Forumindex › Forums › Overige › 4×4 › 4×4 -> rwd?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 oktober 2009 om 12:53 #17212985
Hallo,
Ik vroeg me af of het mogelijk is om je tussenbak vast te lassen, en dan de voorste aandrijfassen te demonteren?Gr Pascal
15 oktober 2009 om 16:11 #17535500weet niemand et?:hmmz
15 oktober 2009 om 21:59 #17535501nvt
16 oktober 2009 om 12:16 #17535502en dan.
groeten.
25 oktober 2009 om 12:01 #17535503dat is zeker mogelijk. of je dan nog rijd is een 2de:P
18 januari 2010 om 23:14 #17535504Ik zie dat de vraag al eens is gesteld, maar zie geen concreet antwoord die zegt waarom het wel of niet kan.
Is het mogelijk om op een redelijk simpele manier (dwz: wel lassen enzo, maar geen extra onderdelen) een 4×4 vectra of calibra om te bouwen naar achterwiel aangedreven?
18 januari 2010 om 23:28 #17535505Wat ik altijd begrepen heb is de achteras constructie niet sterk genoeg om alleen al achterwielaandrijving te fungeren. Het is ook geen 50/50 systeem, meer 80/20 om net die extra grip te hebben. Het is te simpel om te denken dat je er met het afkoppelen van de voorassen er al bent, mensen verwarren het te vaak met 4×4 systemen van bijv een tereinwagen, die zijn ontworpen om door de blubber te komen, de 4×4 van de calibra en de vectra zijn om extra tractie te creëeren om met hoog vermogen onderstuur tegen te gaan.
19 januari 2010 om 07:17 #17535506Oke, dus eigenlijk zijn die 4×4 systemen gewoon rotzooi omdat de voorwielen alsnog het meeste vermogen krijgen. Dan wordt het misschien zoeken naar een omega ofzo. Bedankt voor de info in ieder geval :)
19 januari 2010 om 10:58 #17535507Mja rotzooi, rotzooi, het is kwetsbaar en niet geschikt voor het gene jij ermee wilt gaan doen. Daar suggereer je net zo alsof een kurkentrekker ook rotzooi is omdat je er geen gat in beton mee kan boren. Het is er gewoonweg niet voor gemaakt.
20 januari 2010 om 00:50 #17535508Haha, ik verwachtte dat het op zijn minst 50/50 zou zijn, vraag me af hoeveel meerwaarde het nog heeft tov het extra gewicht dat je krijgt als het maar 80/20 zou zijn.
20 januari 2010 om 10:23 #17535509origineel gepost door Hacula
Haha, ik verwachtte dat het op zijn minst 50/50 zou zijn, vraag me af hoeveel meerwaarde het nog heeft tov het extra gewicht dat je krijgt als het maar 80/20 zou zijn.de verdeleing gaat volgens mij ook tot max 50/50
31 januari 2010 om 19:51 #17535510http://www.calibraturboclub.nl/calibraonderdelen/index.php?content=4X4
Kan zelf tot 100% op de achteras in extreme gevallen, normaal 76% op de vooras
1 februari 2010 om 00:42 #17535511Ah kijk, dat maakt het een stuk interessanter. Dan is het als 4×4 setup toch wel een goeie :thumbup
25 april 2010 om 10:39 #17535512kun je niet gewoon blok omdraaien en er een 265 achter zetten met commodore as? (wel beetje laswerk natuurlijk)
28 mei 2010 om 12:32 #1753551328 mei 2010 om 12:42 #17535514AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door freek corsa
http://www.youtube.com/watch?v=-CEnb2rkKQQoe dat vind die “warme”turbo vast leker
een douche van koelvloeistof:jerrytjah wel dikke slangen naar de ic en inlaat maar oude zooi naar de radiateur
:thumbup
:jerry2 juni 2010 om 20:08 #17535515en de motor olie in de turbo zal het ook niet op prijs stellen. eerst knetter heet gestoot worden en dan wordt ineens de motor afgezet:o.
klinkt toch wel lekker zo’n c20let :vertag
groetjes
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.