Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › 3 gang Automaat "probleempje"
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 augustus 2011 om 20:49 #17239089
Hallo allemaal,
Sinds deze week ben ik trotse bezitter van een Rekord E2 2.0E Luxus Automatic met Lockup.
Rijdt super, alleen schakelt de automaat volgens mij niet zoals het hoort.Als de bak koud is (dus zonder er eerst mee gereden te hebben) schakelt die nagenoeg goed.
Maar na een tijdje, als die warmer is, dan wordt het minder.Bij 40-45 km/uur gaat die al in de 3e versn. en ook gelijk na de 3e in de lockup.
Hierdoor heeft de motor heel erg weinig toeren, wat niet lekker rijdt.
Als ik dan ook maar even aan het gaspedaal kom, dan schiet de bak terug in de 2e en gelijk weer in de 3 en lockup.
Dus bij die snelheid eigenlijks continu heen en weer aan het schakelen.Ook als de bak warmer is dan schakelt die minder soepel, vooral met terugschakelen gaat gepaard met een redelijk hard geluid. (net alsof de baksteun stuk is, of de hardy-schijf van de cardan-as)
Maar die zijn in goede staat.
Dit doet de versn bak niet als die “koud” is.Maar ik vind sowieso dat de bak te snel opschakelt, koud en warm.
Hierdoor zit ik te denken dat de kick-down kabel niet goed afgesteld is.
Hoe stel ik deze kabel?11 augustus 2011 om 06:18 #17894319Misschien een open deur intrappen, maar……. Oliepeil van de bak bij bedrijfstemp goed? Vooral, omdat je problemen bij warme bak zich voordoen.
11 augustus 2011 om 10:36 #17894320Ja helaas, het oliepeil van de bak is goed bij warm en koud, dat was ook het eerste wat ik heb gecontroleerd.
En de olie ziet er nog mooi helder en rood uit.Vandaag eerst eens even wat nieuwe plaatjes in lassen bij beide veerpoten, zodat er een nieuwe apk op kan.
11 augustus 2011 om 10:40 #17894321AnoniemLid sinds:
1 January 1970je zou t filter kunne vervangen
niet het eerst wat bij je opkomt
omdat de olie nog helder ismaar wi weet heeft de vorige eigenaar dit probleem geprobeerd op te lossen met enkel olie verversen ;) ;)
kabel lijkt me sterk
omdat het probleem erger is bij warme motor/bak ;)11 augustus 2011 om 11:01 #17894322Ok, de filter zal ik binnenkort wel even vervangen.
Ik had 1 gezien op internet, weet iemand als dat de juiste is?
Bij AMtrans.nl Filterkit voor TH180/3L30
Ik heb waarschijnlijk de TH180C, omdat ik een lockup heb.
Maar dacht dat de filters hetzelfde zijn.
Of als iemand anders wat weet waar ik ze kan bestellen voor weinig.Wat ik bedoelde met de afstelling van de kabel, daarmee bedoel ik het probleem dat de bak te vroeg opschakeld in het algemeen. Dus ook als die koud is.
Ook dat de kickdown te snel komt vind ik.
Het andere probleem, dat die bokt met schakelen bij warme bak en dat de lockup zo vroeg inschakeld staat daar los van.Ik ben wel benieuwd naar wie ook zo’n 3 gang automaat hebben, hoe die schakelt.
Kunnen jullie me dat vertellen? bij welke toeren en snelheden die schakelt etc. etc.11 augustus 2011 om 11:13 #17894323Die 3-gang bakken schakelen op vacuum en de kabel is enkel voor de kickdown..
Olieprobleem is het zeker niet,aangezien bak normaal werkt zolang als ie olie opzuigt uit het carter,olie te weinig merk je goed in bochten of bij hard remmen en dan weer optrekken..
Ik zou het eens in het vacuum zoeken..
11 augustus 2011 om 17:02 #17894324Als je dan toch het filter vervangt zou ik ook even de remband afstellen. Dat is als de oliepan eraf is nog maar een kleine moeite.
13 augustus 2011 om 19:17 #17894325zat ook aan de vaccum modelator op de bak te denken…
of slang lek, of ding zelf overleden.13 augustus 2011 om 21:02 #17894326Dank voor de reacties.
Ik ben er nog niet mee bezig geweest, omdat ik eerst ben begonnen om nieuwe platen in het binnenscherm te lassen bij de beide veerpoten.
Apk is namelijk binnenkort verlopen en dit moet eerst even klaar.
Vandaag cd’tje binnen gekregen met werkplaatshandboek van Rekord.Nu las ik dat de Lockup pas inschakelt bij verschillende factoren, o.a.
– De rijsnelheid bedraagt meer dan 70 km/h (wordt gemeten door middel van drukregelaarschakelaar in de bak)
– De koelvloeistof-temperatuur is hoger dan 75 graden Celcius
– De onderdruk van de motor is hoger dan 90 mbarGisteren even opnieuw goed opgelet wat de bak nu precies doet.
Wat eerst even het belangrijkste probleem is, is dat de Lockup in “warme” situatie al inschakelt rond de 40 km/h
Dus niet zoals in het werkplaatshandboek staat, vanaf 70 km/h
Bij koude situatie heb ik dit probleem dus niet. De bak schakelt dan gewoon goed. Ik dacht eerst dat die te snel schakelde, maar dat is nader gezien niet zo.
Dus bij koude omstandigheden werkt de bak prima.
Dus dan denk ik dat de koelvloeistof temp. zender goed is, want als de bak warm is, dan schakelt de Lockup in, maar wel dus veel te vroeg.
Volgens mij is dan het meest logische wat niet goed werkt, de “drukregelaarschakelaar” die in de bak zit.
Deze is te testen staat in het boek.
Maar heeft iemand op dit forum hier toevallig al problemen mee gehad?Er is trouwens wel een 2.0s blok ingekomen ipv een 2.0E (begin dit jaar door de vorige eigenaar)
De injectie is gewoon overgezet.
Zal dit misschien ook een probleem kunnen veroorzaken hiermee?
Dacht het zelf niet, maar je weet het maar nooit. Vandaar dat ik het hier op dit forum vraag, ivm dat iemand dit misschien ook heeft gehad :)Ik zal in ieder geval als ik het laswerk klaar heb, de vacuüm slangen controleren.
16 september 2011 om 14:33 #17894327Hoi, misschien “mosterd na de maatlijd” maar kijk zeker even op http://www.summerlin.nl gespecialiseerd in automaatbakken en gaan niet gelijk over totrevisie zoals de meeste bedrijven. Ik heb er zelf goede ervaringen mee. Olie ververst, nieuw filter en vacuummodulator vervangen want dat kan het schakelmoment van de bak zeker wel beïnvloeden. Mijn bak TH180 werkt weer prima :D
Bellen is de moeite waard.Suc6
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.