`81er Opel Manta Bcc

Forumindex Forums Modellen Manta `81er Opel Manta Bcc

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    robkuh
    Deelnemer

Sinds vandaag ben ik de eigenaar van een Opel Manta Bcc 1.9n uit 1981 :D
      De Manta stond in Eindhoven te koop,en aangezien deze erg goedkoop was,kon ik het niet laten om `em mee naar huis te nemen. De auto heeft hier en daar een schoonheidsfoutje,een plekje,een krasje en vooral op het dak is de lak erg dof en versleten,maar zit nog dik een jaar apk op,en hij rijd echt geweldig!
      De meeste mensen (waaronder ikzelf ook) vinden een Bcc niet echt het mooiste model,maar ik moet zeggen; Hoe langer ik er naar kijk,hoe leuker ik `em vind :D
      Nu zit ik wel een beetje in twijfel…ik heb namelijk ook nog een Rekord E2 2.5E 6-cilinder staan.. Die verkopen,en van die centen de Manta opknappen en laten spuiten? Of de Manta weer doorverkopen en de Rekord houden? Ik ben er nog niet helemaal aan uit eerlijk gezegt…
      Maar goed; bij deze wat foto`s van mn nieuwe aanwinst…

Ghanz
      Deelnemer

niet gek.

afscheid nemen van de rekord.. deze heeft immers meer ruimte :D

robkuh
        Deelnemer

Nou ja,niet gek… Er is heus wel een beetje werk aan hoor. Vooral rechtsonder bij de voorruit baart me een beetje zorgen. Daar is het rubber een beetje gebobbeld,dus die sponning zal wat roestig zijn vrees ik. Verder het kriksteuntje linksvoor,en hier en daar nog een paar kleine plekjes die wat aandacht nodig hebben. Maar tsjongejonge,wat rijd dat ding lekker zeg :D daar word een mens echt vrolijk van!

geert opel
          Deelnemer

nouw de rekord is ook wel leuke auto en heeft ook wel ruimte en 6 slinder :thumb maar de manta mag er wezen wel leuke ding en ja opel heeft altijd wel roest denk er maar goed over na welke je houwt :D

robkuh
            Deelnemer

Ja,de Rekord is zeker een hele leuke auto,absoluut. Maar ja,ik moet toch een keuze maken,want ik heb jammer genoeg niet de ruimte om ze allebei te houden. En als ik de Manta (goed) op wil knappen,dan zal ik ook een beetje budget moeten hebben,dus ja…. Lastig hoor ;)

electronicasmurf
              Deelnemer

Grappig, bij deze ben ik ook wezen kijken, en toen uiteindelijk de gene die ik nu heb op gehaald.
                Wat ik eraan ontdekt had was linksvoor de chassis balk(voor de kriksteun), daar zit een hoop kit. En de naden in de dorpels hebben wat roest.
                En voor die prijs zou je hem zowat alleen al een jaar rijden.

mantadevil
                Deelnemer

Deze weg en lekker rekord blijven rijden .
                  vind persoonlijk de b1 cc niet mooi ,heb in het verleden zelf 1 cc gehad was een b2 met 3.0 er in ,maar niet mijn model ;)

manta_dennis
                  Deelnemer

Staat al weer te koop op mp. :cry

robkuh
                    Deelnemer

Ja,inderdaad.. Ik heb toch maar besloten om de Manta te verkopen en het voorlopig bij mn Rekord te houden.
                      Van de ene kant vind ik het eigelijk ontzettend jammer om de Manta weer door te moeten verkopen,maar helaas ontbreekt het me voorlopig aan tijd en ruimte.
                      Binnekort ga ik bij mij thuis een nieuwe schuur bouwen,dus daar gaat voorlopig al mn vrije tijd (dat beetje wat ik heb…) inzitten.
                      Dus ik maak er dan liever een andere liefhebber blij mee. Ik heb ook nog een Opel Corsa B (daily ride) en een Buggy voor als het ècht lekker weer is,dus ik heb eigelijk gewoon een beetje teveel voor de deur staan.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.