3.2/V6 (bj2003) STOTTEREN/INHOUDEN motormanagement

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum 3.2/V6 (bj2003) STOTTEREN/INHOUDEN motormanagement

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Nielz83

Allemaal,

Ik weet dat er al tig topics over gaan maar leg hem toch ook nog even voor mbt mijn V6 vec uit 2003:

Half jaar terug begon het motormanagement lampje branden tijdens het rijden waarbij de auto ging hikken/stotteren wat voornamelijk begon bij lange afstanden op de snelweg zodra het gas wat werd losgelaten en waarbij daarop volgend direct weer gas werd gegeven. Toen bleek er een lekkage te zitten in de koppaking waarbij ( naast reperatie lekkage ) er 6 nieuwe bougies + 2 nieuwe bobine’s zijn geplaats. Auto bleef echter stotteren en foutmelding op de bobine´s geven. Bobine´s zijn getest bij Bosch in Duitsland en bleken defect te zijn. Nu sinds 2 weken nieuwe bobine’s gekregen en nu vandaag bij een ritje Tilburg -> Venray weer het ‘mm’ lampje en weer het gestotter gehik van de auto.

Iemand idee? Zit er nu al een half jaar mee.. Kan het zijn dat het misschien aan de injectoren ligt??

Your help is needed………

:agent

wim-v6
      Deelnemer

wat is/zijn de storings code/s als ik vragen mag???

Willem

Nielz83

Hi Willem,

Als ik het me goed herinner waren dit 2 foutcodes die direct wijzen op bobine 1 en bobine 2. Dat was de laatste codes die ik heb laten uitlezen voordat ik dus de 2 bobine’s heb late testen en daarvoor 2 nieuwe heb gekregen. Exacte foutcodes weet ik echt niet meer….

thx

wim-v6
          Deelnemer

okeej…

Ja vervelend probleem, ik weet wel iemand die bobines heeft liggen (van een NIEUWE motor af), maar weet niet uit welke buurt je komt.

wil er best ook mijn oog op dit probleem gooien om te kijken of we het op kunnen lossen.

willem

Nielz83

Hi Willem,

Eigenlijk ga ik er nu vanuit dat het niet aan de bobine’s kan liggen aangezien hier net 2 nieuwe van Bosch in zitten. Mijn garage vertelde me dat het dan waarschijnlijk aan de injectoren kan liggen aangezien de auto ook hiervoor een foutmelding zal geven op de bobine’s. Je hulp is zeer welkom aangezien ik hier al een half jaar mee sukkel en ik geen geldboom in de tuin heb staan ;-)

Ik woon in Tilburg, Noord Brabant…

wim-v6
              Deelnemer

is opzich aardig aan te rijden richting berkel en rodenrijs denk ik zo (3/4 uur). kunnen we de injectors nakijken eventueel (aardig wat werk, dat wel, gehele inlaat moet los).

willem

Nielz83

klinkt goed! ik denk dat het aan de injectie ligt aangezien hij ook wat moeizaam trekt en niet echt lekker/vlot bijtrekt…

maar lees ook veel over luchtmassa / laaddruk / vacuumklep / EGR klep etc etc waar het dan eventueel aan kan liggen..

heb je een garage of die je dit gewoon lekker aan huis?

wim-v6
                  Deelnemer

Laaddruk valt al af, je hebt geen turbo erop hangen (tenmisnte origineel niet :vertag )

we kunnen overal naar kijken eventueel, heb uitleesapparatuur…

ik stuur je even een PM met mijn tel nr. voor makkelijker contact leggen.

Willem

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.