aan het overwegen

Forumindex Forums Modellen Kadett aan het overwegen

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    hanskadett

heren ik heb een kadett met een 18e blok erin zitten.
      nu ben ik aan het overwegen turbo te gaan rijden uiteraard voor het vermogen en ook de sound.
      maar zoals vele ben ik geen kudde dier en ga dus GEEN c20let erin hangen.
      ik zit te denken de 1.8e om te bouwen of laten bouwen.
      iemand ooit er van gehoord dat dit met dit type blok is gedaan.
      heb het wel vaker gezien met een c20ne.
      en wat zouden dan de uiteindelijke kosten kunnen worden.
      het hoef geen joekel van een turbo te zijn mag gerust een lage druk turbo wezen.
      ideeen en foto’s zijn altijd welkom.

jblfreak
      Deelnemer

ronaldo heeft een 18E turbo

je kan hem contacten maar of hij info zo weg geeft weet ik niet

mayhem

ligt eraan hoe serieus je bent, als je echt interesse hebt wil ronaldo wel een tipje van de sluier oplichten ;)

jblfreak
          Deelnemer

denk dat ron dat dan misschien wel wil doen

jaren terug heb ik van ron ook genoeg tips gekregen maar helaas was het bij mij allemaal niet door gegaan

gsi-maffia

Geen kudde-dier?? :sleeping volgens mij heeft t meer met het prijskaartje te maken..

bmwmanu
              Deelnemer

[rquote=1902489&tid=145231&author=gsi-maffia]Geen kudde-dier?? :sleeping volgens mij heeft t meer met het prijskaartje te maken..[/rquote]

gij snapt het :D

KeesKadett

Waarschijnlijk ook omdat hij het moet laten doen omdat hij zelf te beun ervoor is…:P

hanskadett

god zijn sommige toch lekker negatief op het opel forum zoals zo vaak.
                    als het mij echt om het geld zou gaan pakte ik juist een c20let,deze heb je voor 1500 al een.
                    het aanpassen van een 18e lijkt mij toch een tikkeltje duurder of niet soms.
                    dus zorg er voor dat voordat men kritiek uit je eerst je verhaal goed hebt:sleeping:sleeping:sleeping:sleeping

Christian-tsx
                    Deelnemer

ik denk niet dat er veel verschil is met een c20ne turbo. ik weet niet wat de compressie van beide motoren is?
                      wil je een low budget turbo blok of een degelijk blok? kijk anders het verbouw topic van freek corsa eens door.

gsi-maffia

Nog meer :sleeping :sleeping

Dat negatief zijn heeft te maken met de steeds meer voorkomende topics die beginnen met : ik ga misschien / ik wilde graag / ik ga ooit / ben aan t OVERWEGEN / etc

Topics waarvan 95% sterft omdat t toch alleen maar wilde verhalen zijn..

Een goeie C20let kompleet voor 1500?? erg goedkoop.. en je weet niet eens wat je moet gaan aanpassen aan je 18e dus hoe weet je dan

dat t duurder wordt??

En als ik dan al lees over lage druk turbo, dan is mij het verhaal toch redelijk duidelijk lijkt me..

Mad Max

Ongeacht wat mensen denken van het doorzetten van dit project:

Heb je nagedacht over:
                          Compressie (wat is het huidige? Wat moet het worden? waar haal ik nieuwe zuigers? heb ik de tools om zuigers te installeren?)
                          Turbo (hoeveel pk/Nm wil ik halen? Hoeveel druk rij ik dan? Wat voor formaat turbo heb ik dan nodig?)
                          Uitlaat (wat voor flens heeft dit turbo? hoeveel ruimte heb ik waar in mijn motorruim voor een turbo? hoe groot is de pijp naar achter? Ga ik de boel zelf lassen?)
                          Olie (Heeft mijn turbo eigenlijk wel olietoevoer nodig? Waar moet ik dat aftappen? Kan ik dit zelf installeren?)
                          distributie en ontsteking (Heb ik nu koudere of warmere bougies nodig? Heb ik misschien een andere nokkenas nodig? waar haal ik dit vandaan? bij hoeveel druk slaan mijn klepveren terug?)
                          Hitte (Waar laat ik mijn intercooler? Hoe groot kan en moet die dan zijn? Fikt de turbo niet dwars door mijn motorkap heen?)
                          Brandstof (Hoe groot moeten mijn injectoren zijn? Waar haal ik die vandaan? moet ik nu hoger octaan gaan rijden?)
                          waste gate (is dat dat ding wat zo pssht doet? Heb ik dit nodig? Waar hoort dit?

Dus wat het moet gaan kosten: turbo (nieuw: 1000 euro, ergens van de sloop (volkswagen 1.8T bijv) paar honderd), uitlaat aan materiaal alleen al denk ik zo’n 200 tot 300 euro, Intercooler zal ook zoiets zijn, daar heb je dan ook nog buizen voor nodig, dus nog es 100 ofzo, dan injectoren, zeg nog 100, dan olieleidingen, zeg 5 tientjes, dan nog een wastegate, zeg 75 euro, dan nog optioneel, maar wel aan te raden, een blow off, nog eens 75 ofzo, en evt een goed idee voor motorbehoud is je turbotimer (motor draait dan ff door als je uitstapt, hierdoor koelt de boel wat gematigder af en blijft er geen hete olie op plekken waar je het niet wilt zitten). Dus aan materiaal alleen zit je richting de 2000 euro. Dan heb je het pas allemaal in de schuur liggen.

Lees je ook eens in over het een en ander, weet je precies hoe een turbosysteem werkt? Wil je niet liever een supercharger? waarom dan niet? etc.

Sterkte ermee!

Max

hanskadett

nou ben hety wel serieus van plan.
                            ik moet alleen eerst een plan van aanpak maken en weten of een 18e blok wel geschikt is.
                            ik wil wat er ook gebeurt wel een 8v turbo niet 16v.
                            gewoon omdat ik het wil.
                            verder het zal echt niet in een dag klaar zijn er zal wel wat tijd over heen gaan voordat ik het klaar zou hebben.
                            ook wil ik graag weer eens iets anders omdat er al een stel zijn die een c20ne gebruiken,niets mis mee hoor maar gewoon weer eens iets anders.
                            en als het met een 18e blok gaat waarom niet.
                            de prijs boeit me niet gewoon met de tijd af en toe wat parts kopen tot ik alles heb en dan beginnen.
                            maar dit is heus niet een dood project bedoeling achtig iets hoor ik wil dit zeker door zetten.
                            het is alleen wanneer heb ik er tijd voor en geld uiteraard ook.
                            als ik eraan begin zien jullie het hier heus wel eens verschijnen

rabbitopc

hey hans ik geloof dat een 1.8 een hogere compressie verhouding heeft als een c20ne dus een c20ne is er iets meer voor geschikt. (correct me if im wrong)

in duitsland kun je decompressie platen kopen en flensen en noem maar op heb ik toen ook voor mijn c20ne gekocht voor mijn turbo kit die ik toen had.

en uitlaat spruitstuk enz. hebben ze daar ook voor 1.8 en 2.0 voor 300 euro

http://www.hg-motorsport.de/shop/product_info.php?info=p1231_Verdichtungsreduzierung-Opel-C20NE-0-8-mm-Edelstahl.html

gr.arno

hanskadett

:ointeressante site meteen toegevoegd aan mijn favorieten bedankt arno:thumbup

Raluph
                                Deelnemer

Zo, met die site kom je nog ergens, volgensmij kan je daar bijna alle onderdelen kopen die je voor je project nodig hebt. Ben benieuwd naar je project:thumbup

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.