5cm bij 3mm roest onder de passagiersdeur? hoe verwijderen?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum 5cm bij 3mm roest onder de passagiersdeur? hoe verwijderen?

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Vectra-gts C

hoe verwijder of verberg ik het kleine beetje roest dat onder mijn passagiersdeur zit.

alvast bedankt

GTS Vectra
      Deelnemer

Een vectra c heeft toch 12 jaar roest garantie????

Groetes Jurgen

janneman vectra c

@GTS Vectra wrote:

Een vectra c heeft toch 12 jaar roest garantie????

Groetes Jurgen

Moet deze dan niet dealer onderhouden zijn?

Jan

jraaf
          Deelnemer

Ja, maar zou het toch proberen. Heeft ie een slecht herstelde schade gehad? Ik verwacht idd geen roest op m’n vec!

Alhoewel m’n subframe vanwege roest al wel eens vervangen is. Dealer onderhouden maar het subframe is niet de carros dus geen garantie nog coulance volgens Opel Nederland :-(

Groet jraaf

Arjen
            Deelnemer

Waar valt een subframe dan onder?? Motoronderdelen?? Ik denk dat je je rechtsbijstandsverzekering moet inschakelen en hun een brief moet laten schrijven, want dit is absolute onzin.

jraaf
              Deelnemer

@Arjen wrote:

Waar valt een subframe dan onder?? Motoronderdelen?? Ik denk dat je je rechtsbijstandsverzekering moet inschakelen en hun een brief moet laten schrijven, want dit is absolute onzin.

Opel Nederland stelt dat ‘t onder de algenene garantie van 2 jaar valt. Ik heb een hele mooie brief van ze waar in staat dat ik mij tot de verkopende partij mag wenden.

Mijn VOD heeft ‘t gelukkig onder coulance vervangen.
                Aan een RBV heb je in dit soort gevallen helemaal niks. Die geven ook aan dat je het met de verkopende partij moet regelen.

Groet jraaf

Arjen
                Deelnemer

Dus je koopt een nieuwe auto en na 3 jaar is je subframe verrot. Je bent dus een gevaar op de weg op dat moment. En Opel Nederland stuurt je het bos in? Ik zou me kapot schamen als ik dit soort auto`s zou maken. Het blijft een fantastisch merk!!

jraaf
                  Deelnemer

@Arjen wrote:

Dus je koopt een nieuwe auto en na 3 jaar is je subframe verrot. Je bent dus een gevaar op de weg op dat moment. En Opel Nederland stuurt je het bos in? Ik zou me kapot schamen als ik dit soort auto`s zou maken. Het blijft een fantastisch merk!!

Nah mijn Vec is van 2004. Het schijnt te komen door het dempingsmateriaal wat ze voor de diesels gebruiken. Dat wordt nat en dan blijft het vocht liggen op de onderplaat tussen het subframe. Neemt niet weg dat een subframe niet mag roesten :( Coating is misschien ook niet goed geweest en ik heb gehoord dat het bij een B ook nog wel eens voor wil komen :hmmz

Gelukkig sta ik op erg goede voet mijn vod en heb er een sloper onder gezet van af een 2008 Vec welke in zeer goede staat was.
                    Nu houden we het bij elke beurt in de gaten. Opel nederland heeft mij namelijk belooft dat als het vaker voor zou komen en er een recall of iets dergelijks op komt, ik mijn centen terug krijg LOL :vertag Maar je weet maar nooit.

Groet jraaf

kaneelschep
                    Deelnemer

Dat over het rottende subframe heb ik hier wel vaker gelezen. :(
                      Maar het ging hier over de deur ;)

Arjen
                      Deelnemer

De roest aan de deur is een probleem van dezelfde orde. De consument mag verwachten dat een nieuwe auto na 3 jaar niet verrot is. Er is altijd een te verwachten levensduur van een gekocht product. De garantie is hier ook op afgestemd. Als je een nieuwe wasmachine koopt mag de consument verwachten dat hij minstens een paar jaar mee gaat en niet naar 2 jaar naar de stort kan. Garantiebepalingen veegt de rechter zo van tafel. Een rechter accepteert niet dat een auto zo slecht is dat hij na 3 jaar verrot is en niet door de APK komt. De fabrikant heeft er maar voor te zorgen dat hij iets goeds verkoopt zonder constructie- en ontwerpfouten. Want dat is het natuurlijk gewoon.

kaneelschep
                        Deelnemer

Maar zn vectra is volgens zn onderschrift toch uit 2004? die is dus 8 jaar oud :hmmz

kleinegee
                          Deelnemer

Maar die garantie van opel is volgens mij bij roest van binnen uit naar buiten.

kaneelschep
                            Deelnemer

De meeste deuren roesten ook van binnen naar buiten :) Door waterlekkage langs het raam.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.