Forumindex › Forums › Modellen › Astra › 60 in zn 5, 1:30?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 november 2012 om 21:52 #17232702
Als ik boven de 50 kom schakel ik altijd door naar de 5e versnelling, als ik dan 60 rijd geeft hij aan 3.3l/100km. dit zou betekenen dat ik 1 op 30 rijd? Dit lijkt mij niet mogelijk..
11 november 2012 om 22:29 #17816352Waarom zou het niet mogelijk zijn? tijdens het optrekken verbruik je bijvoorbeeld 20l op 100km, dus om op een gemiddelde van bijvoorbeeld 7L/100 uit te komen moet je ook veel km’s onder de 7L/100km rijden.
11 november 2012 om 22:46 #17816353Ik zou zeggen probeer het eens 100km aan stuk met volle tank en dan weer aftanken.
Neem aan dat je dan rond de 1200toeren draait in zijn 5 bij 60?
12 november 2012 om 07:23 #17816354geef maar eens vol gas als je 60 rijd in de 5 dan veranderd dat wel king:
12 november 2012 om 07:31 #17816355Of ietjes berg af rijden… geeft die nog weiniger aan…
12 november 2012 om 10:24 #17816356Wat de board computer aan geeft zijn moment opname. Als je zo 1 uur kan rijden dan rijd de astra inderdaad 1 op 30. Maar helaas is dat bijna niet haalbaar. Omdat het verkeer veel te snel veranderd waardoor je je moet aanpassen. En is je 1 op 30 weer afwijkend.
12 november 2012 om 11:21 #17816357Bedankt voor alle reacties, duidelijk!
12 november 2012 om 11:25 #17816358@astraTD wrote:
Of ietjes berg af rijden… geeft die nog weiniger aan…
is dat dialect of zo?
dacht dat het was “geeft ie nog MINDER aan “
:jerry :jerry :jerry12 november 2012 om 16:18 #17816359Of als het nog weiniger is, dan wordt het minderder;-)
@soepkiepe wrote:
@astraTD wrote:
Of ietjes berg af rijden… geeft die nog weiniger aan…
is dat dialect of zo?
dacht dat het was “geeft ie nog MINDER aan “
:jerry :jerry :jerry12 november 2012 om 16:38 #17816360nee hoor gewoon hollands
12 november 2012 om 20:26 #17816361Als het een diesel is zou ik dit zeker niet te lang volhouden, EGR en inlaat zitten zo dicht geroet..
Willem
12 november 2012 om 20:28 #17816362Nou bij mij wilt die niet eens in zijn 5 lopen bij 60…. gebruik pas de 5 vanaf 70 als het zich loont.
13 november 2012 om 10:43 #17816363Mijn astra 2.0 16V DI (X20DTL) gaat de 5 in bij +/- 80KM. Kan eerder maar lijkt me niet zuiniger ivm toeren bereik.
13 november 2012 om 11:04 #17816364Ja ieder zn rijstijl he, maar als ik 70 in zn 4 rij had ik net zogoed een 1.8 kunnen kopen..
13 november 2012 om 12:41 #17816365te lage toeren rijden is slecht ,je krukaslagers ,versnellingsbak en, alle draaiende delen worden erg zwaar belast dus meer slijtage en, zoals al eerder aangegeven veel meer inwendige vervuiling.
13 november 2012 om 13:11 #17816366@R010 wrote:
Ja ieder zn rijstijl he, maar als ik 70 in zn 4 rij had ik net zogoed een 1.8 kunnen kopen..
Dan is een 1.8 nog zuiniger in zijn 4 bij 70
13 november 2012 om 22:14 #17816367Opzich is het niet slecht om constant zuinig te rijden, alleen zijn de huidige genaretie diesels daar niet echt gecschikt voor.
het geval wil dat door de Techniek die er voor zorgt dat de boel zuinig en schoon moet draaien, de motor inwendig MEER vervuild.
Rijdt je altijd rustig en laag in toeren, dan zal de boel snelvervuilen en krijg je problemen met betrekking tot de motorloop, en motorstoringen met Noodloop..
je moet wel eens in de tijd een GOEDE rit maken, en nee, dat is niet 130 op de snelweg, maar voluit in Duitsland, en dat minimaal 100km
Willem
13 november 2012 om 22:16 #17816368@astraTD wrote:
@R010 wrote:
Ja ieder zn rijstijl he, maar als ik 70 in zn 4 rij had ik net zogoed een 1.8 kunnen kopen..
Dan is een 1.8 nog zuiniger in zijn 4 bij 70
een 1.8 zuiniger bij 70 in 4, dat zeker niet, een goede 1.8 motor kan je makkelijk met 60 in 5 gooien dan loopt ie zuiniger als in 4
ik rijdt met de 3.0 V6 rustig 50 in 5 (effe 900 a 1000 toeren), dan loopt ie op de BC zo’n 5,5l/100km..
Willem
14 november 2012 om 10:29 #17816369@wim-v6 wrote:
@astraTD wrote:
@R010 wrote:
Ja ieder zn rijstijl he, maar als ik 70 in zn 4 rij had ik net zogoed een 1.8 kunnen kopen..
Dan is een 1.8 nog zuiniger in zijn 4 bij 70
een 1.8 zuiniger bij 70 in 4, dat zeker niet, een goede 1.8 motor kan je makkelijk met 60 in 5 gooien dan loopt ie zuiniger als in 4
ik rijdt met de 3.0 V6 rustig 50 in 5 (effe 900 a 1000 toeren), dan loopt ie op de BC zo’n 5,5l/100km..
Willem
ik rijd met 60 in de 4. is dan ongeveer 1800tpm
De 5 vind hij niet heel leuk, kan wel maar je hoort/voelt dat de motor het niet leuk vind.
En pas bij 70a 75 in de 5Maar ik zit meestal bij 80 net pas in de 4 ;)
14 november 2012 om 19:56 #17816370Lange bak dan Arjontje??
15 november 2012 om 06:47 #17816371Geen idee nog nooit naar gekeken.
bij 140 op de teller draait de motor ongeveer 3500 toeren.15 november 2012 om 15:20 #17816372Mijn vrouw nam de 6 jaar oude (nu 13) primera over van haar vader, die reed ook vaak 60 in zijn 5..en het motormanagement lampje brande al een tijdje.
Bij de eerstvolgende beurt gevraagd om te uit te lezen/ resetten.. het kon van alles zijn, een nieuwe katalysator, nieuwe lambda sondes, maar het kon zijn na dit alles vervangen te hebben dat het probleem nogsteeds bestond omdat het wellicht in de connectors van de draadboom zat.
Bij de beurt wel flesje injectiereiniger toegevoegd aan halve benzine tank want wellicht was er ook sprake van interne vervuiling.Ik dacht laat ik dit nou eens 2 keer herhalen, toen de tank leeg was weer half vol getankt, flesje erbij en gas erop (het is/was de auto van mijn vrouw maar heb toen een paar weken zo’n 3 keer per week ‘s avonds die auto meegenomen, als ik dan de oprit nam lekker volgas 130 in zijn 3, bijna in het rood, en dan door naar zijn 4 en zo blijven rijden tot bestemming (10 KM), toen de tank leeg was was het motormanagement lampje al regelmatig uit (meer uit als aan maar het bleef nog niet weg).
Toen nog een keer hetzelfde recept! lampje ging uit en is nooit meer aangegaan (of het lampje is al jaren stuk….).Nee die motor was gewoon ontzettend vervuild van binnen gok ik!, nu bijna 270K op de klok en rijd nog als nieuw, nooit een drup olie bijvullen tussen de service intervallen (15K)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.