Forumindex › Forums › Modellen › Manta › 5bak A Manta
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 maart 2011 om 23:18 #17234517
Ik ben bezig met inbouw 2.4 ik wil hier een 5 bak achter zetten.
Wat moet er gebruikt worden,of worden aangepast?
De 5 bak die ik heb komt uit een B Manta GSI:wtf21 maart 2011 om 00:48 #17841733De bak zelf zou moeten passen, misschien dat het mechanisme verlengt of moet worden ingekort. En een passend aandrijfas is ook wel handig. Versnellingsbak steun misschien veranderen. Heb even geduld, er zit hier vast wel iemand die dit weet :thumbup
Heeft aan de 2.4 een getrag 240 of een r25 gezeten, want anders kan je vliegwiel ook de verkeerde zijn21 maart 2011 om 06:22 #17841734aandrijfas van een b manta/ascona heb je nodig
en baksteun aanpassen..andere maken
en afhankelijk van hoe de pook mag komen het schakelmechanisme wel of niet inkorten21 maart 2011 om 06:41 #17841735de tussenas moet van een manta of ascona b automaat zijn die past perfect
21 maart 2011 om 07:31 #17841736ik heb zelf de versnellingspook ingekort,dan komt hij op dezelfde plek waar nu ook de pook zit
hangt er vanaf hoeveel ruimte je tunnel heeft,anders zijn er 2 plekken waar de bak de tunnel raakt als dat een beetje netjes naar binnen slaat is er genoeg ruimte
als er een automaat in heeft gezeten dan is de tunnel groot genoeg
ik heb zelf er een gewone 5 bak van een manta b achter kompleet met vliegwiel en drukgroep
ff ander steun maken voor versnellingsbakheb je geen automaat as,dan ff laten inkorten bij een bedrijf die dat doet
hier in veendam is dat technotrans
ik kan eventueel de lengte voor je opmeten
zal ook gelijk ff een foto maken van de ingekorte versnellingsbak pookgr kabouter
21 maart 2011 om 08:41 #17841737Je kunt de 5-bak gewoon zo in de tunnel hangen. Maar het kan zijn dat je inderdaad een paar subtiele klapjes moet geven.
Hou in de gaten met het inkorten van het schakelmechanisme de plek waar je console uitkomt. Hou dat aan als maat.De afstand van de tussenas moet tussen de 69 en 71cm zitten. Dan past het altijd. (tenminste die afstand pakken wij)
hier een foto van mij ingekorte mechanisme op de bak.
En nog een paar stap voor stapjes van internet. (misschien wel handig of goed voor ideetjes)
En om het stangetje in te korten
en dan nog de baksteun natuurlijk.
Hiervoor kun je gewoon een metale plaat gebruiken.
dan doe je wat kopervet o.i.d. aan de onderkant van de trilrubber op de bak
en laat je hem zachtjes op de plaat zakken die je in de tunnel hebt gemonteerd. dan zie je precies
waar je de gaten moet boren.Dan gaten boren, vastzetten en klaar is henk/kees/piet. ENZ :P
mvg Gerry.
En mocht je nog meer vragen hebben kun je ze altijd stellen.
21 maart 2011 om 23:45 #17841738ja zo heb ik ook met mijn pook gedaan
gr kabouter22 maart 2011 om 22:39 #17841739:)
Bedankt voor jullie reacties!
Ik kan hier weer mee aan de slag! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.