3bar regelaar herkennen

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) 3bar regelaar herkennen

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238286
    CorsaTR
      Lid sinds:
      26 April 2009

      Hallo,

      Ik heb een m2.5 rotor c20xe in mijn corsa met een mtech chip.
      Hier zit nog gewoon het originele 2.5 bar brandstofdrukregelaar op.

      Nu heb ik van de sloop een regelaar met een dieper ‘kuiltje’ bovenop maar er staat hetzelfde GM nummer op.
      Zou dit een 3 bar regelaar wezen?

      Hoe herken ik een 3 bar drukregelaar?

      Alvast bedankt,

      Arie

      #17885361
      Noordpoolgsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 March 2009

        als het goed is staat er gewoon 2.5 bar of 3 bar op hoor heb er hier 2 en het staat op beide op !!!

        #17885359
        CorsaTR
          Lid sinds:
          26 April 2009

          Ik heb er hier ook 2 van bosch (een met een dieper kuiltje als de ander) en op beide staat het niet.

          Op allebei staat er ‘made in germany’ op de plek waar hieronder wel het aantal bar staat:

          #17885360
          GSI Racer
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 June 2009

            ik heb er ook 2 liggen, beide met 3.0bar erop.

            zijn ook te koop als je interesse hebt! :angel

            #17885362
            Vinci
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 August 2009

              Heb van iemand die zijn Opel volgens mij goed kent gehoord dat je er pas bij veel hogere vermogens baat bij hebt omdat de hogere druk weer door de lambda en het motormanagement wordt gecompenseerd door kortere inspuiting. Toch zie ik zeer vaak dat er voor deze drukregelaar wordt gekozen, haalt het nou werkelijk wat uit?? :hmmz

              Van een andere kennis hoorde ik weer dat je een 2.5 bar regelaar ook gewoon een ram kan geven om de druk te verhogen…. Hij zei, pijpje er om of een lange dop en dan een klap er op….

              #17885363
              Ludolph
                Lid sinds:
                25 June 2008

                maar nu is de vraag nog niet beantwoord, hoe kerkenje indien er geen tekst op staat een 3.0 bar drukregelaar?

                #17885364
                kiyamizio
                  Lid sinds:
                  5 February 2010

                  @Vinci wrote:

                  Heb van iemand die zijn Opel volgens mij goed kent gehoord dat je er pas bij veel hogere vermogens baat bij hebt omdat de hogere druk weer door de lambda en het motormanagement wordt gecompenseerd door kortere inspuiting. Toch zie ik zeer vaak dat er voor deze drukregelaar wordt gekozen, haalt het nou werkelijk wat uit?? :hmmz

                  Van een andere kennis hoorde ik weer dat je een 2.5 bar regelaar ook gewoon een ram kan geven om de druk te verhogen…. Hij zei, pijpje er om of een lange dop en dan een klap er op….

                  dan sla je te hard en dan spuit hij 3.5 bar in…. in doe en lange dop 10 erop en dan in draaien met een brommer poelie trekkertje en dan tegelijker tijd een brandstof druk meter erop.

                  #17885365
                  Vinci
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 August 2009

                    Ik zou er ook niet zomaar op gaan rammen hoor, zou er lekker vanaf blijven, maar met een poelie en meter is een goede tip! :thumb

                    En dat zou ik de TS ook alleen maar aan kunnen raden, er op zetten en meten…. :vertag

                    #17885366
                    david verburg
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      2 July 2004

                      Deze zijn ook nog gewoon nieuw te bestellen

                      Je.kunt de 3 bar regelaars herkennen aan het diepere kuiltje.boven.op
                      Ivm de 2,5 bar regelaar die.nagenoeg vlak is van.boven

                      #17885367
                      Corsa_GSi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        HG Motorsport verkoopt van de mooie verstelbare die in de plaats komen van je standaard regelaar, dus op dezelfde plek!

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.