Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › 3 punts gordels in kadett cabrio mogelijk ??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 oktober 2012 om 09:53 #17246010
Hallo,
graag zou ik willen weten of het mogelijk is om 3 puntsgordels in te bouwen op de achterbank
van een kadett cabrio.
Nu heb ik daar gewoon de 2 puntsgordel zitten, echter willen we graag ook onze kleine meid meenemen
in de cabrio en het kinderstoeltje is enkelt geschikt voor een 3 puntsgordel.Mijn vraag is dan ook heeft iemand ervaring met het plaatsen van een 3 puntsgordel of weet iemand of dat
uberhaupt mogelijk is in een kadett cabrio ??Ik hoor het graag.
Gr Vincent.
29 oktober 2012 om 21:41 #17986308Echt helemaal niemand ?? :wtf
30 oktober 2012 om 07:38 #17986309geen ervaring mee,maar als ik de constructie van de auto voor me haal,zou ik zeggen dat het niet kan.Je hebt geen enkel punt waar je de bovenste bevestiging kan maken,zo dat de gordel goed zal zitten.
Denk dat t sowieso keuringstechnisch een lastig verhaal zal worden omdat er nog zoiets is als typegoedkeuring,alhoewel je natuurlijk voor de keuring het spul eruit kan halen.
Denk dat voorin helaas toch de enige mogelijkheid is,of informeren of er een autostoeltje bestaat voor een 2 punts gordel.
IK weet dat vroeger toen mn ouders een eend hadden ik daar achterin zal in een stoeltje en volgens mn vader zat daar absoluut een 2 punts gordel in.30 oktober 2012 om 07:41 #17986310hier een stoeltje dat voor een heupgordel geschikt is,je hoeft dan dus de isofix beugel er niet bij te kopen.
Geen idee wat ie kost maar t is er dus wel.http://www.kinderveiligheid.nl/produkten.php?produkt_id=109&merk_id=1&cat=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;
30 oktober 2012 om 09:00 #17986311Hoi Vincent
Ik ken t probleem. Achterin kiept een normaal stoeltje idd voorover. Ik heb t stoeltje toendertijd dan ook gewoon voorin gezet.
Is wat lastiger voor je vrouwtje om steeds achterin te kruipen maar ik kan je zeggen dat de kleine met het dak omlaag wel de tijd van haar/zijn leven heeft king:
En denk eraan ,hoe vaak valt er niet er niet een speentje uit de mond of willen ze iets te drinken/eten. Dan is het wel weer handiger omdat je er dan beter aan kunt.
Aan jou de keus :hmmzGrtzz Pat
30 oktober 2012 om 09:59 #17986312Bedankt alemaal voor de reacties.
@ Pat70:
de vrouw achterin zetten voor de korte stukken iste doen, maar ja wij willen ermee naar Zuid Frankrijk haha
Ze heeft me al op meerdere manieren duidelijk gemaakt dat het dan geen optie is :swearWe gaan even kijken voor een andere optie.
Ik dacht zelf aan een stevge spanband ter vevanging van de 3 punt, dus wel in combi met de 2 punt.
Gr vinc
30 oktober 2012 om 11:14 #17986313Je kind vast zetten in spanbanden… hmmm ik weet het niet, dat is niet super veilig in geval van een ongeluk omdat je haar d’r dan niet direct uit krijgt.
Als je persé een driepuntsgordel wilt hebben en niks kunt vinden zou je kunnen overwegen om een bankdeel van de sloop te halen, daar een stuk uit te zagen en daar een gordel van de zelfde sloopauto doorheen reigen… heb je zelfde matriaal.
en zoiets zelf te maken.Of zoiets dergelijks. als je dan zorgt dat voor je apk je huidige gordel blijft bestaan moet t geen problemen opleveren toch?
Koop je zo’n zitje en verwerk je de onderdelen in een bankdeel wat je van de sloopt haalt.
als je dat verprutst kun je t weg knikkeren en opnieuw beginnen.en als je dan voor de apk moet zet je gewoon de orginele bankstukken terug en is er geen haan die er naar kraait.
30 oktober 2012 om 13:23 #17986314of dit stoeltje aanschaffen,die is geschikt voor een heupgordel.
dan ben je overal vanaf,is alles legaal en veilig en hoef je niks te verbouwen.http://www.kinderveiligheid.nl/produkten.php?produkt_id=109&merk_id=1&cat=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;
30 oktober 2012 om 18:39 #17986315kijk op de sloop oid bij een astra F cabrio
die hebben volgens mij 3punts en misschien kan je dat systeem er in lassen
31 oktober 2012 om 10:22 #17986316@Dennis. Je hebt gelijk. Heb er ff op verder gezocht en de volgende foto gezien ;
1 november 2012 om 19:34 #17986317@ japs:
de spanband was bedoelt voor het kinderstoeltje haha, niet onze kleine :thumb
@ asconahobbyist:
Heb er idd naar gekeken, maar het stoeltje is voorzover ik heb kunnen vinden nogal prijzig.
we hebben net een nieuwe stoel aangeschaft voor in de kadett (3punts), vandaar.
Heb nog even gekeken naar de inbouw uitleg, maar volgens mij heeft dit stoeltje dezelfde gordel punten als de stoel die we nu hebben.
Nog maar eens goed naar kijken.Ik zal idd is kijken naar dan systeem van de astra cabrio den.
als t niet te veel werk is, ist miss een optie.Gr Vinc
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.