3.0 24v loopt niet lekker

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD 3.0 24v loopt niet lekker

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    mar10manta
    Deelnemer

`de 3.0 24v in mijn manta loopt niet lekker en zeker niet op 6 cilinders soms. en paar grote knallen en dan gaat hij weer.

richardschaeks
      Deelnemer

bougiekabels? heb t zelfde gehad met mijne 3.0 v6 (mv6)

mar10manta
        Deelnemer

ik heb net nieuwe zwarte op zitten, omdat ik de rode niet mooi vind

voederbiet
          Deelnemer

heeft het blok voor inbouw lang still gestaan? kan zijn dat een injector blijft hangen heb dit zelf ook gehad met mijn senator, deed het soms wel en soms niet.

Anoniem

@mar10manta wrote:

ik heb net nieuwe zwarte op zitten, omdat ik de rode niet mooi vind

de 24v’s kunnen nogal gevoelig zijn met die zwarte kabels,
              zou best kunnen zijn dat er goede zwarte kabels zijn voor dit blokkie
              ik hoor en lees helaas meerdere klachten over op andere faunas.
              mits heb je de rode nog liggen, test het dan even uit, om de zwarte kabels uit te sluiten.

Het kan uiteraard ook zijn dat er een of meerdere injectors minder zijn gaan presteren,
              kijk je bougies allemaal even na, of die gelijke verbruikers sporen vertonen,
              zo ja, dan zou ik het bij de kabels-verdelerkap gaan zoeken.

mar10manta
              Deelnemer

nou vandaag auto gestart geen probleem ff mee gereden op de weg naar huis ff wat hapering een flinke knal en gaan maar weer. bougiekabels nog niet omgewisseld maar ik heb ze nog liggen! injectors die minder presteren! laten reiningen dan? os helpt dat niet? kunnen niet vastzitten heb er al een heel seizoen mee gereden.

GS2.6
                Deelnemer

W.b. de injektoren, of even laten reinigen bij een bedrijf of zelf even doorspuiten.

mar10manta
                  Deelnemer

@GS2.6 wrote:

W.b. de injektoren, of even laten reinigen bij een bedrijf of zelf even doorspuiten.

w.b de injectoren?

Anoniem

denk zelf nog steeds aan het [lekke] electric gedeelte, waaronder de kabels, doe eerst even de test met die oude kabels,
                      en test evt je verdelerkap ook ff, weet niet of jij die vervangen hebt.

nog niet opgelost, dan de iets grotere klus ?
                      het hele injector gebeuren loshalen, en testen of ze allemaal evenredig spuiten
                      hebben we ook met de mijne gedaan, bleken er 4 dienstweigeraars bij te zitten. [lang stil gestaan]
                      [die wou helemaal niet starten :shock:, na vervanging injectoren was het starten en lopen]

reinigen is mogelijk bij een revisiebedrijf, schat de prijs op ongeveer 25 euro per injector. :thumb

voor een betere doorstroming van je brandstof kan een andere/schone brandstoffilter ook helpen :thumbup

mar10manta
                      Deelnemer

ga morgen ff mijn (oude) rode org. kabels er terug opzetten

mar10manta
                        Deelnemer

PROBLEEM NIET !!!! opglost!!! vreemd hij doet het alleen als hij warm is , als de motor koud is geen probleem, maar zodra hij op temperatuur komt begint hij in te houden. ik heb dit ook als eens gehad met een i200, zat het in de LMM.
                          misschien heeft de warmte er mee te maken de kabels naar de LMM hangen boven de uitlaatspreidstukken en ik heb geen hitteschild erop! ik heb er nieuw setje rode beru`opgezet behalve dekabel van de verdeelkap naar de bobine

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.