3.0 E problemen

Forumindex Forums Techniek Cih 3.0 E problemen

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223117
    toppertheo
      Lid sinds:
      3 February 2006

      heb een 3.0 E en die wil met volgas niet in toeren komen maar als je half gas geeft dan loopt hij wel door in de toeren.
      iemand een idee waar hij last van heeft??

      #17695357
      postbusmanta
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 July 2004

        Luchthoeveelheidsmeter die niet goed beweegt of geen goed contact maakt.

        Of brandstoffilter verstopt?

        #17695358
        gtw
          Lid sinds:
          1 July 2004

          plotseling ontstaan ? en als het in 1 keer mis was, wat heb je daarvoor er aan gedaan

          #17695359
          Keesjr
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 May 2006

            Eerste gedachtes, benzinefilter dicht, brandstofpomp slecht of drukregelaar bouwt te weinig druk op.

            #17695360
            toppertheo
              Lid sinds:
              3 February 2006

              heb de auto zo gekocht.
              volgens vorige eigenaar bij volgas in zijn 4 de versnelling in 1x geen vermogen meer en afgelopen.
              heb compressie test gedaan en allemaal rond 13 bar.
              luchtmassameter gaat mooi soepel heen en weer.
              er zit injectie op met grijze injectoren en heb de voorschakel weerstanden beide vervangen voor goede en het relaiskastje ook vervangen.
              boegies zijn zwart en lijkt alsof de motor verzuipt zodra je vol gas geeft en komt dan niet boven de 3000 a 3500 rpm, zodra je dan het gas naar halverwege laat zakken dan schiet hij wel door in toeren, ook staionaair loopt hij niet helemaal op 6 cilinders.
              heb al 6 nieuwe bougies geplaats en aan de ontsteking draaien helpt niks.

              alvast bedankt voor de reacties.

              groeten.

              #17695361
              boyanka
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 June 2005

                :hmmzzet eens een griptang op de benzine leiding bij de injectoeren. Dus de leiding een beetje nijpen en kijk eens hoe hij dan draaid.

                #17695362
                postbusmanta
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 July 2004

                  Dus hij krijgt teveel brandstof……………..

                  Brandstofdruk meten.
                  Die kan te hoog zijn door een defecte bezinedrukregelaar.

                  Er kan een slechte, lekkende injector tussen zitten.

                  Je gasklepschakelaar wellicht?

                  Je thermo-tijd-sensor in je thermostaathuis defect.

                  #17695363
                  boyanka
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    8 June 2005

                    origineel gepost door postbusmanta
                    Dus hij krijgt teveel brandstof……………..

                    Brandstofdruk meten.
                    Die kan te hoog zijn door een defecte bezinedrukregelaar.

                    Er kan een slechte, lekkende injector tussen zitten.

                    Je gasklepschakelaar wellicht?

                    Je thermo-tijd-sensor in je thermostaathuis defect.

                    ;)je motronic kan namelijk ook kapot zijn, ik heb dit eens gehad, hij verzoop.

                    #17695364
                    toppertheo
                      Lid sinds:
                      3 February 2006

                      vandaag even aan het prutsen geweest en heb er een ander drukregelaartje (dat potje wat onder de inlaat buis hangt en waar de brandstofleiding op zit) op gezet en probleem nog steeds het zelfde.

                      er zit ook nog iets van een drukregelaar vlak na de branstofpomp wat is dat voor ding??

                      #17695365
                      toppertheo
                        Lid sinds:
                        3 February 2006

                        als er 1 slechte lekkende injector is dan trekken de andere 5 cilinders hem volgensmij echt wel in de toeren.

                        als de gasklep schakelaar kapot is en op volgas staat dan moet hij hem toch gewoon bij volgas volle inspuit geven dus lijkt mij geen probleem.

                        als die termo-tijd-schakelaar kaopt is en hij op de choke staat dan moet hij met koude motor toch gewoon door trekken willen.

                        groeten theo.

                        #17695366
                        GSE
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 August 2006

                          Jip
                          Had vandaag soort van hetzelfde gekloot,maar bij mij was het een voorschakel weerstand cil 5 deed niet mee,dus eerst injector omgewisselt….vervolgens nog niks geen verandering,toen kwam ik er achter dat als ik aan de kabelboom friemelde bij het benzinepomp relais hij uitviel,dit kwam bij mij door kabelbreuk bij de weerstanden op 2 cil en omdat ie al vrij laag stationair liep,viel ie uit als ie op 4 cil moest gaan draaien.

