82-92 graden thermostaat

Forumindex Forums Modellen Corsa 82-92 graden thermostaat

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229743
    .357 magnum
      Lid sinds:
      17 September 2010

      Gezien m ijn thermostaat kapot was heb ik deze zelf vervangen.
      Het is een 82 graden versie.
      Helaas heb ik ook last van sludge.
      Is het mischien toch verstandiger met deze kou om een 92 graden versie te monteren i.p.v een 82 graden?

      john

      #17777257
      corsaracer
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 January 2005

        het heeft eigenlijk niks met de kou te maken maar meer met de afstanden die je rijd…

        als je elke dag 10-20 km naar je werk rijd enkel wordt je olie niet warm genoeg om het vocht wat erin zit te laten verdampen. en daar krijg je sludge van…

        #17777258
        .357 magnum
          Lid sinds:
          17 September 2010

          Mischien dat een warmere motor iets zal helpen, vandaar.

          john

          #17777259
          corsaboy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            [rquote=1820274&tid=138770&author=.357 magnum]Mischien dat een warmere motor iets zal helpen, vandaar.

            john[/rquote]

            niet op die korte stukjes..
            toch maar wat vaker de snelweg op en een beetje km’s maken…

            Watertemp op 90 graden is voor een standaard auto eigenlijk wel het mooist.. Waarom heb je er een 82 graden thermostaat inzitten??

            Bij een getunde motor worden ze vaker toegepast maar bij standaard beetje overdone

            #17777260
            .357 magnum
              Lid sinds:
              17 September 2010

              [rquote=1820277&tid=138770&author=corsaboy][rquote=1820274&tid=138770&author=.357 magnum]Mischien dat een warmere motor iets zal helpen, vandaar.

              john[/rquote]

              niet op die korte stukjes..
              toch maar wat vaker de snelweg op en een beetje km’s maken…

              Watertemp op 90 graden is voor een standaard auto eigenlijk wel het mooist.. Waarom heb je er een 82 graden thermostaat inzitten??

              Bij een getunde motor worden ze vaker toegepast maar bij standaard beetje overdone[/rquote]

              Ik heb bij Heutz een nieuwe gekocht.
              Deze bleek achteraf een 82 graden variant te zijn.
              Dus ik zit er over te denken om een andere te kopen.

              john

              #17777261
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                ik rijdt astijd al met 92graden thermosstaten, ook bij sportief, en/of Circuit rijden, heb er NOOIT problemen mee.

                heel dat 82graden gedoe is leuk als je een Zware Sleurhut gaat trekken bij +40 graden een berg op.

                Verder eigenlijk onnodig.

                heb nu zelfs met de (bijna nieuwe) 92graden thermosstaat dat de motor al moeilijk boven de 80 a 85 graden komt.

                zelfs bij stationair met de verwarming op half warm en kachelmotor op standje 1 komt ie niet boven de 90 graden uit.

                Willem

                #17777262
                Corsa_GSi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Ik weet niet hoe jij op het circuit rijdt dan, maar met een 92 graden thermorstaat, staat de boel flink te blazen en warm te zijn na een paar ronden.
                  En om van een dagje dragracen maar niet te praten als het buiten flink warm is!!

                  Bij komt er gewoon weer een 82 graden in.

                  #17777263
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Tja, ik heb met Corsa-‘s gereden op Circuit een gewone A-GSi en een 2.0 8klepper

                    maar die zijn bijde niet boven de 102 graden geweest..

                    > Mijn Corsa-A3 1.6 E16SE is nog nooit warmer geweest als iets over de midden op de meter, dan ging de vin draaien, zowel niet met sprinten, als met Circuit rijden, en ja, ik rijdt niet netjes rustig mijn rondjes, trapt m daarbij goed in.

                    niks aan het handje

                    zeker gezien de thermosstaat bij 97 graden net zo (VOL) ver open staat als een 82 graden bij 87 graden.

                    blijft er nog 5 graden tussen de koelvin en theremosstaat temperatuur zitten.

                    en tijdens rijden geen koelvin aan gehad hoor, alleen maar met uitrazen.

