Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › 6 bak i.p.v. 5 bak op Vectra B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 januari 2010 om 14:06 #17215981
Hallo,
Weet iemand of het mogelijk is om een 6 bak van een Vectra C in een Vectra B te monteren. Gaat hier om een Z18XE met een F18 WR 5 bak.
Groeten Edwin
9 januari 2010 om 14:20 #17587170haha, toevallig, vroeg mij laatst hetzelfde af…
9 januari 2010 om 14:47 #17587171een Z18XE heeft een F17 bak en geen F18
op de 2 liters en V6’en kun je volgens mij wel een F28 6-bak zetten.
Daarvan kun je de achterwiel aandrijving afkoppelen (die zit normaal op de 2L turbo’s van de calibra en vectra a).9 januari 2010 om 16:00 #17587172je hebt toch ook die nieuwe 6 bak m32 bak, volgens mij zijn die makkelijker aan tekomen dan de f28 bak.
9 januari 2010 om 16:06 #17587173Inderdaad de Z18XE heeft een F17 bak, de Z18XE is namelijk een SMALLBLOCK motor, alleen de oude (B1) X18XE motor had een F18, de X18XE was dan ook een BIGBLOCK motor.
Willem
9 januari 2010 om 16:19 #17587174daarentegen met een plaat ertussen past natuurlijk ELKE bak op ELKE motor ;)
heb in de autocross vaker VW transporter bakken op C20XE’s gezien
9 januari 2010 om 16:22 #17587175Ik heb inmiddels op opel-infos gezien dat er een F17 bak achter een Z18XE zit. Jammer dat er geen 6 bak achter past. Maar toch bedankt voor de info.
Edwin
9 januari 2010 om 16:48 #17587176een f28 past er toch gewoon achter? ik heb daar nog een ombouwset voor liggen..
9 januari 2010 om 16:49 #17587177F17 Smallblock bak.. > Hydraulisch gekoppeld
F28 Bigblock bak.. Mechanisch gekoppeld
Is wat meer voor nodig dit aan te passen..
Willem
9 januari 2010 om 18:51 #17587178is het ook niet zo dat de auto dan slechter presteerd inzake het huidige motorblok en een 6-bak ivm pk’s enzo?
had geinformeerd om op mijn cali x20xev ook een 6 bak te plaatsen maar volgens mtech zou ik dan alleen maar verlies hebben inplaats van winst en zuiniger rijden?
kan iemand dit beamen???
9 januari 2010 om 19:12 #17587179klopt, de F28 loopt vrij zwaar, daardoor zal je met een lichte motor gauw inleveren..
Willem
9 januari 2010 om 19:34 #17587180wat ik wel leuk vond aan de f28 bak, ff naar z’n schakelen bij 180:angel en dan blijft hij door trekken tot 260, dan ging het wat langzamer maar uit eindelijk kwam hij boven de 280 uit. voor elke let, ff een ddv chip erin:angel
10 januari 2010 om 05:40 #17587181Nou vergeet het maar :D
Ik heb een f28 achter een x20xev en c20xe in een vectra b gehad…..
De wagen is veel te zwaar, als je van de 5 naar de 6 gaat, valt hij helemaal dood. te weinig vermogen:thumbdown
In een corsa is dat een ander verhaal omdat die ongeveer de helft wegen dan een vectra B……Dus niet doen…..
Gr.kerni
10 januari 2010 om 08:57 #17587182kortom dan zou je de bakverhoudingen aan moeten laten passen . . . zal een leuk prijskaartje worden ;)
10 januari 2010 om 11:42 #17587183dus complet zinloss, om de verhoudingen aan te passen.
zoek dan een lange 5 bak
10 januari 2010 om 11:51 #17587184origineel gepost door wim-v6
F17 Smallblock bak.. > Hydraulisch gekoppeldF28 Bigblock bak.. Mechanisch gekoppeld
Is wat meer voor nodig dit aan te passen..
Willem
dat is een kwestie van je orginele hyraulische koppeling over zetten en je druklager een klein beetje aan passen.. stelt niks voor ;)
10 januari 2010 om 12:23 #17587185origineel gepost door fast cow
wat ik wel leuk vond aan de f28 bak, ff naar z’n schakelen bij 180:angel en dan blijft hij door trekken tot 260, dan ging het wat langzamer maar uit eindelijk kwam hij boven de 280 uit. voor elke let, ff een ddv chip erin:angelJe ridjt toch V6??
indien met handbak:
effe bij 215 naar zijn 5 schakelen, en dan trekt ie door naar de 255km/u..
Willem
10 januari 2010 om 12:33 #17587186ik reed hier voor een kadett turbo en die had er een f28 onder. nu heb ik ook een 5 bak, mss in de toekomst een 6 bak eronder vermogen heeft hij genoeg.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.