80c ipv 92c?

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) 80c ipv 92c?

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221737
    Imperium
      Lid sinds:
      21 February 2006

      M’n Calibra blijft constant op 80 graden onder het rijden en als je hem een tijdje laat lopen en hij komt bij de 90-95 graden slaat de fan aan, en dan loopt ie weer terug naar 80-82c om daar weer te blijven zitten. Ook onder het rijden blijft hij op 80c staan.

      Ik heb de thermostaat vernieuwd omdat ik in de veronderstelling was dat er een 82c thermostaat in zat. (zat dus al een 92c thermo in, maar alsnog vervangen.) Maar dit mag geen resultaat geven.

      Kan me niet voorstellen dat dit zo hoort? 92c is 92c.. toch?

      Kan het niet zo zijn dat m’n tellerbak kuren heeft?
      Of kan het zo zijn dat de temp sensor van het koelvloeistof kuren heeft? c20xe en sensors.. :P

      Tevens, vreemd was, dat toen ik het koelsysteem ging uitspuiten met de tuinslang en weer wou vullen dat ik er maar 5 liter in kreeg?
      Ook begon het wat te schuimen.. wat gelukkig verdween nadat een luchtbel het systeem verlaten had (met een fonteintje als gevolg) Ook is het weer een vieze kleur, dus blijkbaar heb ik er 2.3 liter niet uit kunnen krijgen (gaat 7.3 liter in toch?)

      Wat is het laagste punt van het koelsysteem dan vraag ik me af..?

      Of is er een andere verklaring voor?

      #17679611
      CORSA2L16VALVE
        Lid sinds:
        30 June 2004

        het huis van je kachel blijft meestal wel een deel inzitten. Waarom panikeren.

        een thermostaat van 92° gaat open op 92graden om beginnen te circuleren (dat dat perfect 92° is zal zowiezo niet zijn)
        En hoe weet je dat zeker hoeveel graden die terug loopt. Staat ongeveer een temp op. maar deze kan ook afwijken in werkelijkheid)

        zo scheeld een toerenteller van een digidach ook maar even 600T/MIN in vergelijking als ik men laptop op men KMS hang.

        Zolang i niet overkookt en netjes de fan opspringt en afkoelt is er geen probleem

        greetz

        #17679612
        MantasticB1
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 October 2006

          oww….ik dacht dat het om bh maten ging :(:sleeping

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.