Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › 4 traps automaat onder Senator/Monza A1.5
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 juli 2011 om 23:36 #17240372
Hallo,
Nu het “eindelijk” vakantie is wordt het de hoogste tijd om de als een zeef lekkende 3 traps automaat in mijn senator A1.5 te vervangen door een 4 traps automaat.
Dank zij Remy van het Bigopel forum heb ik al veel informatie over het inbouwen van een 4 traps automaat:
http://www.bigopels.nl/forum/viewtopic.php?f=27&t=462″ onclick=”window.open(this.href);return false;
:wors :worsMaar nu zit in nog met de elektronica.
Op de volgende site: http://www.senator-monza.de/?z0DRJRUTmMTM9QUSNNVTmMjN9QUSF10UmUjM8lTM9EkUBBVT” onclick=”window.open(this.href);return false; staat wel veel maar sommige dingen begrijp ik nog niet.
Is het mogelijk dat de volgende lijst met informatie aangevuld wordt????? :wors
1: (blauw en groen) Loopt voor zo ver ik weet naar de bak. op de bak zit een roze en een zwarte kabel. Welke kleur hoort bij welke kleur?
2: Loopt naar de “sport” schakelaar naar de keuze pook. naar 4 versnelling schakelen of niet.
3: Loopt naar een schakelkast. Waar kan ik deze het beste in de auto plaatsen???
4: Massa. Spreekt voor zich.
5: Op http://www.senator-monza.de” onclick=”window.open(this.href);return false; staat dat deze 2 connectoren aan de schakelpook bevestigd moeten worden. Hoe moet ik dit doen? En kan dit met een schakelpook uit een A1.5?
6: Signaal van de puls gever. (Deze pak ik van de pulsgever van het digitale dashboard af)
7: Ik neem aan dat deze komen te vervallen omdat de pulsgever al stroom krijgt van het digitale dashboard.
8: Ik denk dat deze voor een boord computer is om de pulsen te tellen. (om de afstand te berekenen??)Ik maak trouwens gebruik van een digitaal dashboard. Is het wel mogelijk om de puls van de pulsgever ook voor de automaat te gebruiken?
Hoe kan ik het beste de de kickdown kabel monteer op een l-jetronich inlaat systeem?
Mijn dank is groot :wors :wors
9 juli 2011 om 07:24 #179079011 ik verwacht dat de stekker maar op 1 manier past
2 gaat inderdaad naar je schakelaartje voor stand 4 uit of aan
3 aangezien de kabelboom niet zo heel lang is, zul je tijdens montage vanzelf merken waar het schakelkastje komen moet,
ergens onder je middenconsole dus.
4 massa ja
5 op je schakelmechanisme zal wel een aansluit punt zitten voor die stekker
6 pulsgever signaal
7 kun je laten vervangen
8 kun je ook laten vervallen9 juli 2011 om 11:07 #179079021: Alle 4 kabels zijn afgeknipt. Aan de kleur code is niet te zien welke aan elkaar horen omdat het om blauw/ groen en zwart/ roze gaat.
5: Is deze connectie voor het achteruit rij licht???
7: Bedenk ik me net is deze zwarte en bruine niet de voeding voor de automaat bak.????9 juli 2011 om 13:52 #17907903AnoniemLid sinds:
1 January 1970kijk ff bij deze kabelboom, mis bij jou nummer 3, de ‘zwarte doos’ :shock: :D
heb de hele handel bij mij onder de console en dashboard zitten. :thumbup
heb eerst zitten knutselen om een mooi gaatje te maken voor de schakelaar 3-4,
ben nadien aan het ruimen, heb ik de originele er nog liggen :sleeping :mrgreen:9 juli 2011 om 20:49 #17907904kijk ff bij deze kabelboom, mis bij jou nummer 3, de ‘zwarte doos’ :shock: :D
Dat zwarte doosje heb ik. Deze foto komt van http://www.senator-monza.de” onclick=”window.open(this.href);return false;.
Waar is dit kastje eigenlijk voor???heb eerst zitten knutselen om een mooi gaatje te maken voor de schakelaar 3-4,
Ik heb een midden console van een Senator A2. (met een gat voor de 3-4 schakelaar)
Zit nu nog met de vragen:
nummer 1: verschillende kleuren. :wtf
nummer 5: op een keuze pook van een A1.5
nummer 7: kan deze komen te vervallen??? of is dit de voeding van de automaat???10 juli 2011 om 20:07 #17907905Na heel wat forums, vraagbaken en elektronische schema’s doorgewerkt te hebben ben ik qua elektronica tot volgende conclusie gekomen:
1: A blauw magneetklep voorste aansluiting op de bak zwart
B groen kickdown oliedruk schakelaar achterste aansluiting op de bak roze
2: Loopt naar de “sport” schakelaar naar de keuze pook. naar 4 versnelling schakelen of niet.
3: Loopt naar een schakelkast. Waar kan ik deze het beste in de auto plaatsen???
4: Massa. Spreekt voor zich.
5: verkeerd gelezen op http://www.senator-monza.de” onclick=”window.open(this.href);return false;. Dit is de voeding voor de automaat bak. Waarom hier 2 connectors zijn weet ik niet maar beide lopen naar nummer 3 en vandaar naar de nummer 2.
6: Signaal van de puls gever. (Deze pak ik van de pulsgever van het digitale dashboard af)
Bij een analoog klokkenspel uit een a2 zit deze pulsgever in het klokkenspel. Vandaar dat nummer 7 ook in het analoge klokken spel moet
om deze ingebouwde pulsgever te voeden.
7: Bij digitaal dashboard niet van toepassing omdat de pulsgever die aan de bak zit gevoed wordt door de kabel boom van het digitale dashboard.
8: Deze past zo op de kabel boom van het digitale dashboard die weer van de pulsgever komt. (Deze extra connectie op de kabel boom van het digitale dashboard is voor een board computer. (die ik niet heb dus schilt weer in de kabel knippen))Nu alleen nog de vraag: Hoe kan ik het beste de de kickdown kabel monteer op een l-jetronich inlaat systeem?
Of is dit gewoon zien en passend maken. (ben gek op voorbeelden :wors )13 juli 2011 om 21:47 #17907906normaal maak je de kickdownkabel ( tv kabel)
gewoon, zoals het hoort, vast in een metalen beugeltje, bestemd voor de tv kabel.mogelijk via kees in stavenisse nog te krijgen, of bij opel4ever.nl, en anders via de monza ghuru.de
17 juli 2011 om 01:01 #17907907Okay dank je wel.
Heb volgende week een afspraak bij opel4ever om de tv goed te maken.
Ben geen held met het las apparaat. :cry :P
9 augustus 2011 om 11:53 #17907908wat zat er eerst voor automatenbak onder en wat komt er nu onder ik bedoel dus type van de automaat aw03/71l met overdrive??
9 augustus 2011 om 17:05 #17907909Jip LE en AR bakken zitten samen met de Motronic systemen verweven..
En die bedrading is van een L bak en niet van een LE of AR
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.