                    Ik kan wel begrijpen als je met een flink gekietelde Motor rond rijdt dat de boel goed warm word, zeker als het een Corsa betreft met originele Corsa radiateur, en dan een 2.0 geblazen motor erin.
                    Dan zou ik toch ook de keuze maken voor een grotere koelkapaciteit,

                    De BMW Circuitwagen (E30 320i Cupwagen) word zelfs 115 graden bij vol gaan, maar dat heeft BMW zo bedoeld in ieder geval.

                    Mijn broer zijn Peugeot 205 GTi (16V) en 309GTI16 (16V bleven ook ruim binnen de grenswaarden, zowel olie als koelvloeistof, dat was bij +35 graden buiten in Frankrijk.

                    Dan heeft Peugeot wel de naam graag te warm te willen worden, zeker bij Circuit gebruik,

                    Deze rijden allemaal met orgiginele thermostaten en koelvinschakelaars, en verse radiateurs, dat dan weer wel.

                    Willem

                    #17777264
                    Klopper
                      Lid sinds:
                      19 September 2010

                      Misschien een leken-vraag, maar wat is nou het verschil tussen de thermostaten?
                      En waar zijn ze voor?

                      #17777265
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        82 graden thermosstaat is meer voor de hete dagen.

                        en zoals Corsa_GSi schrijft voor motoren met flink vermogen, om meer koelvermogen te Creëren

                        De 82graden thermosstaat begint bij 82 (78) graden open te gaan.

                        De 92 graden thermosstaat begint te openen bij 92 (88) graden.

                        die laatste is dan meer geschikt voor de winter, zo word de motor iets warmer.

                        Willem

                        #17777266
                        .357 magnum
                          Lid sinds:
                          17 September 2010

                          [rquote=1821214&tid=138770&author=wim-v6]82 graden thermosstaat is meer voor de hete dagen.

                          en zoals Corsa_GSi schrijft voor motoren met flink vermogen, om meer koelvermogen te Creëren

                          De 82graden thermosstaat begint bij 82 (78) graden open te gaan.

                          De 92 graden thermosstaat begint te openen bij 92 (88) graden.

                          die laatste is dan meer geschikt voor de winter, zo word de motor iets warmer.

                          Willem[/rquote]

                          Hij gaat bij 81 graden open (aldus mijn obd scanner)
                          Dan schommeld de temperatuur tussen de 78 en 81 graden.
                          Ik heb inmiddels een andere besteld van 92 graden.
                          Ik heb tegelijk ook 3 nieuwe bougies besteld met dubbele electrode (bosh).
                          Ik zal vrijdag overdag een ”how to ” van het vervangen van een thermostaat maken.
                          Dat heet als het fotograferen wil lukken i.v.m vieze handen.

                          john

                          #17777267
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            1.0 torretje dan ??

                            Willem

                            #17777268
                            .357 magnum
                              Lid sinds:
                              17 September 2010

                              [rquote=1821292&tid=138770&author=wim-v6]1.0 torretje dan ??

                              Willem[/rquote]

                              Nee nee.

                              1.0 liter turbo met extra breed gaspendaal.:P

                              #17777269
                              wim-v6
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 August 2005

                                Ik las 3 bougies haha…

                                Willem

                                #17777270
                                .357 magnum
                                  Lid sinds:
                                  17 September 2010

                                  [rquote=1821303&tid=138770&author=wim-v6]Ik las 3 bougies haha…

                                  Willem[/rquote]

                                  Helaas ik had er nog 2 liggen knul :P:D

                                  #17777271
                                  .357 magnum
                                    Lid sinds:
                                    17 September 2010

                                    Ik heb bij carpartsdirect.nl een 92 graden thermostaat besteld:)
                                    Maar na montage bleek snel dat de openingstemperatuur 82 graden was.:o

                                    Dus ik mailen, en hebben ze nieuwe op gestuurd.
                                    Helaas hetzelfde merk en artiekelnummer.
                                    Nu ga ik beide thermostaten terug stuuren.

                                    Weet iemand waar ik wel een 92 graden thermostaat voor mijn C tje kan kopen?

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.