Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › 3bar regelaar herkennen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 maart 2012 om 18:18 #17238286
Hallo,
Ik heb een m2.5 rotor c20xe in mijn corsa met een mtech chip.
Hier zit nog gewoon het originele 2.5 bar brandstofdrukregelaar op.Nu heb ik van de sloop een regelaar met een dieper ‘kuiltje’ bovenop maar er staat hetzelfde GM nummer op.
Zou dit een 3 bar regelaar wezen?Hoe herken ik een 3 bar drukregelaar?
Alvast bedankt,
Arie
11 maart 2012 om 19:36 #17885361als het goed is staat er gewoon 2.5 bar of 3 bar op hoor heb er hier 2 en het staat op beide op !!!
12 maart 2012 om 19:42 #17885359Ik heb er hier ook 2 van bosch (een met een dieper kuiltje als de ander) en op beide staat het niet.
Op allebei staat er ‘made in germany’ op de plek waar hieronder wel het aantal bar staat:
12 maart 2012 om 20:11 #17885360ik heb er ook 2 liggen, beide met 3.0bar erop.
zijn ook te koop als je interesse hebt! :angel
17 maart 2012 om 19:08 #17885362Heb van iemand die zijn Opel volgens mij goed kent gehoord dat je er pas bij veel hogere vermogens baat bij hebt omdat de hogere druk weer door de lambda en het motormanagement wordt gecompenseerd door kortere inspuiting. Toch zie ik zeer vaak dat er voor deze drukregelaar wordt gekozen, haalt het nou werkelijk wat uit?? :hmmz
Van een andere kennis hoorde ik weer dat je een 2.5 bar regelaar ook gewoon een ram kan geven om de druk te verhogen…. Hij zei, pijpje er om of een lange dop en dan een klap er op….
18 maart 2012 om 18:59 #17885363maar nu is de vraag nog niet beantwoord, hoe kerkenje indien er geen tekst op staat een 3.0 bar drukregelaar?
18 maart 2012 om 19:09 #17885364@Vinci wrote:
Heb van iemand die zijn Opel volgens mij goed kent gehoord dat je er pas bij veel hogere vermogens baat bij hebt omdat de hogere druk weer door de lambda en het motormanagement wordt gecompenseerd door kortere inspuiting. Toch zie ik zeer vaak dat er voor deze drukregelaar wordt gekozen, haalt het nou werkelijk wat uit?? :hmmz
Van een andere kennis hoorde ik weer dat je een 2.5 bar regelaar ook gewoon een ram kan geven om de druk te verhogen…. Hij zei, pijpje er om of een lange dop en dan een klap er op….
dan sla je te hard en dan spuit hij 3.5 bar in…. in doe en lange dop 10 erop en dan in draaien met een brommer poelie trekkertje en dan tegelijker tijd een brandstof druk meter erop.
18 maart 2012 om 19:48 #17885365Ik zou er ook niet zomaar op gaan rammen hoor, zou er lekker vanaf blijven, maar met een poelie en meter is een goede tip! :thumb
En dat zou ik de TS ook alleen maar aan kunnen raden, er op zetten en meten…. :vertag
29 april 2012 om 22:47 #17885366Deze zijn ook nog gewoon nieuw te bestellen
Je.kunt de 3 bar regelaars herkennen aan het diepere kuiltje.boven.op
Ivm de 2,5 bar regelaar die.nagenoeg vlak is van.boven3 mei 2012 om 16:13 #17885367HG Motorsport verkoopt van de mooie verstelbare die in de plaats komen van je standaard regelaar, dus op dezelfde plek!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.