60-60 verlagen

Forumindex Forums Modellen Tigra 60-60 verlagen

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    tigra-tim

hoi

heefd er iemand een foto van een tigra met 60-60 verlaging. weet namelijk niet of 60-60 laag genoeg is,

mvg tim

xanquezer

:hmmz

ik heb met de standaard vering al problemen dan mn neusje op de stoep hangt…
        Af en toe bij pakeren met de neus naar de stoep toe.

Het klinkt wel intresant!

Succes i.i.g. king:

spottekop

Ja idd als ik bij mn pa thuis wil parkeren (moet je hem half op de stoep zetten en dan is het ook al best laag hoor. Zit er tussen de stoeprand en mn voorbumper maar 1 cm. ziet wel leuk uit dat wel haha.

tigra-tim

een tigra is van zich zelf al redelijk laag met de neus. maar heb met mijn vorige tigra altijd met een kw v2 schroefset gereden, en die stond helemaal naar beneden. nu wil ik in deze tigra iets meer comfort en zat ik te denken aan een weitec 60-60 vaste verlaging. geen een tigra hier in de buurt is met 60 mm verlaagd dus heb zelf geen idee hoe laag dat is. anders toch maar weer een kw setje bestellen dan zit ik altijd goed,

mvg tim

xanquezer

@spottekop wrote:

Ja idd als ik bij mn pa thuis wil parkeren (moet je hem half op de stoep zetten en dan is het ook al best laag hoor. Zit er tussen de stoeprand en mn voorbumper maar 1 cm. ziet wel leuk uit dat wel haha.

ik heb al 1 keertje met de rubberen rand (zwart onderaan de bumber) op de stoep gezeten… :O :(
              dus ik weet niet echt of het zo`n slim plan in…
              **al is mn vering helemaal verroest** :oops:

tigra-tim

@spottekop wrote:

you tigra heefd hier een tijdje in het dorp rond gereden, leuke tigra.

1985
                Deelnemer

http://www.carfriends.nl/index.php?topic=458.0″ onclick=”window.open(this.href);return false;

Hier staan wat foto’s van mijn laatste tigra gemaakt in Frankrijk op 60/60. (Ook op de 60/60 heen gereden en geen enkel probleem!!!)

De Tigra stond op een Weitec Schroefset die op zijn aller laagste stond ZONDER spoor verbreders en was zo afgesteld dat hij niet meer lager kon omdat anders de banden tegen de veerpoten aan kwamen. (Dus rond de 60/60)

vluggejaapie
                  Deelnemer

ik denk wel dat weitec harder is als kw var2? is nog al een verschil in prijs en comfort schat ik.
                    maargoed als jij -100 of dergelijks reed zal -60 wel comfortabeler zijn ja

spottekop

@tigra-tim wrote:

@spottekop wrote:

you tigra heefd hier een tijdje in het dorp rond gereden, leuke tigra.

Dat zou idd kunnen, heb hem in margraten gehaald, en ik geloof dat dr moeder ergens in gulpen die kanten op woonde. dus ja kan best dat je die gezien hebt. Is niet ver van huis af gegaan haha;)

1985
                      Deelnemer

@vluggejaapie wrote:

ik denk wel dat weitec harder is als kw var2? is nog al een verschil in prijs en comfort schat ik.
                        maargoed als jij -100 of dergelijks reed zal -60 wel comfortabeler zijn ja

Daar durf ik niets over te zeggen ;) ik zweer bij Weitec omdat ik er altijd super veel plezier van heb gehad. Heb nu 2 golfjes 2, 1 B-Vectra en 2 tigra’s op weitec onderstel gehad.

Wel eens van een kennis in zijn Golf 2 gereden waar KW onder zat, dit was een vaste zet van 60/60 en dat heb ik ‘des tijds’ als hobbel paard ervaren. Maar! Ik heb zelf duizenden kilometers op weitec gereden. Van Monaco tot Warschau en zowel prive als zakelijk! (prive auto lange tijd zakelijk moeten gebruiken!) dus mijn belevingen van die ene keer met KW mogen geen gaan hebben voor die paar kilometer onder een auto die niet met een A-Tigra is te vergelijken :wub

tigra-tim

ja hetzelfde heb ik bij kw. is net wat je gewend bent denk ik. eens kijken wat ik weer ga aanschaffen, zelf de hoogte bepalen is toch altijd leuker.
                          mvg tim

groenetijger

KW var 2 is hardheid verstelbaar.. Je kan em in echt comfort standje zetten, of keihard. Net wat je wil.. :P
                            Bij een schroefset blijf je altijd houden; kan ie niet lager? Alles napersen, schroeven en hulpveren er tussenuit.. Lekker stuiteren over de weg is echt heerlijk :wub

1985
                            Deelnemer

@groenetijger wrote:

KW var 2 is hardheid verstelbaar.. Je kan em in echt comfort standje zetten, of keihard. Net wat je wil.. :P
                              Bij een schroefset blijf je altijd houden; kan ie niet lager? Alles napersen, schroeven en hulpveren er tussenuit.. Lekker stuiteren over de weg is echt heerlijk :wub

Weitecset zelf kon nog veel lager dan wat op de fotos stond. Alleen konden de wielkasten het niet aan, en hoelager hoe ‘schuiner’ de banden staan en met de standaard maten die ik had kwammen de banden op een gegeven moment tegen de veerpoten aan. Dit valt op te lossen met spoor verbreders, maar dit is het laatste wat ik zelf zal gebruiken op mijn auto’s ;)

Op de veerpoten van Weitec stond ik halverwege het schroefdraad.

@danny
                              : Maar KW variant 2 in hardheid verstelbaar? Je bedoeld alleen de voorkant? ;) Achterkant is niet mogelijk omdat de veren los van de poten staan. (Altans: Dit was onmogelijk bij Weitec en was mij verteld dat het ‘technisch’ onhaalbaar is als de veer los van de poot staat)

tigra-tim

was indd alleen de voorkant te verstellen,

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.