! Alleen het geluid al wat een 6 cilinder produceert. Dan maar een iets hoger verbruik.

                                Alleen heb ik gehoord dat het voor een groter blok nog belangrijker is dat het soms echt goed warm draait. Het wordt minder snel warm en doordat het er minder aan hoeft te trekken vervuilt het van binnen. Voor mij altijd een mooi excuus om dat ding af en toe flink te laten werken :P

                                #18217067
                                johan1979
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  25 August 2012

                                  het warm krijgen van het blok valt niet mee in de winter, dan mag je wel behoorlijk doorrijden denk ik

                                  #18217068
                                  DG80
                                    Lid sinds:
                                    21 November 2013

                                    @johan1979 wrote:

                                    het warm krijgen van het blok valt niet mee in de winter, dan mag je wel behoorlijk doorrijden denk ik

                                    Volgens mij zit er wel standaard een warmtewisselaar op zodat de olie wat sneller warm wordt. De kachel blaast al wel vrij snel warme lucht, maar die warmte lijkt mij niet van de motor te komen in het begin.

                                    Mijn Meriva 1.7cdti die ik ooit van de zaak had deed er een eeuwigheid over om warm te worden.

                                    #18217069
                                    johan1979
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      25 August 2012

                                      in de winter haal ik niet of nauwelijks de 90 graden, maar binnen snel genoeg warm

                                      #18217070
                                      wagnas
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        10 May 2007

                                        Welkom.:)

                                        Ik heb een jaar geleden gekozen voor een Vectra C GTS, ook komende van een Astra G. Auto is inderdaad luxer en rijdt o zo lekker. Ik heb de 1.8 met 140pk en die rijdt als een dolle toch. 180 rijdt je zo en top op de teller heb ik 223km/h gehad. En als je rustig rijdt dan scoor ik op de Boordcomputer bij 80 met cruisecontrol aan ongeveer 1:18/1:19.

                                        Nadelen die ik gemerkt heb tot nu toe van Vectra C:
                                        – Achterbanden die lawaai maken, uitlijning/bandendruk/bandenmerk komt heel nauw wil je geen geluid horen :(
                                        – Achterzijdeur en kofferbakrubbers die toch iets lekken (vervangbaar natuurlijk)
                                        – Sturen kan iets preciezer, verlagen lost dit op (maar ik kom ook van auto’s met hoogteverstelbaar en die sturen messcherp)
                                        – Kan moeilijk wennen aan climatecontrol, als ik hem op warm zet wil ik warme lucht in mijn gezicht geblazen krijgen de hele reis, met climate control blaast ie ook koude lucht naar binnen wanneer de temp te hoog wordt.

                                        Voordelen:
                                        – Lekkere grote kofferbak kan echt heel veel in
                                        – Is een autobahn cruiser, lekker linkshangen met 180+ en auto’s van de weg drukken king:
                                        – Mooi sportief uiterlijk en prachtig interieur met die sportstoelen (ik heb halfleer en dat oogt zo fantastisch)

                                        #18217071
                                        zorro4500
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          17 February 2005

                                          Welkom.

                                          Ik heb nu twee jaar een Vectra C GTS uit 2005. Ik heb de 1.8 met 122 pk. En ook ik ben zeer te spreken over deze auto. Het verbruik is zeer netjes. Ben erg tevreden met het comfort van deze auto. Acceleratie is ook met de 122 pk zeer acceptabel en heb op de autobahn de 215 aangetikt.

                                          Sluit wat kritiekpunt aan bij Wagnas voor wat betreft het lawaai van de achterbanden.

                                          Ik heb voor deze 1.8 een GTS 2.2 gehad uit 2003. Met deze auto diverse problemen gehad die aardig in de papieren liepen of zouden gaan lopen want daarom heb ik hem de deur uit gedaan. Stuurhuis twee keer kapot gegaan (tweede keer garantiewerk) en de ketting van tijd waardoor er forse schade in het blok is ontstaan. Zou een ruilblok in hebben gemoeten. Totale kosten voor dat blok ruim 2500,00 en het vliegwiel zou d’r ook aankomen. Dus toen maar afscheid genomen. Waarschijnlijk was dit gewoon een pechgeval deze 2.2. Voordat deze problemen ontstonden was dit wel een prettige auto. Heb er bijna 2 jaar in gereden. De 147 pk gaven net even wat meer dan 122 die ik nu heb. Maar goed dat wist ik bij de aankoop van de 1.8 waar ik nu in rond toer.

                                          Ik zou zeggen neus eens lekker rond op het forum want daar staan genoeg tips en voor- en nadelen van de Vectra GTS. Ik weet wel dat je er een prima aankoop mee doet!

                                          #18217072
                                          co heesbeen
                                            Lid sinds:
                                            5 February 2014

                                            ik heb een vectra b2 uit 2001 . met 125 pk is z1.8xe . nu zie ik dat de vectra c en dan ook nog de mooiste vind ik.. de gts uit 2005 met een motor 1.8 met 122pk, nu mijn vraag ? waarom is deze mooie eigenlijk sportieve wagen met 122 pk en dan niet met 125 pk ? ik moet er wel bij zeggen mijn auto is een automaat , en haald ook geen 215 km . houd met 200 km op

                                          20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.