Forumindex › Forums › Modellen › Manta › 3.0 24v in een A Manta?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 december 2013 om 18:53 #17262581
Hoi mannen!
Even een vraagje, ik ben bezig met mijn geliefde A Manta.
Daar komt een gereviseerde 3.0 24v van Senator in.
Nu weet ik dat het wel eens gedaan is, maar heeft iemand op dit forum er ervaring mee en heeft iemand de aanpassingen gedocumenteerd?
Zodat ik daar even mee kan bellen of mailen, voor wat foto’s o.i.d?
Dan is het namelijk niet zo veel passen en meten meer, maar gewoon nabootsen!Ik hoop dat iemand me wat info kan geven!
Groeten Theo!!
14 december 2013 om 19:33 #18199646moet je contact opnemen met jo1 die heeft dit al meerdere malen gedaan
15 december 2013 om 17:22 #18199647Anders achterasrevisie.nl die heeft ook een a manta met 24V erin
15 december 2013 om 17:38 #18199648@voederbiet wrote:
Anders achterasrevisie.nl die heeft ook een a manta met 24V erin
Zit op het forum als Manta 24V, Danny en z’n vader (Marco) hebben alle 2 een 24v in hun A Manta liggen.
15 december 2013 om 20:14 #18199649danny heeft een 24v marco rijd met een 12v
maar danny kan het een en ander uitleggen en jo ook
dat zijn de experts16 december 2013 om 16:30 #18199650Past niet … :jerry
16 december 2013 om 20:02 #18199651AnoniemLid sinds:
1 January 1970wil je dan echt wat extreems met n 6 pitter doen
pak dan een lotus omega 6cilinder ;)
das tenminste nog niet zo vaak gedaan :shock:info is zat te vinden over een 24v ombouw
als je even de moeite neemt om de zoek functie te gebruiken17 december 2013 om 19:47 #18199652bij het 30 jarig bestaan van de Mantaclub stond een Manta A waar een Lotus motor in heeft gelegen :wors
Op het TE topic bovenaan het manta gedeelte staat ook een groene Duitse TE2800 waar ook een 24V in zit, staan vast wel foto’s op
18 december 2013 om 22:09 #18199653Meeste werk zit um in de enorme 6 bak en de turbos en de rechterchassisbalk die aangepast moet worden,lastigste is nog de motor voor acceptabel geld kopen :D
19 december 2013 om 20:28 #18199654@mr-turbo wrote:
Meeste werk zit um in de enorme 6 bak en de turbos en de rechterchassisbalk die aangepast moet worden,lastigste is nog de motor voor acceptabel geld kopen :D
De rede dat ze hem er weer uit gehaald hadden was dat de bak zo laag zat dat hij af en toe de grond raakte en er was eigenlijk ook niet normaal mee te rijden
20 december 2013 om 08:57 #18199655@Duurt wrote:
@mr-turbo wrote:
Meeste werk zit um in de enorme 6 bak en de turbos en de rechterchassisbalk die aangepast moet worden,lastigste is nog de motor voor acceptabel geld kopen :D
De rede dat ze hem er weer uit gehaald hadden was dat de bak zo laag zat dat hij af en toe de grond raakte en er was eigenlijk ook niet normaal mee te rijden
Nu is alles natuurlijk wel op te lossen maar het is gewoon een onhandige bak, bij mij kwam die 6 bak niet te laag, hij blijft boven de rechter en linker chassisbalk aan de onderkant, maar de lengte en met name het enorme koppelingshuis heeft gewoon veel ruimte nodig en daardoor moest zelfs de pedalerie een stuk aangepast worden :???:
20 december 2013 om 09:12 #18199656in een omega en corvette is dan ook ruimte zat voor die bak
20 december 2013 om 11:06 #18199657Bij een Corvette zit die op de achteras, en omega is een stukje breder op die plek
7 januari 2014 om 22:11 #18199645snelle 6pitter
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m745384297-lotus-omega-motor.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
of snel kleppendeksel
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m760471510-opel-senator-omega-24v-4-0-irmscher.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;14 januari 2014 om 20:10 #18199658Ben benieuwd waar die motor voor verkocht is…
15 januari 2014 om 18:15 #18199659hij is nog steeds te koop, hij had er twee advertentie’s op staan
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m765557344-lotus-omega-motor-met-bak.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
21 augustus 2014 om 11:42 #18199660Bedankt mannen!
