Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › 4.0l Mantzel motor
- Dit onderwerp bevat 15 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 23 augustus 2017om 20:13 door mr-turbo.
-
AuteurBerichten
-
10 juli 2017 om 14:28 #18345787
Dag allen,
Ik ben in het bezit van een ascona B met Mantzel 4.0-24v motor (300pk).
De wagen heeft effe stilgestaan en nu draait de motor een beetje vierkant (raar maar waar). Weet iemand waar ik terecht kan voor de afstelling van men motor? Het moet iemand zijn die echt wel weet wat hij doet.
Ook elektrischgewijs moeten er enkele dingen nagekeken worden. Alle suggesties zijn welkom!Alvast bedankt!!
Mvg,
Square
11 juli 2017 om 22:45 #18345898Niemand? :help:
12 juli 2017 om 18:31 #18345928Als ie na lang stilstaan niet meer goed loopt, heeft dat weinig met de afstelling te maken lijkt me…
Injectoren eruit en laten reinigen en testen zou mijn eerste stap zijn, setje nieuwe bougies kan ook geen kwaad na lang staan.
Daarna lambda sensor eens lostrekken en kijken of ie beter loopt12 juli 2017 om 23:42 #18345952Hij draait alsof hij extreme nokkenassen heeft. Het typische ‘BRAP BRAP BRAP BRAP’ geluid bij stationair draaien en enorm naar benzine ruiken. Mss moet ik maar effe naar Mantzel in Duitsland voor een service en nazicht. Tenslotte is het maar een ritje van 1,5u. We zien wel hoe het uitdraait.
Toch bedankt voor de reactie!! :toppie:
13 juli 2017 om 09:30 #18345958Als ie echt teveel benzine krijgt lijkt het me een slecht idee om ermee naar Duitsland te gaan rijden, kan je als je aankomt gelijk een nieuwe bestellen ?
13 juli 2017 om 09:36 #18345959De techniek is wat afstelling ontsteking enz niet anders als de 3.0.
Klopt de ontstekingsvolgorde wel? Zijn alle bougies en bougiekabels nog in orde?
Controleer of de injectoren netjes openen en sluiten. Mischien blijft er wel een open staan.13 juli 2017 om 13:53 #18345968@ Mr. Turbo,
Hij gaat wel effectief op de trailer richting Duitsland
@ Haasje
Toen ik hem kocht liep hij perfect.
Dan heeft hij stilgestaan en nu is het dus dit fenomeen. Eens hij rijdt loopt alles wel soepel (op de benzinegeur na).
Eens op toeren eigenlijk. Want stationair op toeren draait hij ook goed.
We zullen het daar wel zien. Niemand kent zen motor beter dan de bouwer zelf denk ik dan…13 juli 2017 om 16:34 #18345973Ik ben bang dat je beter opzoek kunt gaan naar experts die ervaring hebben met cih motoren dan naar mantzel.
Aangezien dit voor mantzel zelf al een oud blokje is.Ze hebben daar tegenwoordig ook vrijwel niets meer in de schappen liggen wat betreft cih modellen.
14 juli 2017 om 08:58 #18346012En wie zijn die experts dan? Mij maakt het niet uit naar wie ik ga, zolang het maar iemand is die er iets van kent.
Ik dacht net dat Mantzel zo iemand was omdat ze zelf de motoren gebouwd hebben. Alé dat lijkt mij toch het meest logische…15 juli 2017 om 14:06 #18346052Vraag hier maar eens: http://www.henk-400.nl/
17 juli 2017 om 13:53 #18346138Fouten opsporen en de juiste diagnose stellen is een heel andere tak van sport als een nieuwe motor bouwen
Zoals ik eerder al schreef trek de lambdasensor eens los en kijk of en hoe ie daarop reageert
Lang stilstaan icm een lambdasensor die mogelijk niet onder de juiste hoek erin is gemaakt (na stilzetten vocht ophoping in sensor)
Kan soortgelijke problemen geven17 juli 2017 om 16:39 #18346145Mr-Turbo,
De afspraak is verleden week gemaakt. Aanstaande woensdag ga ik er effe met de trailer heen. Als blijkt dat ze buitensporige prijzen vragen, dan neem ik hem gelijk weer mee. Ze gingen er even naar kijken en inschatten wat de oorzaak was met daaraan de verbonden reparatiekosten. Dan pas geef ik groen licht dus lijkt me vrij eerlijk. Als ze praten over blok opengooien of andere zever dan weet ik dat ze het liefst de briefjes zien ipv een correcte service te bieden. Maar dan kom ik bij jou wel eens langs om hem na te kijken voor een vriendenprijske :rolling:
20 juli 2017 om 08:16 #18346232Gewoon naar Henk400 gaan in Gorredijk.
22 augustus 2017 om 20:32 #18347460En wat was het ?
22 augustus 2017 om 23:19 #18347474Wel hij is terug van afgelopen vrijdag.
Kostte me 2770€ en eigenlijk is er weinig aan gedaan.
– een sensor op intake aangepast.
– veer van de luchtmassameter (heb ik toch zo begrepen) aangepast.
– tweedehandse ecu met programmatie.
– K&N filter wordt nageleverd als ik hem op zen woord mag nemen.
– afregeling motor. (Cam timing)
– exhaust manifold vaster gedraaid.
– stationair toerental aangepast.Resultaat mag er dan wel weer zijn.
Van 265whp naar 300whp en 425NM koppel.
Heb filmpje van dyno maar weet niet hoe uploaden…23 augustus 2017 om 20:13 #183475022700€ ?? :no-money: das stevig, maar als jij tevreden bent, dat is alles wat telt ?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.