Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › 3.2V6 GTS al ruim 2,5 jaar te koop bij Opel Dealer
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 februari 2013 om 14:29 #17255044
Deze mooie GTS 3.2V6 automaat uit 2003 met 211PK staat al sinds 17 juni 2010 bij de officiële Opel Dealer in Hengevelde/Haaksbergen te koop. Tot mijn verbazing kwam ik haar vandaag weer tegen bij de ‘Opel Dagen’, dus vandaar een paar actuele foto’s.
Hoewel het benzineverbruik – vooral bij een automaat – pittig zal zijn, verbaast het me toch enigszins. Misschien komt het, omdat ik zelf in een zilverstar GTS rondrij, maar ik gun deze zespitter met 124000km op de teller een nieuw baasje. Om de GTS velgen zitten overigens Michelin 215/50/17 velgen.
Het is niet dat ik aandelen heb bij deze dealer en de historie e.d. ken ik ook niet van de GTS, maar het lijkt me voor een liefhebber van een V6 een uitgelezen kans om een goede deal te kunnen sluiten. Het lijkt me sterk dat ze deze voor het museum hebben bewaard ;)
2 februari 2013 om 16:02 #18102474Of de vraagprijs ligt te hoog ;)
2 februari 2013 om 16:15 #18102475@joop1970 wrote:
Of de vraagprijs ligt te hoog ;)
Dat zou natuurlijk heel goed kunnen, maar met de wetenschap hoe lang deze al in het bezit is van die dealer, zou daar toch op in te spelen moeten zijn. Maar goed, ik heb geen verstand van de V6 motoren, dus het is ook meer bedoeld als
TIP VAN DE DAG
;)
2 februari 2013 om 18:06 #18102476ben ik 2 jaar geleden ook voor wezen kijken, maar de prijs was toen aan de hoge kant.
hij vroeg er destijd het dubbele voor en het is een automaat.2 februari 2013 om 21:13 #18102477@SigNumberOne wrote:
ben ik 2 jaar geleden ook voor wezen kijken, maar de prijs was toen aan de hoge kant.
hij vroeg er destijd het dubbele voor en het is een automaat.En wat is er mis met een automaat :???:
2 februari 2013 om 21:21 #18102478Even nagekeken en hij staat voor 7000 euro te koop. Dat is goedkoop om een 3.2v6 te rijden met maar 125000 op de teller. Het enigste nadeel is het bouwjaar, Januari 2003, dus 1 van de eerste Vectra C’s.
Deze auto zal naar een dikke motor liefhebber gaan, en die hebben we genoeg hier op het forum. king: Iemand die een goede auto wil hebben koopt een kleinere motorisering maar wel uit 2005 of zo.
2 februari 2013 om 22:10 #18102479@wagnas wrote:
Even nagekeken en hij staat voor 7000 euro te koop. Dat is goedkoop om een 3.2v6 te rijden met maar 125000 op de teller. Het enigste nadeel is het bouwjaar, Januari 2003, dus 1 van de eerste Vectra C’s.
Deze auto zal naar een dikke motor liefhebber gaan, en die hebben we genoeg hier op het forum. king: Iemand die een goede auto wil hebben koopt een kleinere motorisering maar wel uit 2005 of zo.
Heb de mijne sinds 2maart 2012 is van 2004 en koste maar 6400 euro toen 104000km dus vindt 7000 nog een hele prijs.
2 februari 2013 om 22:17 #18102480@chevy vectra 3.2 v6 wrote:
@wagnas wrote:
Even nagekeken en hij staat voor 7000 euro te koop. Dat is goedkoop om een 3.2v6 te rijden met maar 125000 op de teller. Het enigste nadeel is het bouwjaar, Januari 2003, dus 1 van de eerste Vectra C’s.
Deze auto zal naar een dikke motor liefhebber gaan, en die hebben we genoeg hier op het forum. king: Iemand die een goede auto wil hebben koopt een kleinere motorisering maar wel uit 2005 of zo.
