M’n Calibra blijft constant op 80 graden onder het rijden en als je hem een tijdje laat lopen en hij komt bij de 90-95 graden slaat de fan aan, en dan loopt ie weer terug naar 80-82c om daar weer te blijven zitten. Ook onder het rijden blijft hij op 80c staan.
Ik heb de thermostaat vernieuwd omdat ik in de veronderstelling was dat er een 82c thermostaat in zat. (zat dus al een 92c thermo in, maar alsnog vervangen.) Maar dit mag geen resultaat geven.
Kan me niet voorstellen dat dit zo hoort? 92c is 92c.. toch?
Kan het niet zo zijn dat m’n tellerbak kuren heeft?
Of kan het zo zijn dat de temp sensor van het koelvloeistof kuren heeft? c20xe en sensors.. :P
Tevens, vreemd was, dat toen ik het koelsysteem ging uitspuiten met de tuinslang en weer wou vullen dat ik er maar 5 liter in kreeg?
Ook begon het wat te schuimen.. wat gelukkig verdween nadat een luchtbel het systeem verlaten had (met een fonteintje als gevolg) Ook is het weer een vieze kleur, dus blijkbaar heb ik er 2.3 liter niet uit kunnen krijgen (gaat 7.3 liter in toch?)
Wat is het laagste punt van het koelsysteem dan vraag ik me af..?
Of is er een andere verklaring voor?