Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › 3.0 vonkt niet/geen benzine aanvoer
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 januari 2013 om 18:50 #17254480
hallo allemaal,
ik heb nu een 3.0 omega blok in een 2.5 calibra gezet.
de in en uitlaat van de calibra zit er dus op.
Ook alle 2,5 sensoren zitten op de 3.0.nu wil de motor niet starten omdat hij helemaal niet vonkt.
Waar moet ik dit nu zoeken?Voor de ombouw liepen beide motoren zonder problemen, altijd te starten enz.
Kan de auto nu nog uitgelezen worden om te kijken waar het probleem zit?
JP
14 januari 2013 om 19:37 #18096017Als je alles goed hebt aangesloten kun je het beste uitlezen ja. Knippert MM lampje toevallig?
14 januari 2013 om 20:06 #18096018Nee branden en knipperen geen rare lampjes
14 januari 2013 om 21:55 #18096019vanavond uitgelezen met paperclip methode, geen foutcodes (behalve krukassensor omdat motor niet draait?)
hij krijgt ook geen benzine aanvoer kwamen we achter…
misschien kan iemand hier een link tussen leggen?
14 januari 2013 om 23:15 #18096020Brandstofpomp-relais wel (goed) aangesloten?
15 januari 2013 om 07:36 #18096021Geen open/beschadigde kabels in je kabelboom van motor?
En niet zeggen, nee kan niet zonder te kijken, die heb ik van de week al eerder een keer horen zeggen :-), maar dit was wel het probleem, waardoor een paar open kabels massasluiting aan het geven waren.
Dit resulteert ook in geen vonk/geen benzine.
Ff in de buurt kijken tussen motorcomputer en brandstoftrelais.15 januari 2013 om 11:50 #18096022Geschakelde plus niet vergeten toevallig ?
15 januari 2013 om 18:04 #18096023waar zit de geschakelde plus dan?
en waar zit brandstofpomp relais?
De startmotor doet t wel gewoon als ik de sleutel draai.
15 januari 2013 om 19:11 #18096024Brandstofpomp relais zit in motorruimte in een zwart “doosje”, daar zitten meestal 2 a 3 relais in.
15 januari 2013 om 19:36 #18096026zal kijken maar dat doosje is helemaal niet open geweest tijdens de motorwissel, dus zal m wel niet zijn
15 januari 2013 om 19:41 #18096025@jpb wrote:
zal kijken maar dat doosje is helemaal niet open geweest tijdens de motorwissel, dus zal m wel niet zijn
Nee maar kunnen d kabels zijn die naar die relais lopen.
Was afgelopen week ook bij de vectra van Gupy, in het topic hier onder jouw topic.
Bleek op 2 van de 4 relaispinnen te weinig stroom binnen te komen en waren uiteindelijk beschadige kabels.
Motor liep voor uitbouw ook altijd perfect, dus kan zelfs zoiets lulligs zijn.15 januari 2013 om 19:59 #18096027ok ga nog eens langs de kabels zoeken
16 januari 2013 om 09:29 #18096028is de computer van de 3l wel zonder startonderbreker?
staat als ik me niet vergis op de computer zelf iets in de code kon je het aflezen.. miss iemand die het wel weet hoe je dat kon zien!
maar als dit het geval is geeft hij ook geen brandstof
heb eventueel nog wel een 3l computer zonder startonderbreker
16 januari 2013 om 18:04 #18096029Even een aanvulling, Computer van de 2.5 zit er nu in/aan. De omega staat nog buiten dus we kunnen daar wel wat van ‘lenen’ maar volgens mij gaat dat niet 1,2,3.
We gaan de bekabeling nog eens langs. Weet iemand zo of de bobine van de omega ook (los van de stekker) eventueel te gebruiken is als test ? Dan kunnen we die ook uitsluiten.
16 januari 2013 om 22:21 #18096030De C25XE heeft volgens mij een losse geschakelde + in de motorruimte, deze komt niet bij de kabelboom binnen erbij, maar aan de bestuurders zijde in de motorruimte.
Willem
17 januari 2013 om 17:46 #18096031het was een x25xe, maakt dat nog uit?
17 januari 2013 om 17:59 #18096032je Computer en draadboom is van een C25XE als ik het goed begrijp (of een X25XE op basis van de C25XE, die heeft enzelfde draadboom)
17 januari 2013 om 18:09 #18096033denk dat je toch iets niet goed aangesloten hebt. aangezien het vorige blok zonder moeite starte !
21 januari 2013 om 21:19 #18096034Oorzaak gevonden!
Op de krukassensor had ik een nieuwe rubber ring gedaan, omdat deze dikker was dan origineel
Was de sensor niet ver genoeg in het blok geschroefd…Probleem weggenomen en hij sprong zonder moeite meteen aan!
:lol: :lol: :lol: :lol:Bedankt voor het mee denken!
17 juni 2013 om 10:54 #18096035lekker lullig….je zou et haast nooit vinden eigenlijk :shock:
18 juni 2013 om 14:23 #18096036haha… inderdaad, zijn van die kleine kloten dingen..
Willem
25 juli 2013 om 11:58 #18096037Het is waarschijnlijk de bedrading van je temperatuur sensor dat had ik vorig jaar wilde toen ook geen vonk geven als je de tech 2 met verloop tech 1 erop aansluit gaf hij aan dat de motor 400 graden was. Mijn bedrading was totaal versleten door olie lekkage zelfs de bedrading in het schutboord waren weg verteerd. heb nu alle slechte bedrading laten vervangen en start weer zoals het hoort en geen rare storingen meer. Hoop dat je hier wat aan hebt groetjes.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.