Eindconclusie: nieuwe rotor, verdelerkap, puntjes, kabels en bougies hetzelfde resultaat…weer op 4 cilinders totdat ik hem aanraak dan wel op 6. Van ellende hem helemaal uit elkaar gehaald.
Onderin veel metaaldeeltjes tegengekomen en met veel bedoel ik ook veel.
Alles zo goed en kwaad als het ging schoongemaakt.
Hierna alles gereinigd, en waar nodig beetje olie op bewegende delen. Laag voor laag opgebouwd.
Na het in mekaar zetten starten en ..niets… vonk gecontroleerd ja die is er. weer starten weer niets.
Met het sluiten van de motorkap(etens tijd) kwam ik achter de oorzaak. Rotor lag nog in de rand op me te wachten…
SUKKEL dit is al de 2de keer dat ik dat vergeet.
Snel weer gemonteerd en starten en lopen natuurlijk, nu wel op 6 cilinders. Trekt weer redelijk, houdt nog wel in rondt het middengebied maar dit zal denk ik te maken hebbeen met de verdamper, die ik nieuw heb gekocht omdat ik dacht dat de oude aan revisie toe was.
Deze moet nog eens een keer goed worden afgesteld.
Groet