Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › 4×100 naar 5×110
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 juni 2009 om 16:47 #17210435
Simpele vraag, bestaan er adapters van 4×100 naar 5×110?
zou mijn velgkeuze wat makkelijker maken.gr Kim.
30 juni 2009 om 17:32 #17493029Volgens mij niet,ik heb toendertijd in het begin mijn velgen van mijn Astra F(4 gaats) mee over laten zetten op mijn Vectra B(5 gaats),daarvoor hebben ze toen de naven vervangen (en later weer terug laten veranderen naar 5 gaats toen ik nieuwe velgen kocht)
30 juni 2009 om 18:15 #17493030voor 4×100 is tog genoeg keuze, er worden genoeg vw en honda getuned met velgen die er na weer in de verkoop gaan, beetje goed kijken en je kunt heel mooi een setje vinden or
30 juni 2009 om 20:38 #174930314×100 is meer keuze in inderdaad dan 5×110.
Je kan op de sloop een setje naven halen en overzetten op je vec.
adapters bestaan volgens mij ook, maar dan krijg je hetzelfde effect als Spacers.
Dan moeten je velgen net maar passen met ET waardes enzo.1 juli 2009 om 03:18 #17493032de bedoeling was om originele Opel sportvelgen te halen,
bijvoorbeeld Vectra C gts velgen, of Astra coupe turbo oid.
en die op de Vectra B.
geeft een mooie sportieve maar toch originele look.5 gaats naven zal dan de enigste oplossing zijn.
zal ook nog eens dieper gaan zoeken naar mooie 4x100ers.1 juli 2009 om 10:53 #17493033volgens mij wat center toen ook bezig met zo’n naaf ombouw
die kan je vast wat meer vertellen over hoe en wat1 juli 2009 om 11:09 #17493034Vectra B2 heeft toch 5gaats?
1 juli 2009 om 11:32 #17493035origineel gepost door Stender
Vectra B2 heeft toch 5gaats?klopt, ik heb een B1 1.8, dus 4-gaats.
1 juli 2009 om 12:52 #174930361 juli 2009 om 13:02 #17493037Ja, mooi!
We zien de foto’s wel wanneer ze onder je vectra zitten!
1 juli 2009 om 16:56 #17493038Verwisselen naven van 4 naar 5 gaats in het kort.
Voor: (pas op, ABS sensor is makkelijk te slopen)
– wiel eraf halen
– remmen + schijf demonteren
– Fusee eraf halen
– klemring Wiellager los halen
– wiellager met naaf uit de fusee persen
– nieuw lager in fusee persen
– 5gaats naaf in het lager persen
– de boel meer afmonteren zoals het uit elkaar is gekomenAchter:
– stekker ABS los halen
– Remklauw en schijf van achter fusee afhalen
– handrem voeringen en delen demonteren
– ankerplaat demonteren
– Komplete naaf demonteren
– 5 gaats naaf monteren
– terug bouwen van de rest.Willem
2 juli 2009 om 02:27 #17493039origineel gepost door wim-v6
Verwisselen naven van 4 naar 5 gaats in het kort.Voor: (pas op, ABS sensor is makkelijk te slopen)
– wiel eraf halen
– remmen + schijf demonteren
– Fusee eraf halen
– klemring Wiellager los halen
– wiellager met naaf uit de fusee persen
– nieuw lager in fusee persen
– 5gaats naaf in het lager persen
– de boel meer afmonteren zoals het uit elkaar is gekomenAchter:
– stekker ABS los halen
– Remklauw en schijf van achter fusee afhalen
– handrem voeringen en delen demonteren
– ankerplaat demonteren
– Komplete naaf demonteren
– 5 gaats naaf monteren
– terug bouwen van de rest.Willem
Bedankt voor de uitleg Willem:thumbup
maar hier ga ik me toch niet aan wagen… ben zelf niet zo heel technisch aangelegd namelijk.
ik ga wel verder zoeken naar 4×100 rims:D
maar thx hoor. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.