Aan loop band rechtsachter???

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Aan loop band rechtsachter???

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    coll77

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag ik heb een zafira a 2.2 van 2002. Ik heb een probleem met rechtsachter dat de band bij een drempel af het spatbord rand boven raakt. Ik heb de schokdempers en veren links en rechts vervangen. Na dit te hebben vervangen is het wat minder geworden maar raakt de rand toch nog een beetje? Banden en velgen zijn 225 55 17 ik weet dat 55 hoog net kan inverbrand met de snelheid afwijking. Maar snap het niet dat hij links niet de rand raakt? Heeft iemand dit ook wel eens mee gemaakt. Ik hoor het graag van jullie.

midnight black
      Deelnemer

Welke ET waarde hebben je velgen? Zijn het originele velgen? Er zijn zat velgen bekend die hetzelfde zijn maar in verschillende ET waardes leverbaar zijn. Je zou niet de eerste zijn waar 2 verschillende ET waardes gemonteerd zijn.

coll77

Bedankt voor je reactie.
          Ik geloof dat de et waarde 39 is maar weet het ff niet zeker. Merk velgen zijn dentz.
          Ik heb er niet op gelet of alle 4 de velgen de zelfde et waarde hebben. Zal dit morgen ff checken.
          Velgen zijn trouwens tweedehands en zelf gemonteerd.

gerben rsv
          Deelnemer

Je banden maat is ( veel) te hoog je moet 225/45/17 hebben ipv 225/55/17 dit scheelt wel erg veel , wat ook nog een oorzaak kan zijn is dat er wellicht in het verleden schade is geweest en dat het binnenscherm nu iets meer naar binnen toe staat ,ik heb dit zelf in het verleden ook weleens gehad met een auto

Dolby
            Deelnemer

Ik heb zelf onder mijn Zafira 2.2 18″inch 225/35/18 Irmscher Sportstars gemonteerd. En deze lopen ook aan als ik te hard over een drempel rij. Maar als ik rustig over de drempel rij totaal geen problemen.

coll77

Bedankt voor jullie reactie. Had de hoogte verkeerd moet zijn 225 50 17 en et waarde is 40 rond om. De band loopt alleen rechts achter aan links loopt hij niet aan. De band komt aan de binnenkant tegen het zwarte plastic aan wat rond de wiel kast gaat. Denk dat ik een stukje uit de binnen kant ga halen van het plastic. Kan zijn dat er in het verleden een in heeft gezeten maar dat weet ik niet heb hem nu 2 jaar.

Moupie
                Deelnemer

je zou achter misschien een spacer kunnen monteren

coll77
                    Opeltje17
                    Deelnemer

Met spacers ga je niks bereiken komt je wiel alleen meer naar buiten.

Je kan eens kijken voor hulpveren, veerweg begrenzers of bump stops.

coll77

Dat dacht ik al met die spacers misschien een foutjes. Heb pas nieuwe veren en schokdempers eronder gelgd. Zie foto’s. Als ik drempel hard op ga klapt hij rechts achter ook en links hoor ik niets? Vind het vreemd en kan ook niets vinden wat het kan zijn.

Dolby
                        Deelnemer

op de foto is het niet goed te zien. Wat zou kunnen omdat aan de rechterkant de tankdop met toebehoor zit dat hij daar net iets aanloopt.

Nu ik zelf hierover goed nadenk. Valt me op dat als ik te snel over een drempel rij ook het alleen hoor aan de recht achterkant. Anders zou ik het niet kunnen vertellen hoe het zou kunnen.

coll77

Hij loopt niet aan de binnenkant aan maar aan de buiten kant raakt hij de band.
                            Foto 2 is dat te zien en foto 4 zie je eigenlijk hoe hoog hij ligt en je ziet waar de band wordt geraakt.

Dolby
                            Deelnemer

Ja klopt je hebt gelijk dat bedoelde ik ook. Dat de band rechtsachter aan de buitenkant word geraakt inderdaad.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.