3.0e in ascona b

Forumindex Forums Modellen Ascona 3.0e in ascona b

  • Dit onderwerp is leeg.
22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257363
    Gubje
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 September 2006

      Vriend van mij opperde om een 3.0e in zijn ascona b in te bouwen.

      Hebben we wat zitten googlen maar eigenlijk niks wijzer.
      Hier iemand ervaring met waar je op moet letten? Kunnen kiezen uit getrag 265 (as aanpassen) of getrag 240 (zwakker). Beiden bakken zijn voorradig. Voor een 240 is in principe alles compleet, mits deze zo aan de motor past.
      Motorsteunen en carterpan past dit zo? En radiator naar voren verplaatsen noodzakelijk? Is zonde om te slijpen in de carroserie.

      #18137668
      mantadevil
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        je kan gewoon een 240 achter een 3.0 hangen ,heb medere gehad met een 3 liter en een 240 .
        ook heb ik een 2.0 turbo met 278pk gehad met 240 bak, gaat goed . is maar net wat je er mee doen gaat .
        Met lomp gedrag houd ook een 265 bak het niet altijd uit

        #18137669
        Gubje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 September 2006

          Ok is dus goed zat. Een ascona heeft achter niet superveel grip dus de wielen zullen door het doorspinnen de krachten wel verdelen. Bak probleem al opgelost dan.

          Ik ben toevallig op een filmpje op youtube uitgekomen, maar die heeft de motor naar achteren geplaatst ivm de gewichtsverdeling

          http://www.youtube.com/watch?v=rP3NKs1B3CU” onclick=”window.open(this.href);return false;

          Is dit noodzakelijk om nog fatsoenlijk te kunen rijden?

          Indien je naar voren plaatst komt het neer op toch de radiator ophanging weg slijpen (wat dus eigenlijk niet de bedoeling is) en andere radiator monteren, deze onderdelen namaken of kopen als je je tijd wil besparen http://link.marktplaats.nl/666985264″ onclick=”window.open(this.href);return false; en het zit er in?
          Of ook een carterpan verlassen?

          #18137670
          ikdenman
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 February 2010

            moet je ff aan ghanz vragen die heeft net een b manta omgebouwd naar 3.0 ! hij zit hier ook op het forum . hij kan je er alles over vertellen !

            #18137671
            Gubje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 September 2006

              Inderdaad stukken wijzer nu. Wegligging blijft het hekele punt.

              #18137672
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                bij een manta is net iets meer ruimte inde neus
                dus kom je met een 6 clinder iets makkelijker weg
                en dan met name met de radiateur

                je kunt al iets ruimte winnen door het weglaten van de visco fan
                en dan een platte elektrische fan b. spal

                maar kan natuurlijk ook via de sloop van een andere auto(veel goedkoper)

                punt blijft inderdaad de wegliging wil je toeren is het allemaal niet zo,n probleem
                wil je ook nog een scherpsturende bochten machine dan is het beter de motor naar achteren te verplaatsen
                maar dat geeft en veel grotere opperatie

                een modernere v6 is dan mischien nog wel mooier
                maar dan zijn de uitlaten het grootste probleem ;)

                #18137673
                Ghanz
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 July 2005

                  wat betreft de wegligging..

                  de mijne ligt in principe als een blok op de weg..
                  er niet vanaf te krijgen…

                  maaar alles kan kapot..
                  dus als je gewoon onwijs weggedrag vertoont.. tja dan kun je in een bocht wel eens aardig rechtuit schieten.

                  wat een verder euvel is… de achteras, totaaal geen gewicht op liggen.
                  dus het kontje wil wel heeeel graag alle kanten op.

                  #18137674
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    Is toch precies wat ik al postte

                    Gewichtverdeling is gewoon niet optimaal
                    Op deze manier

                    Te veel en te ver naar voren
                    En ja dan dus achter te weinig ;)

                    #18137675
                    Ghanz
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      31 July 2005

                      ook daar is een simpele oplossing voor :P

                      wat er van achter mist aan gewicht… moet er dan gewoon bij..
                      tja.. t geheel wordt er wel zwaarder van, maar t rijd wel helderweg beter.

                      #18137676
                      Anoniem
                        Lid sinds:
                        1 January 1970

                        Tjah dan heb je mischien meer grip

                        Maar ja meer gewicht wordt t sturen ook niet beter van

                        T is net wat je wil rechtuit hardgaan is niet zo moeilijk
                        Bochten nemen op snelheid
                        Is n ander verhaal ;)

                        #18137677
                        GS2.6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 March 2011

                          Het blijft gewoon te zwaar voor in zo een auto. Waarom niet een V blok?

                          #18137678
                          Gubje
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            26 September 2006

                            Al met al is het dus niet ideaal. Vind dat ik nu al redelijk wat onderstuur kan krijgen, maar dat ligt waarschijnlijk aan te stugge voorvering. Een keer een fatsoenlijk setje eronder zal wonderen doen. In ieder geval ik vind onderstuur met een achterwiel aandrijver niet echt prettig.

                            V-motor zou ook wel kunnen ja, maar is ook een heel project. Uitlaten lijkt me nog níet zo’n probleem, omdat vriend van mij custom made uitlaten maakt met buigmachine. Die motoren zijn ook niet schreeuwend duur trouwens, maar heb er niet zo’n heel positieve verhalen over gehoord.

                            #18137679
                            giuliettaevo
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              5 November 2006

                              v6 lijkt mij ook een betere keuze. Lichter, compacter en waarschijnlijk ook een stuk zuiniger door het modernere management.

