3.0 zes-in-lijn op gas

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 26 tot 30 (van in totaal 30)
  • Auteur
    mcc_alive

inderdaad heb gelijk hele set besteld, rotor – puntjes – verdelerkap.
      Als die er zijn dan is de gehele ontstekingslijn vervangen.

Dan rest nog alleen eens een keer de complete ontsteking eruit halen om na te kijken

mcc_alive

Eindconclusie: nieuwe rotor, verdelerkap, puntjes, kabels en bougies hetzelfde resultaat…weer op 4 cilinders totdat ik hem aanraak dan wel op 6. Van ellende hem helemaal uit elkaar gehaald.

Onderin veel metaaldeeltjes tegengekomen en met veel bedoel ik ook veel.
        Alles zo goed en kwaad als het ging schoongemaakt.

Hierna alles gereinigd, en waar nodig beetje olie op bewegende delen. Laag voor laag opgebouwd.
        Na het in mekaar zetten starten en ..niets… vonk gecontroleerd ja die is er. weer starten weer niets.
        Met het sluiten van de motorkap(etens tijd) kwam ik achter de oorzaak. Rotor lag nog in de rand op me te wachten…
        SUKKEL dit is al de 2de keer dat ik dat vergeet.

Snel weer gemonteerd en starten en lopen natuurlijk, nu wel op 6 cilinders. Trekt weer redelijk, houdt nog wel in rondt het middengebied maar dit zal denk ik te maken hebbeen met de verdamper, die ik nieuw heb gekocht omdat ik dacht dat de oude aan revisie toe was.
        Deze moet nog eens een keer goed worden afgesteld.

Groet

mcc_alive

Ah ik zie ik had de oplossing nog niet gepost.

Bleek heel veel koolstof onderin de ontsteking te liggen toen ik het huis leegmaakte. van al die versleten contactpunten en verdeelkappen in de loop der jaren.

Ding helemaal leegemaakt(wel 1 boutje moeten uitboren) stofzuiger erop en vervroeging weer netjes ganbaar gemaakt en hij liep hiernaar weer als een tierelier!!

Ghanz
          Deelnemer

:thumb

peter777
            Deelnemer

Niet een plek waar je standaard gaat zoeken voor een oplossing :) Had het zelf ook. Monza liep beroerd, alles nageplozen niks kunne vinden. Bleek uiteindelijk de vacuum vervroeging nogal vast te zitten door vliegroest. Onsteking uit elkaar, schoon gemaakt en toen liep de zaak al een stuk beter.

5 berichten aan het bekijken - 26 tot 30 (van in totaal 30)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.