Sorry voor de hele late reactie, school had weer voorrang etc…
Over 2 weken wordt het blok bij mij afgeleverd.
Heeft Danny de 24v Manta nog steeds? Dan breng ik die een bezoekje binnenkort.Groeten Theo!
21 augustus 2014 om 13:09 #18199661Ik zou die 24V meer naar achteren inbouwen, heeft een veel betere wegligging. :thumb :thumb
Een V6 twinturbo zou mijn keuze zijn. ;)
:jerry
21 augustus 2014 om 20:19 #18199662je kan uitzoeken wat je wilt, net als ik, jaren van rondvragen en zoeken, helemaal gek worden van alle info en moeilijke verhalen en t idee krijgen dat je steeds verder van huis raakt. Totdat je gewoon begint met de motor erboven te hangen en met je slijptol in de rondte te gaan zodat t past en dan valt t uiteindelijk wel mee als je je gezonde verstand erbij houdt. Dit is mijn ervaring iig.
Oftewel de wijze les die Jo mij heeft geleerd: Gewoon doen je ziet vanzelf wat niet kan :wors
evt voor onderdelen zoals vliegwiel, koppeling voor op een 240 bak kun je bij ronald bolz terecht: info@24v-tech.de, ook alle motoronderdelen voor een redelijke prijs25 augustus 2014 om 20:45 #18199663@Tomvt wrote:
je kan uitzoeken wat je wilt, net als ik, jaren van rondvragen en zoeken, helemaal gek worden van alle info en moeilijke verhalen en t idee krijgen dat je steeds verder van huis raakt. Totdat je gewoon begint met de motor erboven te hangen en met je slijptol in de rondte te gaan zodat t past en dan valt t uiteindelijk wel mee als je je gezonde verstand erbij houdt. Dit is mijn ervaring iig.
Oftewel de wijze les die Jo mij heeft geleerd: Gewoon doen je ziet vanzelf wat niet kan :wors
evt voor onderdelen zoals vliegwiel, koppeling voor op een 240 bak kun je bij ronald bolz terecht: info@24v-tech.de, ook alle motoronderdelen voor een redelijke prijsow niet dat je het verkeerd begrijpt, je mag nog steeds gewoon dingen vragen hoor king:
wat jethro ook zegt, probeer het zo ver mogelijk naar achter te bouwen, heb het bij mijn b met de versnellingsbakboutjes bijna tegen het schutbord zitten, in de bak zit een schuifstuk met een veer, als je dan een wat kortere veer gebruikt (anders krijg je de tussenas eer niet meer tussen) compenseert dit schuifstuk dat je bak verder naar achter komt, wel goed dat schuifstuk opschuren want die heeft met het gedeelte wat ie er dan verder inkomt altijd in de buitenlucht gehangen en dus vuil en verroest, ander gaat ie lekken. De baksteun kun je simpel zelf maken dan met 2 dikke plaatjes en 2 industrierubbers.8 oktober 2014 om 20:13 #18199664@ThepoManta wrote:
Bedankt mannen!
Sorry voor de hele late reactie, school had weer voorrang etc…
Over 2 weken wordt het blok bij mij afgeleverd.
Heeft Danny de 24v Manta nog steeds? Dan breng ik die een bezoekje binnenkort.Groeten Theo!
Heb em nog steeds, maar heb jou nog niet gezien hier :agent
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.