Heb de mijne sinds 2maart 2012 is van 2004 en koste maar 6400 euro toen 104000km dus vindt 7000 nog een hele prijs.
Maar jij rijdt geen GTS ;).
2 februari 2013 om 22:24 #18102481Vind het jammer dat de Sedan geen handbak heeft, Helemaal Vet.
3.2 V6 eraf pulken en poetsen..
Simpele stalen velgen met originele Vectra-C doppen erop
Super Plus verassings pakket bij het stoplicht..Zou zelf wel een 2.8 V6 Sedan kunnen waarderen, zeker als deze gechipped is..
Willem
2 februari 2013 om 22:35 #18102482@wim-v6 wrote:
Vind het jammer dat de Sedan geen handbak heeft, Helemaal Vet.
3.2 V6 eraf pulken en poetsen..
Simpele stalen velgen met originele Vectra-C doppen erop
Super Plus verassings pakket bij het stoplicht..Zou zelf wel een 2.8 V6 Sedan kunnen waarderen, zeker als deze gechipped is..
Willem
Laat toevallig de letters er afgefrorren zijn vond ze vorige week op het randje van mijn bumper ik denk een voorteken.
Raar maar waar,laat ze er inderdaad af maar wieldoppen over mijn lijk Wim ps: wij gaan weer verpakkingen voor voerman doen wat een regeltjes heeft dat bedrijf zeg.2 februari 2013 om 23:26 #18102483Die regels zijn waus ja haha, ik hoor het van veel meer mensen.. (ZZP-ers).
Ik zit zelf aan de Overkant haha (Abbink)
Willem
3 februari 2013 om 09:23 #18102484@chevy vectra 3.2 v6 wrote:
@SigNumberOne wrote:
ben ik 2 jaar geleden ook voor wezen kijken, maar de prijs was toen aan de hoge kant.
hij vroeg er destijd het dubbele voor en het is een automaat.En wat is er mis met een automaat :???:
niks, maar vind het persoonlijk niet wat
4 februari 2013 om 20:28 #18102485Automaat is heerlijk. Ik trek er vaak zat een mede GTS’r uit die even inhoudt omdat ie moet schakelen…
4 februari 2013 om 20:54 #18102486@tuinmeubel wrote:
Automaat is heerlijk. Ik trek er vaak zat een mede GTS’r uit die even inhoudt omdat ie moet schakelen…
heb ik dus ook met mijn automaat :) wat nou traag….
ik snap dat niet…waarom ze dat zeggen4 februari 2013 om 22:46 #18102487Ik wil niks anders meer, heerlijk automaat en lijkt me zeker met een 3.2 v6 :wub
4 februari 2013 om 22:55 #18102488@yentl5552 wrote:
@tuinmeubel wrote:
Automaat is heerlijk. Ik trek er vaak zat een mede GTS’r uit die even inhoudt omdat ie moet schakelen…
heb ik dus ook met mijn automaat :) wat nou traag….
ik snap dat niet…waarom ze dat zeggenDat komt omdat de autospecificaties laten zien dat een handbak sneller is van 0-100 km/u.
Ja dat zal best, maar dat schakel je als een prof/F1 coureur.
Dus een automaat is naar mijn mening inderdaad sneller in de praktijk.5 februari 2013 om 10:34 #18102489@evertfisherman wrote:
@yentl5552 wrote:
@tuinmeubel wrote:
Automaat is heerlijk. Ik trek er vaak zat een mede GTS’r uit die even inhoudt omdat ie moet schakelen…
heb ik dus ook met mijn automaat :) wat nou traag….
ik snap dat niet…waarom ze dat zeggenDat komt omdat de autospecificaties laten zien dat een handbak sneller is van 0-100 km/u.
Ja dat zal best, maar dat schakel je als een prof/F1 coureur.
