A GSI '92 dorpels

Forumindex Forums Modellen Corsa A GSI '92 dorpels

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    artois

hallo,
      ik heb een corsa a gsi van ’92 gekocht,echter deze is aardig doorgerot.ik heb er 2 dorpels voor gekocht om erin te lassen,
      nu vraag ik me af of ik de oude dorpel eruit moet halen,of dat deze (zoals me verteld) over de oude dorpels heen kunnen worden gelast. de nieuwe dorpel past namelijk niet erg goed over de oude,oa bij de voorzijde waar het portier scharniert.
      iemand hier enige ervaring mee? alle info is welkom. tnx!

Jurgen
      Deelnemer

Ook welkom, stel je even voor in het voorstel gedeelte hier op het forum, wordt wel gewaardeerd ;) Die dorpels moet je er gewoon uit halen, anders blijft de rottigheid gewoon zitten. Op de randen zit het gepuntlast, deze lassen even doorboren en dan de dorpel even doorslijpen. Daarna de nieuwe dorpel mooi pas maken en even gaten boren in de randen, dan kun je de dorpel er weer mooi tegen aan proplassen. De overgebleven naden even dichtlassen (niet te lang achter elkaar lassen, anders heb je kans op krom trekken!) Even strak maken en klaar ben je weer ;)

Kijk ook even in het restauratie en verbouwtopic, daar zijn velen je al voor gegaan en kun je makkelijk aan de hand van foto’s zien hoe het moet. Succes!

artois

ik ben ff op zoek gegaan naar afbeeldingen van dorpels die vervangen werden,maar nie erg gevonden..heb je een link miss? :)

Kadett1.8GSI1985

hoi,ik zou de oude/rotte dorpels er uit slijpen..

alle roest binnenin zo veel mogelijk weghalen en dan netjes de nieuwe pas maken en nieuw inlassen..

heb zelf vroeger een kadett gehad waar wel 3! overzet dorpels over elkaar heen zaten!

roest altijd weer,dus erover duurt gewoon niet lang..

su6 dr mee!

artois

okay bedankt voor de tips.
              de dorpels moeten er even in voor de apk,
              ik wil er nie al teveel aandacht aan besteden,ivm de verdere matige staat van de corsa.
              de roest heeft al flink toegeslagen helaas..:(

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.