                              Distributie netjes vervangen en dan zijn ze volgens mij best betrouwbaar. :D

                              #18137680
                              Anoniem
                                Lid sinds:
                                1 January 1970

                                @giuliettaevo wrote:

                                v6 lijkt mij ook een betere keuze. Lichter, compacter en waarschijnlijk ook een stuk zuiniger door het modernere management.

                                Distributie netjes vervangen en dan zijn ze volgens mij best betrouwbaar. :D

                                Volgens mij ook en als je n uitlaat buiger bij de hand hebt
                                Moet dat inderdaad ook op te lossen zijn

                                Als ik een 6 cilinder in een ascona wou dan werd het 100% cker een V6

                                #18137681
                                Ghanz
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  31 July 2005

                                  niks loopt zo fijn, als een 6 pitter in lijn :D

                                  #18137682
                                  Stender
                                  Moderator
                                    Lid sinds:
                                    5 April 2009

                                    Desnoods pak je een (moderner) BMW motorblok.

                                    #18137683
                                    Anoniem
                                      Lid sinds:
                                      1 January 1970
                                      Ghanz wrote:
                                      niks loopt zo fijn, als een 6 pitter in lijn

                                      och welnee doe dan een 8cilinder in Veeee :thumb :wors

                                      maar ook die is te zwaar in een ascona
                                      maar goed ieder z,n eigen ;)
                                      ik blijf erbij dat een v6 beter rijd (gewichtsverdeling)

                                      en betere cijfers heeft op gebied van pk gewicht
                                      en verbruik ;) :thumb

                                      #18137684
                                      Ghanz
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        31 July 2005

                                        ben ik helemaal met je eens Louwe… ( dat laatste dan. ;) )

                                        maar aangzien ik zelf al geen fan ben van de c20xe motoren…
                                        en zweer bij CIH power, tja.. dan moet er dus een c30ne in gehangen worden he :D
                                        maar… weggedrag, en alle zaken van dien… staan mij prima aan.
                                        ben dus zeker wel tevreden met mijn 6pitter cih in een manta b

                                        #18137685
                                        Anoniem
                                          Lid sinds:
                                          1 January 1970

                                          Tjah als je cih fan bent
                                          En wat meer wild
                                          Dan is de 6 in lijn inderdaad fijn :thumb

                                          Zelf heb ik de cih,s jaren geleden vaarwel gezegd

                                          Met n kleine pauze bij m.n toenmalige d rekord station
                                          Die kreeg wel n 6 in lijn

                                          Tjah ik ben weer wel gescharmeerd van de c20xe,s c20let.s
                                          Heb der intussen al n heel groepje verzameld ;)

                                          Ach is echt ieder voor zich welk type je t fijnst vind

                                          Ik vind wel als je n manta ascona mooi origineel restaureerd
                                          Dan hoort daar inderdaad niets anders in de een cih ;)

                                          #18137686
                                          mr-turbo
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            1 July 2004

                                            @louwe 16 klepper wrote:

                                            @Ghanz wrote:

                                            niks loopt zo fijn, als een 6 pitter in lijn

                                            och welnee doe dan een 8cilinder in Veeee :thumb :wors

                                            maar ook die is te zwaar in een ascona
                                            maar goed ieder z,n eigen ;)
                                            ik blijf erbij dat een v6 beter rijd (gewichtsverdeling)

                                            en betere cijfers heeft op gebied van pk gewicht
                                            en verbruik ;) :thumb

                                            dat zullen we tzt nog wel eens zien :D

                                            #18137687
                                            Anoniem
                                              Lid sinds:
                                              1 January 1970

                                              @mr-turbo wrote:

                                              @louwe 16 klepper wrote:

                                              @Ghanz wrote:

                                              niks loopt zo fijn, als een 6 pitter in lijn

                                              och welnee doe dan een 8cilinder in Veeee :thumb :wors

                                              maar ook die is te zwaar in een ascona
                                              maar goed ieder z,n eigen ;)
                                              ik blijf erbij dat een v6 beter rijd (gewichtsverdeling)

                                              en betere cijfers heeft op gebied van pk gewicht
                                              en verbruik ;) :thumb

                                              dat zullen we tzt nog wel eens zien :D

                                              Whahaha

                                              Was een a manta toch ;) :thumb
                                              Maar vordert dat al wat of is t net als mijn ascona??
                                              Goeie plannen versus te weinig tijd ;)

                                              #18137688
                                              mr-turbo
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                1 July 2004

                                                @louwe 16 klepper wrote:

                                                @mr-turbo wrote:

                                                @louwe 16 klepper wrote:

                                                @Ghanz wrote:

                                                niks loopt zo fijn, als een 6 pitter in lijn

                                                och welnee doe dan een 8cilinder in Veeee :thumb :wors

                                                maar ook die is te zwaar in een ascona
                                                maar goed ieder z,n eigen ;)
                                                ik blijf erbij dat een v6 beter rijd (gewichtsverdeling)

                                                en betere cijfers heeft op gebied van pk gewicht
                                                en verbruik ;) :thumb

                                                dat zullen we tzt nog wel eens zien :D

                                                Whahaha

                                                Was een a manta toch ;) :thumb
                                                Maar vordert dat al wat of is t net als mijn ascona??
                                                Goeie plannen versus te weinig tijd ;)

                                                Idd maar zit eraan te denken om um in mijn ascona te hangen tis nu zo’n beetje plug&play maar dan raak ik mijn compressormotor nooit meer kwijt… Dus liefst eerst daarvoor een koper…
                                                Maar heb nog 2 grotere ombouwen waar ik nu mee bezig ben, en de compressor loopt ook erg goed, dus heeft geen prioriteit

                                              22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
                                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.