Dus een automaat is naar mijn mening inderdaad sneller in de praktijk.Scheelt nogal een end hoor, het verschil tussen de automaat met ellenlange gangen en de handgeschakelde versie met eigenlijk voor het mooie te korte gangen.
als je een beetje normaal schakelt fiets je zo’n automaat zo weg, ondanks het bijde 5bakken zijn..
Grootste probleem is het niet durven doorhalen van de motor, de meeste krijgen bibbers van dat rode vlak op de toerenteller..hieronder een verglijking van 4 auto’s waarvan ik de 2 buitenstaanders niet weggereden kreeg met een automaat, wel met de handbak, zonder de bak te vernaggelen zeg maar:
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=26563&id2=26562&id3=14107&id4=25566″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Willem
5 februari 2013 om 11:42 #18102490@wim-v6 wrote:
@evertfisherman wrote:
@yentl5552 wrote:
@tuinmeubel wrote:
Automaat is heerlijk. Ik trek er vaak zat een mede GTS’r uit die even inhoudt omdat ie moet schakelen…
heb ik dus ook met mijn automaat :) wat nou traag….
ik snap dat niet…waarom ze dat zeggenDat komt omdat de autospecificaties laten zien dat een handbak sneller is van 0-100 km/u.
Ja dat zal best, maar dat schakel je als een prof/F1 coureur.
Dus een automaat is naar mijn mening inderdaad sneller in de praktijk.Scheelt nogal een end hoor, het verschil tussen de automaat met ellenlange gangen en de handgeschakelde versie met eigenlijk voor het mooie te korte gangen.
als je een beetje normaal schakelt fiets je zo’n automaat zo weg, ondanks het bijde 5bakken zijn..
Grootste probleem is het niet durven doorhalen van de motor, de meeste krijgen bibbers van dat rode vlak op de toerenteller..hieronder een verglijking van 4 auto’s waarvan ik de 2 buitenstaanders niet weggereden kreeg met een automaat, wel met de handbak, zonder de bak te vernaggelen zeg maar:
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=26563&id2=26562&id3=14107&id4=25566″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Willem
Het verschil tussen een Signum v6 en GTS v6 is ook best geinig.
De signum is iets hoger en 130kg zwaarder. Scheelt een flinke bak topsnelheid..
5 februari 2013 om 12:51 #18102491zou best eens het verschil willen zien…
vanuit stilstand rij ik zelfs auto’s eruit die in 7,2 seconden op de 100 zouden moeten zitten…?
als we 60 rijden dan gaan we gelijk op tot 120km/u en dan is het doei .. maar dat komt door de v6als ik de kickdown moet gebruiken heb je inderdaad een pauze van 2 a 3 seconden :P
ik heb dan ook maar een 4bak.. automaat
misschien is dat anders…sowieso automaat rijden voor je dagelijkse auto = de beste keuze die ik ooit gemaakt hebt…
het is toch geen sportauto haha :wors
was eerst ook heel sceptisch tegenover automaten5 februari 2013 om 12:58 #18102492Standaard Vectra’s B naast elkaar gehad, automaat en Schakel..
De automaat legt het gelukkig ALTIJD af, mijn vorige deed netjes 8,2 sec naar de 100.
Dat red je niet met een 2.5 V6 automaat..Ook Ons Ronnie (Brombeer) met toen nog ongechipte 3liter automaat redde het niet tegen de 2.5 V6 in de Station.
Dit zijn keiharde feiten!!!maar ach heb ook handgeschakde i500’s zoekgereden met zowel de Champagne sedan, als Groene station.
Ik rijdt regelmatig met de automaat van Ron, en ik kan me er nog steeds niet in vinden, dat geld ook voor de automaat waar ik doordeweeks beroepsmatig mee rijdt, loop alleen maar de VLOEKEN op dat apparaat!!!
