Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › 40mm verlagen met originele dempers en 17"?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 oktober 2011 om 21:17 #17242829
Edit: vraagstelling aangepast
Het volgende is het geval:
Voor mijn 17″ velgen ben ik overgestapt van 60mm verlaging naar 40mm maar met dezelfde ingekorte dempers, ik denk dat het door de korte dempers komt maar de 40 mm veren zijn niet veel hoger dan de 60mm veren. Het is in iedergeval nog te laag om normaal te kunnen rijden. Daarom wilde ik de sportdempers vervangen voor de originele dempers zodat de voorspanning in de veer lager wordt en de auto hoger komt te staan, klopt mijn gedachengang?Iemand nog een setje goeie demperste koop?
Gr Ike
30 oktober 2011 om 21:51 #17934952Hulpveren zijn iets heel anders. Hulpveren zijn veren die je extra plaatst om de hoofdveren te helpen.
Wat jij omschrijft zijn bumpstops. Die zijn er zowel als tussenzetstukjes voor de veren als rubber ringen die je om de demperstang monteert.30 oktober 2011 om 21:57 #17934953Klopt, maar ik kwam een site tegen waar ze die zo beschreven.
Weite noemt ze spring spacers of spring distance kit, maar kan op ebay alleen sets voor de achteras vinden, lus dat weitec wel wat duurder is.
Ik zag ergens ook veerblokken die zitten tussen de windeingen in op maar niet over de hele winding heen, ik heb mijn vraagtekens daarbij.
Is er iemand hier met 40 mm weitec veren en 17″ velgen die geen problemen met de hoogte heeft?31 oktober 2011 om 18:00 #17934954uppie,
Iemand met 40mm verlaging met orignele dempers+17″ Wielen die goed uitkomt??
Dan weet ik of ik de dempers voor orignele versies kan ervangen…
31 oktober 2011 om 21:24 #17934955ik rij zelf op 17″ met -60 verlaging met gele koni dempers(hardheid verstelbaar), voor de apk op -40 veren.
heb geen problemen1 november 2011 om 12:47 #17934956@tigraivo wrote:
ik rij zelf op 17″ met -60 verlaging met gele koni dempers(hardheid verstelbaar), voor de apk op -40 veren.
heb geen problemenDan neem ik aan dat dat met lange dempers is (vandaar ook de -40 veren voor de keuring ivm los zitten de veren bij opkrikken)?
Ik heb het ook wel eens met -60 gehad van jamex in combinatie met die ingekorte dempers en de wielkasten lagen 1 á 2mm boven de banden(wanli 204/40).
Maar niet iedere veer is het zelfde, de dikte van de veer en aantal windingen maken het ook stijver/slapper.Hoe kon je ermee rijden dan?
1 november 2011 om 17:58 #17934951koni geel zijn kortere dempers als de orginele dempers.
de -60 veren komen inderdaad los bij het opkrikken.
met -60 veren heb ik ongeveer 5 mm over tussen de banden en de wielkasten.
ik heb wel de hardheid helemaal hard staan zo dat die zogoed als niet meer veert.ik kan er gewoon mee rijden zonder dat het ergens aanloopt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.