3e remlicht

Forumindex Forums Modellen Tigra 3e remlicht

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    bassyb

hallo allemaal,

Ik heb een opel tigra die 3 probleempjes heeft maar de grootste is wel dat me 3e remlicht het niet doet.

zal dit komen doordat de bekabeling niet goed is of de lampe kapot zijn?
      iemand verstand van waar ik het beste kan kijken

alvast bedankt

groenetijger

3e remlicht zijn veelal gewoon ledjes.. Ik vermoed dat je bekabeling niet goed is.

Heb je de verlichting in je klep/spoiler zitten, of boven bij je raam?
        Indien bij je raam, kun je kijken of je de bekabeling kunt volgen en kijken of je kabelbreuken of iets dergelijks tegenkomt.

Indien in je klep/spoiler, moet je aan de binnenkant er even de kap af schroeven. Stelt verder niets voor, en je komt geen aparte dingen tegen.. En dan ook de bekabeling controleren..

bassyb

oke ik zal strx kijken

groenetijger

No problem.
            Kijk maar even of je het gevonden krijgt.

bassyb

ik heb het lampje open gedaan maar ja je ziet een ledje met een zwart kapje en voor zover ik zie is de bekabeling ook goed… beste om langs auto monteur te gaan of?

alvast bedankt

groenetijger

Dan ga je meten..
                Leg een baksteen op de rem, of laat iemand anders op de rem drukken en kijk of je wel spanning meet (mits dat zo mogelijk is, of als je de rem ff los haalt)

Probleem moet ergens in zitten toch? ;)

Dominic

het is iig niet je schakelaartje ;)
                  anders deed je remlicht t compleet niet..

is maar een stukje van remlichten naar het 3e remlicht :D

bassyb

k ga er denk maar mee langs de garage want ik heb er zelf weinig verstand van ook al kan het maar 1 kabeltje zijn ^^ btw die 3e remlicht letje krijg ik er niet vanaf ik kom met me schroevedraaier niet onder mijn vleugel

groenetijger

Heel wijs dat als je het niet weet en niet wilt proberen, dat je dan naar de garage gaat..
                      Sommige mensen slopen eerst vanalles, en moeten dan nieuwe spullen kopen :P

Maar als je voorzichtig bent, en kijkt wat je doet (dus ook logisch denkt), kan er eigenlijk niks fout gaan.

Anoniem

* Heb laatst ook een derde remlicht ingebouwd in de kofferklep (originele plaats)

bij mij brandde de lamp alleen maar met uitgeschakelde hoofdverlichting maar met ingetrapte rem.. dus deed t niet als de lampen aan stonden.

* de aansluitingen van die led-lampjes doen het maar op 1 manier.. dat is de goede. ik bedoel, aansluitpunten omdraaien enz. net als bij IDE kabels van een harddisk/cd speler (werkt op 1 manier)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.