95 of 98

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 76 tot 80 (van in totaal 80)
  • Auteur
    GSE
    Deelnemer

Lees dit topic eens helemaal door…

Dan kom je erachter dat het geen kut uitmaakt wat je in die 30E gooit of het nu 95 98 of 100 octaan is…

GSE
      Deelnemer

Al beweren sommige dat het anders is..persoonlijk kan ik niks merken aan die blokken.

rinus de boer

origineel gepost door Uniek
          maar ik zeg de gek heb een vraag over het “duitse” 100 octaan (v-power)
          kan dat kwaad in de 30E? ongeacht dat het duurder is!

en hoe lang blijft dit goed?

Een hogee octaan gehalte gebruiken kan nooit geen kwaad. Of het zin heeft, dat is maar de vraag.

Huidige benzines kunnen niet superlang bewaard worden (denk bijvoorbeeld aan winterstalling), maar een maand of 6 overleeft de benzine het wel voordat deze gaat vergummen (= verouderen). Gooi er anders een beetje WYNNS loodvervanger (die roze flesjes) bij, die gaat het vergummen van de benzine tegen.

Dragon_blue
          Deelnemer

origineel gepost door MAD-MARC
            meestal is dit een chemische variant van euro 95 of het is bio.
            als je toch 98 wil hebben zou je er beter aan doen om naar de betere motorcross-speciaalzaak (goed scrabbel woord met dubbele woordwaarde) te gaan, daar verkopen ze flesjes met octaanbooster.
            dan kun je elk oktaan gehalte zelf samenstellen.
            dit word ook wel vaker gedaan met zwaar getunede motoren om pingelen te voorkomen.
            benzine van kleine vliegtuigjes is zelfs oktaan 114

tegenwoordig niet al in plaats van 110LL standaard, (110 low leaded)
            al 120ELL gebruikt bij vliegtuigjes… maar ik ken een gast die gewoon euro 95 gaat halen bij de pomp en daar aceton bij mengt, 1000ml op 100 liter… geeft schijnbaar zelfde effect…
            aceton zorgt voor veel betere verstuiving/verdamping benzine, echter, je moet oppassen dat t je pakkingen niet oplost…

Uniek

origineel gepost door GSE
              Al beweren sommige dat het anders is..persoonlijk kan ik niks merken aan die blokken.

ik gooi er nu ook wel 95 in maar er komt vandaag gas op dus
              ik wilde eigenlijk weten (en de meningen zijn erg verschillend!!)
              wat het het langst in de tank kon zitten en het best is voor het blok

maar ik ben er al uit (denk ik:P)

5 berichten aan het bekijken - 76 tot 80 (van in totaal 80)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.