Ik heb een klein robleempje met me 3de remlicht die ik er later opgezet heb.
Als ik gewoon rem zonder verlichting aan doet hij het maar al ik met stad/Dimlicht aan doet me 3de remlicht het ineens niet meer ik denk zelf dat hij verkeerd aangesloten zit maar ik weet niet of iemand de keurcode weet van welke precies van je remlicht is hij zit op me achterlamp met mistlicht aangesoten
p.s. Het gaat om een opel Corsa B GSI Alvast bedankt;)
Maar ik heb even de vraagbaak erbij gepakt de draadkleuren zijn als volgt de plus draad van het 3e remlicht aansluiten op de zwart/gele draad in je achterlicht stekker en de min draad van het 3e remlicht aansluiten op de bruine draad in je achterlichtstekker of op je chassis !
Let ook goed op de plus en min van je derde remlicht dit omdat het gelijkspanning betreft en verkeerd om aansluiten dus ook niet werkt.
Ik denk dat je het derde remlicht’s negatief op de positief van je achterverlichting aangesloten hebt.
Zolang die uit staat is het potentiaalverschil 12volt en zoekt hij de min via dat lampje.
Schakelt die in, dan is het potentiaalverschil opgeheven en doet je remlicht inderdaad niks.
Negatief zou een bruine draad moeten zijn als ik het goed heb. Daar zou de negatief van het derde remlicht aan moeten zitten.
Ik ben vandaag gelijk uit me werk maar even aan de slag gegaan met me 3de rem licht en getest en ja hoor hij doet het zowel met als zonder dimlicht dus hartstikke bedankt voor de snelle reacties ben nu al blij met dit forum
Groet Kermisjong;)
Auteur
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.