A20NFT/A20NHT…

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) A20NFT/A20NHT…

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257902
    NelisZ20LER
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 March 2011

      De A20NFT/A20NHT blokken liggen in de opel Insignia. Naar mijn weten zijn de NHT motoren tot 2011 gebruikt hierna is de NFT gekomen.
      De NFT is zuiniger en leverd na tuning wel wat minder vermogen (zie EDS). Nu vind ik deze motoren erg interessant…

      Volgens onderstaande pagina kunnen ze tot 500 WHP leveren!

      http://shop.zzperformance.com/store/p/1202-Complete-LDK-Engine.aspx

      Hij is direct ingespoten en heeft een distributie ketting ipv een riem.

      Graag wil ik nog wat meer te weten komen over deze motoren, wie heeft er nog andere weetjes over? Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen de 2?

      Ik ga zelf ook nog even verder spitten, mijn bevindingen zal ik hier posten…

      #18144917
      NelisZ20LER
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 March 2011

        Het volgende heb ik nog kunnen vinden:

        In Amerika staat het blok bekend als de LDK engine.

        (bron: http://www.fmsrperformance.com)

        LDK Engine Platform features:
        •Displacement is 2.0L – 1,998 cc (122 cu in).
        •”Gen II” block similar to the 2.4 L block design.
        •Square 86mm (3.4 in) bore and stroke.
        •Compression 9.3:1
        •Engine redline is at 6300 rpm. (Aftermarket tuned – bumped up to 7200 rpm)
        •Sodium-filled stainless steel Inconel exhaust valves.
        •Borg Warner K04 a twin-scroll turbocharger.
        •Bosch – Cam-driven high-pressure gasoline direct injection fuel system.
        •Dual camshaft continuously VVT – Variable Valve Timing [Intake/Exhaust].
        •Low-friction cast aluminum pistons.
        •Piston oil squirters.
        •Forged steel crankshaft.
        •Forged steel connecting rods.
        •Cast stainless steel exhaust manifold.

        Dit zijn goede specs lijkt me!

        #18144918
        Mark16v
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 February 2005

          Dat blok (de A20NFT) zit ook in de Astra J OPC.

          #18144919
          dion87
            Lid sinds:
            22 August 2011

            wat wil je bereiken met dit blok dan? 500pk?

            #18144920
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              Deze motoren zijn grote turbo broers van de Z22SE (indirect ingespoten) en Y22SE (direct ingespoten) motoren.
              En lijken hier erg veel op.
              De Z20NET is de oudere broer van deze motoren (indirect ingespoten).
              De A20NFT/A20NHT zijn (direct ingespoten) motoren.

              Z22SE

              Z20NET

              A20NHT

              De Z22SE is ombouwbaar naar compressor, met aanzienlijke vermogenwinst zonder interne aanpassingen aan het motorblok.
              +- 300 pk. De andere motoren zullen ook ongeveer rond die koers zitten vermoed ik.
              500pk zou ik niet aandurven zonder verdere aanpassingen.

              #18144921
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                Verschil tussen de A20NFT en A2NHT is enkel de turbo en de software in de ecu.

                #18144922
                NelisZ20LER
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  20 March 2011

                  De A20NHT is versterkt ten opzichte van het Z22SE/Y22SE blok. Ik wil geen 500 pk gaan trekken uit zo’n blok. Al is bv 350 pk ook wel leuk.
                  Bovenstaande motoren hebben alleen een langere slag (overvierkant), bij de A20NHT zit er een andere krukas in met een kortere slag, waardoor
                  de cilinderinhoud dus ook weer kleiner wordt.

                  Ik wil er gewoon wat meer over te weten komen.

                  #18144923
                  Haasje17
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    8 September 2009

                    Zoiezo vind ik 500 WHP vreemde waarde om op te geven bij een blok omdat het zou betekenen dat dit blok dan 500 wielpk’s zal leveren. Maar je hebt bij een voorwiel aangedreven van 10 tot 30 pk verlies en bij een achterwiel zelfs nog meer. En 4 x 4 nog vele malen meer verlies. Dus dan zou dat blok in theory al 600 pk moeten kunnen leveren.

                    Ik denk dat als ze dan al versterkt zijn je er zo mischien 350 uit zal kunnen krijgen zonder dat er wat stuk gaat. Daarboven zou ik dat toch niet meer vertrouwen.

                    #18144924
                    NelisZ20LER
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      20 March 2011

                      @Haasje17 wrote:

                      Zoiezo vind ik 500 WHP vreemde waarde om op te geven bij een blok omdat het zou betekenen dat dit blok dan 500 wielpk’s zal leveren. Maar je hebt bij een voorwiel aangedreven van 10 tot 30 pk verlies en bij een achterwiel zelfs nog meer. En 4 x 4 nog vele malen meer verlies. Dus dan zou dat blok in theory al 600 pk moeten kunnen leveren.

                      Ik denk dat als ze dan al versterkt zijn je er zo mischien 350 uit zal kunnen krijgen zonder dat er wat stuk gaat. Daarboven zou ik dat toch niet meer vertrouwen.

                      Daar ben ik het inderdaad mee eens. Het is even afwachten wat de tuners doen met de Astra J OPC. Eens kijken wat voor vermogen er uit gepeuterd gaat worden en
                      wat er dan allemaal aangepast is/wordt. Ik zag bij een tuner al wel een pakket voor 350 pk. Dit was met grotere intercooler, sportuitlaatsysteem en andere luchtfilter.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.