                          Maar bij mij was duidelijk te merken dat ie tussen 1000 en 4000 toeren op 4/5 cil liep maar ik kon um wel door trekken naar de 6000 zonder problemen.

                          Massa 100% goed????

                          En is je gasklep positie sensor wel in orde,die heeft nl 3 standen stationair deel last en volgas en als ie bij volgas geen signaal krijgt gaat ie minder inspuiten en heb geen vermogen.

                          Temp sensor verdenk ik niet 1/2/3 omdat als ie kapot zou zijn ie zo veel zou inspuiten dat de computer denkt dat het ergens -50 is en dan zou ie in 1 minuut verzuipen.

                          Heb je al gekeken boven de computer of daar geen gat zit waar vocht naar binnen kan komen en zodoende in je computer kan komen,als dat zo is heb je misschien interne corrosie in je computer door water schade en misschien komt het daar door…Ik gok maar wat.

                          #17695367
                          toppertheo
                            Lid sinds:
                            3 February 2006

                            ik heb een extra gasklep sensor en een extra temp sensor dus zal deze beide vervangen en dan weer kijken wat hij doet.

                            bedankt voor het meedenken tot zo ver :wors

                            jullie horen wel of het opgelost is of niet.

                            groeten.

                            #17695368
                            toppertheo
                              Lid sinds:
                              3 February 2006

                              net even de gasklep positiesensor verwisseld maar geen effect.
                              toen ik met de gasklep bezig was zag ik dat er teveel kit aan het deksel van de luchtmassameter zat aan 1 kant dus deze is los geweest, dus heb ik het dekseltje er af gehaald en alles zag er prima uit onder het deksel, ook kon ik makkelijk de klep heen en weer bewegen zonder zware punten ofzo dus lijkt mij prima.
                              toen heb ik de auto gestart en als ik volgas geef dan begint de auto flink te stotteren en komt niet boven de 3000 rpm uit maar als ik de lucht massameter boven bij het klepje een beetje tegen houd dan schiet hij wel door in de toeren en reageerd redelijk goed op het gas dus denk dat het dan toch de luchtmassameter is die kapot is hoewel er niets te zien of te voelen is aan de luchtmassameter.
                              het nummer van mijn luchtmassameter is: 0280 202 024
                              weet iemand of dit een luchtmassameter van een 3.0E is?? en heeft toevallig iemand zo’n ding liggen en wil die verkopen :vertag

                              groeten Theo.

                              #17695369
                              GSE
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                5 August 2006

                                024 is van een 2500 das zeker:

                                007=30E L-jetronic
                                034 (dacht ik)=LE-jetronic

                                Je hebt de verkeerde luchtweger,maar ik heb ook eens ooit een 2500 luchtweger op een 3 liter gehad en deze liep goed,neem anders de juiste luchtweger:

                                007 is 7 polig en voor grijze injectore
                                034 of 032 is 5 polig voor gele injectoren

                                #17695370
                                DevilraY
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  10 January 2005

                                  Hoe lang zit je benzine al in je tank?

                                  #17695371
                                  toppertheo
                                    Lid sinds:
                                    3 February 2006

                                    bedankt voor de reacties.

                                    ik heb L-jetronic volgensmij (grijze injectoren) dus moet een luchtmassameter hebben met 007 op het eind en heb inderdaad 7 polige stekker.
                                    heb toevallig een luchtmassameter van een ascona 2.0E liggen met code 006 maar met deze luchtmassameter er op word het alleen maar erger.

                                    weet niet zeker hoelang de benzine er in zit maar meende iets van 3a4 maanden.
                                    wel heeft de vorige eigenaar gereden in duitsland vlak voor hij deze kwaal kreeg en kwam dus in duitsland stil te staan, zou hij daar dan euro 91 getankt hebben :o wel is de tank half leeg dus heeft dan wel een behoorlijke tijd op die benzine gereden.

                                    ik heb de veer van de luchtmassameter strakker gezet en nu wil hij wel op toeren komen maar heeft maar weinig power dus er is nog steeds iets behoorlijk mis.

                                    groeten.

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.