Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › 3 keer het zelfde probleem….
- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 22 augustus 2017om 22:40 door
Anoniem.
-
AuteurBerichten
-
22 augustus 2017 om 00:41 #18347431
Anoniem
Ik heb een opel vectra B uit 2001 (218.000km)
De opel kreeg na trouwe dienst problemen met de motor, (180.000km?) Waarna mijn schoonvader (oud automonteur) een sensor vooraan van het motorblok vies was, wd40 en niks geen problemen meer!
2 maanden geleden was het probleem weer…
Het lampje van (abs) begon te branden op de snelweg en vrijwel 2 minuten erna begon de auto de haperen en op het moment dat ik achter de file moest aansluiten sloeg die af… lampjes begonnen te branden en te doen….
ANWB heeft me van de vluchtstrook naar een tankstation gereden en heeft toen de luchttoevoer gecheckt, spoot wat wd40 erin en toen draaide de auto met een wisselend toerental, toen werd ik naar mijn auto garage gebracht en hebben ze uiteindelijk een onderdeel vervangen wat aan de kant van de cabine zit, bovenaan in het midden, ik durf niet te zeggen hoe dit onderdeel heet met mijn 0,0% verstand van auto’s!
Op dat moment werd meteen verteld dat ik de distributie riem moest vervangen!
Ondertussen iets meer dan een maand verder toch met twijfels gedaan… nu heb ik 3 dagen erin gereden naar mijn werk en terug (160 km per dag)… hij begon weer te haperen en schokken,, is een paar keer uitgevallen, nu kon ik hem net niet meer starten…. naja als ik in de vrij veel gas bij geef slaat die wel aan, maar ik moet onnodig veel gas gebruiken om hem niet te laten afslaan….
Ik wil nu wel terug gaan naar de garage, maarja stel je voor hun hebben zelf een fout gemaakt bij het stellen van de distributieriem, kunnen ze zich er natuurlijk mooi omheen praten,,,
Vandaar mijn vraag, iemand enig idee hoe ik zelf een diagnose kan stellen?
Tevens plofte de uitlaat zonet heel erg toen ik hem probeerde aan de zetten, nat alsof de uitlaat lek is? Tevens zit er ook veel roet in de uitlaat….
Nu al zo’n 1000 euro betaalde aan de ANWB nieuwe onderdelen en mansuren natuurlijk….
Mijn auto is niet eens zoveel waard22 augustus 2017 om 01:13 #18347432Anoniem
Dit apparaat, dat op een flesje lijkt en aan het gasklephuis vast zit, verzorgt het stationair.
Wanneer deze vervuild of stuk is, loopt de motor niet lekker stationair en slaat steeds af.
Schoonmaken of vervangen.
Verder natuurlijk de auto uitlezen met op-com…22 augustus 2017 om 07:14 #18347433Stapmotor op een vectra b 2001? Is dat een z16xe of z18xe?
22 augustus 2017 om 10:57 #18347436Anoniem
22 augustus 2017 om 22:40 #18347471Anoniem
1 January 1970Blijkbaar zat een sensor niet goed (boven de distributie riem) die gaf aan dat de koelvloeistof 12 graden was, waarna de auto dus meer benzine injecteert! Denk dat die een stootje heeft gehad met het vervangen van de distributie?!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.