Willem
5 februari 2013 om 14:38 #18102493@wim-v6 wrote:
Standaard Vectra’s B naast elkaar gehad, automaat en Schakel..
De automaat legt het gelukkig ALTIJD af, mijn vorige deed netjes 8,2 sec naar de 100.
Dat red je niet met een 2.5 V6 automaat..Ook Ons Ronnie (Brombeer) met toen nog ongechipte 3liter automaat redde het niet tegen de 2.5 V6 in de Station.
Dit zijn keiharde feiten!!!maar ach heb ook handgeschakde i500’s zoekgereden met zowel de Champagne sedan, als Groene station.
Ik rijdt regelmatig met de automaat van Ron, en ik kan me er nog steeds niet in vinden, dat geld ook voor de automaat waar ik doordeweeks beroepsmatig mee rijdt, loop alleen maar de VLOEKEN op dat apparaat!!!
Willem
haha en ik word er zo moe van elke keer te moeten schakelen in me werkbus :wors
heb nog nooit in een handgeschakelde v6 gereden..
maar om nu een automaat sloom te noemen…
ik kan ondertussen gerust een blikje cola openen :Dals ik nu een “sport” auto koop ja dan wil ik schakelen
5 februari 2013 om 15:17 #18102494Ieder z’n ding toch? :thumb
Ik vind het vooral jammer dat je over de automaat relatief veel klachten hoort. (slippen, lekken, revisies etc)
5 februari 2013 om 16:00 #18102495@wim-v6 wrote:
@evertfisherman wrote:
@yentl5552 wrote:
@tuinmeubel wrote:
Automaat is heerlijk. Ik trek er vaak zat een mede GTS’r uit die even inhoudt omdat ie moet schakelen…
heb ik dus ook met mijn automaat :) wat nou traag….
ik snap dat niet…waarom ze dat zeggenDat komt omdat de autospecificaties laten zien dat een handbak sneller is van 0-100 km/u.
Ja dat zal best, maar dat schakel je als een prof/F1 coureur.
Dus een automaat is naar mijn mening inderdaad sneller in de praktijk.Scheelt nogal een end hoor, het verschil tussen de automaat met ellenlange gangen en de handgeschakelde versie met eigenlijk voor het mooie te korte gangen.
als je een beetje normaal schakelt fiets je zo’n automaat zo weg, ondanks het bijde 5bakken zijn..
Grootste probleem is het niet durven doorhalen van de motor, de meeste krijgen bibbers van dat rode vlak op de toerenteller..hieronder een verglijking van 4 auto’s waarvan ik de 2 buitenstaanders niet weggereden kreeg met een automaat, wel met de handbak, zonder de bak te vernaggelen zeg maar:
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=26563&id2=26562&id3=14107&id4=25566″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Willem
Ja ik zie het inderaad.
Wat jij zegt over dat rode vlak in de toerenteller, dat is wat ik bedoel.
Je moet ook durven om je naald in het rode gebied te brengen……5 februari 2013 om 21:46 #18102496@Kano wrote:
Ieder z’n ding toch? :thumb
Ik vind het vooral jammer dat je over de automaat relatief veel klachten hoort. (slippen, lekken, revisies etc)
Zorgne dat je het nieuwe type radiateur erin hebt, heb je weinig met zo’n bak.
Af en toe voorzien van verse ATF DII verlegt de levensduur.
en ja, ieder zijn ding.. tis best wel eens lekker hoor automaat..
heb een tijdje met een 540i station automaat gereden, maar dat is zeker geen straf om dan automaat te rijden..
Alleen doet ie dan weer niet wat je wenst, als je effe ergesn tussen moet, dan heb je echt de sportstand nodig, want gauw terugschakelen doet deze niet in de normale stand.. en dan komt het BMW karakter boven, dus weinig power in laag toeren.. zelfs deze Wereld V8!!! (kan niet anders zeggen)Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.