Forumindex › Forums › Techniek › Elektrische problemen › 4e dynamo kapot in een half jaar…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 juni 2012 om 20:16 #18021946
A2 tellerbak in een A1 A2 of in een A3 ??
Willem
25 juni 2012 om 20:43 #18021947Ik heb er sinds een paar dagen een A3 dashboard in zitten ( in een A2), hierin zit een A3 tellerbak met toerenteller. Hiervoor had ik gewoon een standaard A2 dashboard, waar ik een A2 GSI tellerbak in wilde zetten, maar die brandde dus door.
En wat betreft die dynamo’s, zodra ze niet meer bijladen zijn ze bij mij kapot, of heb ik dat verkeerd?
25 juni 2012 om 21:00 #18021948Zoals ik al eerder zei, dat kun je verkeerd hebben.
Als een dynamo niet bekrachtigd wordt laadt ie ook niet op, maar dan is ie niet stuk.
En ja die tellerbak kan daar volgens mij mee te maken hebben.
En 4 dynamo’s achter elkaar kapot? Het kan maar is niet waarschijnlijk.
Maar goed, het blijft gissen op deze manier.27 juni 2012 om 17:10 #18021949Ik denk dat ik het euvel gevonden heb, ik had geen geschakelde spanning op m’n tellerbak… Denk dat ik met de ombouw naar 2.0 een draadje voor de geschakelde spanning gebruikt heb voor m’n brandstofpomprelais die de spanning regelde voor m’n tellerbak. Dus nu doen al m’n metertjes enzo het ook weer ;)
10 oktober 2012 om 19:04 #18021920Hierop even inhaken.
Ik heb een Corsa met 2.0 ltr blok erin en mijn dynamo is kapot gegaan, waarna ik een nieuwe heb gemonteerd.
De nieuwe heeft het net aan 30km volgehouden.
Vandaag weer een nieuwe besteld, maar moet ik nog monteren.
Ter info; het is een Delco Remy art no DRA6250 of IA0584
12v 70ampereIk lees hier dat er een regelaar zou moeten zijn.
Deze zat ook op mijn oude dynamo achterop,
bij het nieuwere type schijnt dat binnenin te zitten.
Of is er nog een andere regelaar in de auto aanwezig?Over het aansluiten van de dynamo.
Ik heb 3 kabeltjes aan de auto zitten en als volgt zat dat aangesloten:
1 wit/blauw kabeltje op de + van de dynamo.
2 kabels (een rode en een zwarte) op de D+ van de dynamo.
er zit een 3e aansluitpunt, W staat erbij, daar zit geen kabel aan, volgens de tekening is dit voor een “revolution” meter.
MOET daar iets op aangesloten worden, of geeft dat niet als daar niets aan zit?Het wit/blauw kabeltje is erg dun, ik kan niet exact zien waar die naartoe gaat.
De rode draad op de D+ is een mm of 4 en gaat naar de startmotor en zit gekoppeld aan de accudraad.
De zwarte draad op de D+ is een mm of 6 en kan ik ook niet volgen.
Aarde van de dynamo gaat dan via de steun zelf neem ik aan?Klopt dit alles zo op jullie eerste gevoel,
ik wil niet weer de ANWB nodig hebben, daar rijdt je tenslotte geen Opel voor :PVolgens mij, maar dat weet ik niet 100% zeker, ging het acculampje branden, vlak nadat ik het licht van de auto had aangezet.
Kan dat er mee te maken hebben of heb ik gewoon pech gehad met deze dynamo,
welke overigens wel onder garantie vervangen is.11 oktober 2012 om 19:11 #18021919Ik heb nu een ander merk dynamo gekregen, op advies van de verkoper aangesloten en alles lijkt weer te werken.
Nu even afwachten of deze wel heel wil blijven.16 oktober 2012 om 20:55 #18021921Blauw witte draadje gaat naar je acculampje achter je dashboard. Zwarte draad op de dynamo komt me niet bekend voor. Wel een zwart blokje, welke achterop de dynamo geschroefd is. De steun zelf geeft geen massa, er moet een dikke bruine draad van de bout van de dynamo naar je motorblok lopen. W+ ofzo hoef je zover ik weet niet aan te sluiten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.